גוגל משנים ומשפרים את האלגוריתם על בסיס קבוע. באחד הרעיונות עם אנשי גוגל, ציין מהנדס בכיר כי הם מכניסים כ-200 שינויים בחודש באלוגריתם.
בחודש האחרון, בצעו אנשי גוגל שלושה שינויים בדפי התוצאות שנראים לכלל הגולשים.
השינויים הם בודאי שיפור מבחינת חווית הגולש אך יש להם השלכות מבחינת קידום האתר בגוגל.
1. גוגל העלו את מספר התווים (והמילים) שמופיעים בתיאור האתר (חמש שורות במקום שתיים). האם המשמעות  היא פחות מבקרים באתר שלכם?
גוגל מציגים כיום תאור מורחב לשאילתות שכוללות מעל לשלוש מילים. הרעיון מאחורי שינוי זה הוא ששאילתה מסוג זה היא מאוד ממוקדת ומורכבת. תאור קצר עשוי לא לכלול מספיק מידע.
מה המשמעות מבחינת האתר שלכם?
ככל שהתיאור יותר ארוך, כמו שגוגל מנסה לספק לגולשים עשוי התיאור להכיל את המידע שהגולש חיפש והוא לא יכנס לתוך האתר. ככל שהתיאור יותר ארוך כך תהיה ההשפעה כדלקמן:
מעט יותר גולשים יקליקו על האתר כיוון שהם ימצאו מה שהם חיפשו בתוך התאור.
גולשים עשויים להתחיל להשתמש בשאילתות יותר ארוכות על מנת לקבל יותר פרטים ולמצוא את המידע שהם מחפשים יותר מהר.
ככל שהתיאור יותר ארוך הוא תופס יותר מקום.  ככל שהוא תופס יותר מקום התוצאות שמתחתיו יורדות כלפי מטה ויש צורך להשתמש בגלילה על מנת להגיע אליהן. התוצאות הראשונות נעשות יותר חשופות והתוצאות התחתונות עוד פחות חשופות, מה משעלה את החשיבות של קידום אתרים.
נראה שבתיאורים הארוכים גוגל מתעלמים מהתיאור בתגי המטא  ולכן כדאי לכלול הנעה לפעולה כבר בכותרת.
2. גוגל מציגים עכשיו יותר חיפושים קשורים בתחתית הדף.
כאשר אתר מחפשים ביטוי מסוים גוגל מציגים חיפושים קשורים בדרך כלל בתחתית דף שאילתת החיפוש ולעיתים נדירות יותר למעלה.
מה המשמעות מבחינת האתר שלכם?
חשוב יותר לבצע אופטימיזציה לדפים רבים באתר בביטויים שונים ולא רק לעמוד הראשי. לא להתרכז בביטוי בודד, אלא לבחור קשת רחבה של ביטויים על מנת שגוגל יוכלו לשייך את אתרכם כרלוונטי לתחום מסויים.
3. גוגל מציג כיום תוצאות מקומיות המבוססות על ה IP
כיום השינוי מורגש במיוחד בארה"ב, אך סביר להניח שבקרוב הוא  ייושם גם אצלנו.
כאשר מחפשים את הביטוי "PIZZA" ניתן למצוא תוצאות מקומיות במרכז דף תוצאות החיפוש. תוצאות מקומיות אלו מבוססות על ה-IP של הגולש. מה שאומר שגולשים במדינות שונות בארצות הברית מקבלים תוצאות שונות.
מה המשמעות מבחינת האתר שלכם?
קל יותר כיום לקבל דרוג גבוה בביוי תחרותי ואך תחרותי מאוד בתוצאות מקומיות. בעוד שקשה מאוד להגיע לראש תוצאות החיפוש בביטויים תחרותיים כגון: Lawer  בתוצאות הרגילות (הכלליות), פשוט הרבה יותר להגיע לתוצאות טובות אם המשרד שלך ממוקם בעיר קטנה בארה"ב.
חשוב להוסיף את האתר לגוגל Map על מנת שהגולשים יוכלו למצוא את האתר בתוצאות המקומיות.
אם אתם מנהלים עסק מקומי כדאי לשקול להוסיף לכותרת את שם העסק ושם העיר בו הוא נמצא.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *