גוגל מפסידה בתביעה נוספת, הפעם בישראל

בית משפט השלום בתל אביב פסק השבוע נגד גוגל בתביעה שהוגשה ע"י ד"ר דב קליין נגדם. התביעה באה בעקבות שימוש שנעשה בשמו של ד"ר קליין במהלך קמפיין פרסומי של רשת המרפאות "פרופורציה" בAdWords.
התביעה הוגשה כבר בשנת 2007 לאחר שברשת פרופורציה השתמשו בשמו של ד"ר קליין כמילת מפתח על מנת שגולשים המחפשים ניתוחים פלסטיים, תחום בו ד"ר קליין ידוע מאוד, יופיעו קישורים ממומנים של רשת פרופורציה. בית המשפט קבע לתובע פיצויים בסך של 50,000 ₪ וכן 10,000 ₪ עבור הוצאות משפט. כמו כן נקבע כי אסור להשתמש בשמו של אדם כמושא לקישורי פרסום שלא בהסכמתו שכן שמו של אדם אינו שם גנרי או סימן מסחרי, כך לפי פסיקת בית המשפט.
יש לציין כי אין זו הפעם הראשונה שגוגל נתבעת בבתי משפט בגין עבירות פרסום. לאחרונה גוגל הסתבכה במספר מקרים עם רשויות במדינות שונות כתוצאה מהפיקוח הרופף של החברה על הפרסום דרך AdWords. השיא היה לפני מספר שבועות, כאשר החברה קיבלה קנס חסר תקדים של חצי מיליארד דולר בשל עבירות בפרסום בארצות הברית. גוגל נאבקת בתופעה זו ולאחרונה החליטו בחברה על שינויים בנהלי הפרסום, הכוללים בדיקה מעמיקה יותר של המודעות טרם פרסומן במנוע החיפוש וצעדים נוספים שנועדו למנוע בעתיד תביעות מסוג זה.
גל של תביעות בדרך לגוגל
🙂
נראה לי השופט לא הבין איזה תיבת פנדורה נפתחה כאן!
אני חושב שזה אבסורד שגם גוגל נתבעו במקרה הזה..מה הם אשמים שהמפרסם החליט לפרסם על שם המתחרה שלו?
האם אני צריך לתבוע את עיריית תל אביב אם המתחרה שלי חילק פליירים בכניסה לחנות שלי?