ניהול כתובות אתרים ברמת מילות המפתח וע"פ מכשיר
בעקבות משובים מצד לקוחותיה משיקה גוגל בימים אלו תכונות ValueTrack חדשות המאפשרות לפרסם כתובות אתרים ברמת מילות המפתח והמכשיר ולמדוד את יעילות מסעות הפרסום לפי מכשיר הגלישה.
גוגל הוסיפה פרמטר דינמי חדש {[ifnotmobile:[value}. בפרמטר זה ניתן להחליף את ה-value בטקסט שלאחר מכן יוצג בכתובת האתר בעת לחיצה ממחשבים שולחניים, ניידים או טאבלטים. באופן דומה הפרמטר הדינמי {[ifmobile:[value} יוצג בכתובת האתר רק אם המשתמש לוחץ על המודעה בסמארטפון.
גוגל מציגה 2 דוגמאות ליישומים אפשריים בתכונות החדשות למסעות הפרסום המשופרים:
דוגמה 1: הפניה מחדש של משתמשים לדפי נחיתה ספציפיים לנייד
עיצוב אתר מותאם לניידים מהווה פתרון יעיל המספק למשתמש חוויה המותאמת למכשיר. במקרה בו קיימים דפי נחיתה שונים בהתאם למכשיר, גוגל מציגה שתי אפשרויות: אם דף הנחיתה משתנה לפי קריאייטיב, ניתן ליצור מודעות המותאמות לנייד בפשטות על ידי הגדרת העדפת המכשיר ל"נייד". במקרה בו דף הנחיתה הספציפי למכשיר משתנה עבור כל מילת מפתח, ניתן להשתמש בפרמטרים שהזכרנו ifmobile (לניידים) ו-ifnotmobile (לא ניידים) בכתובת אתר היעד ברמה של מילות המפתח. חשוב לזכור שמי שמשתמש בפרמטר ifmobile, כבר לא יוסיף ערך לכתובת האתר עבור קליקים המבוצעים בטאבלטים. הפרמטר החדש ifnotmobile יוסיף כעת ערך לכתובת האתר עבור קליקים מטאבלטים וממחשבים שולחניים ולאפטופים.
אם ברצונך לשלוח משתמשי ניידים לכתובת זו: "m.example.com/widgets", ומשתמשי מחשבים וטאבלטים לכתובת "www.example.com/widgets", בעת חיפוש מילת המפתח "widgets". בתרחיש זה ניתן להגדיר את כתובת אתר היעד של מילת מפתח זו באופן הבא:
{ifmobile:m.example.com/widgets}{ifnotmobile:www.example.com/widgets}
דוגמה 2: מעקב ביצועים על-פי מכשיר
אלו המעוניינים לעקוב אחר הביצועים על-פי מכשיר המשתמש, יוכלו להשתמש בפרמטר הקיים device ברוב המקרים. השימוש בפרמטר device יגרום להוספת האות "m", "t" או "c" לכתובת אתר היעד, בהתאם למכשיר שממנו בוצע הקליק – נייד, טאבלט או מחשב /לאפטופ. אם מערכת המעקב שלכם דורשת מזהים פנימיים שונים עבור אותה מילת מפתח במכשירים שונים, ייתכן שעליכם להשתמש בפרמטרים ifmobile ו-ifnotmobile.
עבור מילת המפתח "widgets", נניח שהקציתם את מזהה מילת המפתח הפנימי "df32" עבור שולחן עבודה וטאבלטים, ואת המזהה "df33" עבור ניידים. תוכל להגדיר את כתובת אתר היעד ברמה של מילות המפתח ל:
{www.example.com/widgets?kwid={ifnotmobile:df32}{ifmobile:df33}
לאחר מכן, אם המשתמש לוחץ על המודעה במחשב רגיל או בטאבלט, דף הנחיתה הוא:
www.example.com/widgets?kwid=df32
ואם הקליק מבוצע בנייד:
www.example.com/widgets?kwid=df33
תגיות: adwords, google, קידום אתרים