נענשתם על ידי גוגל? יש מה לעשות בנידון
הרבה מהעוסקים בעולם קידום האתרים סבלו או מכירים קולגה שסבל מ"עונש" של גוגל במהלך השנה האחרונה. ג'ון מולר, בכיר בגוגל, הגיב לאחרונה בבלוג הרשמי של גוגל בנושא. המסר המרכזי אותו הוא ביקש להעביר הוא שאסור לשבת בחיבוק ידיים ולחכות שאותו עונש יעבור לבד, עדיף לפעול בנושא. לדבריו, הדרך לפעול היא לבחון מה הייתה הבעיה מלכתחילה, לפתור אותה ולהגיש בקשה לבדיקה חוזרת.
עונשים ופילטרים של גוגל בדרך כלל מוגבלים בזמן. כנראה שבגלל זה בעלי אתרים ומקדמי אתרים רבים בוחרים לשבת על הגדר פרק זמן מסוים ולחכות שהעונש יעבור. האם זו האפשרות הכי טובה? לא בהכרח.
בהרבה מקרים לוקח לפחות חצי שנה ואף יותר מכך עד שהעונש חולף. מדובר בפרק זמן ארוך ומשמעותי שבמהלכו בית עסק, במיוחד כזה שעוסק בתחום האינטרנט, מפסיד סכומי כסף גדולים ומשמעותיים. גם אחרי שהעונש מבוטל זה לא הסוף. בדרך כלל הבעיה שגרמה לכך שהאתר נפגע לא נעלמה ולכן גוגל תחזור ותעניש את האתר עד שהבעיה תטופל.
לפי דבריו של מולר, חובה לטפל בבעיות שקיימות באתר כדי שהוא יחזור למקומו הטבעי ברשת החיפוש. הוא ממליץ להשתמש ב Web Master Tools ובכלים אחרים במטרה לאתר את נקודות החולשה של האתר, לטפל בהן ולהימנע ממצבים דומים בעתיד.
ומה דעתכם בנושא? אתרכם נפגע לאחרונה? מצאתם דרך יצירתית להימנע או לבטל ענישה של גוגל על אתרכם? אם כן ספרו לנו על כך.
באמת עוזר מאוד – "תעשו משהו"
לא ממש מקדם אף אחד כולל אתרים שנפלו, לשום מקום:)
אהה..
שיטת העמימות שלהם מעצבנת. אם יש בעיה ספציפית למה לא לציין אותה, במקום לתת לנו להסתובב סחור סחור, להוסיף ולהוריד קישורים "אופנתיים" ולנסות להבין מה עשינו לא טוב.
גוגל יכולים לנשק לי את התחת בתנאי שידאגו שאהיה ראשון