קידום בלוגים הוא תחום רחב. פוסט זה מציג את השלבים העיקריים בקידום בלוג על מערכת WordPressוכולל הפניות לבלוגים אחרים שמסבירים בפרוט רב יותר איך מבצעים כל פעולה ומה משמעותה.
איך גולשים היום מגיעים לבלוגים:

  • עדכוני RSS.
  • הוספת בלוג אהוב בפיבוריטים (כניסה ישירה).
  • קישורים מאתרים אחרים.
  • מנועי חיפוש ובראשם גוגל כמובן.

אני אתרכז בהגדלת נראתו של הבלוג בגוגל (SEO).

שלב ראשון: התקנת תוכנה סטטיסטית לאתר.
אנחנו הרי רוצים לדעת כמה גולשים נכנסים אלינו כל יום? מהיכן הם מגיעים? כמה זמן הם נשארים בבלוג?, אילו פוסטים הם קוראים? לשם כך יש צורך להתקין תוכנה סטטיסטית לבלוג. קימות לא מעט תוכנות סטטיסטיות, חלקן מיועדות ספציפית ל wordpress כגון: FIRESTATS וחלקן תוכנות כלליות יותר. התוכנה המומלצת בעיני היא גוגל אנליטיקס: תוכנה חינמית מבית גוגל שנותנת את כל המידע שאתם יכולים להעלות בדעתכם בנוגע להתנהגות גולשים בבלוג. פרטים נוספים על תוכנות סטטיסטיות ניתן לקרוא במאמרים: ניתוח סטטיסטי או Google Analytics – האם יש מתחרה ראוי

שלב שני – מחקר מילים
מחקר מילים הינו מחקר המתבסס על בדיקה, איסוף ומיקוד בבחירת ביטויים או מילות חיפוש הקשורות לבלוג. אנחנו רוצים שגולשים ימצאו את הבלוג על סמך מילים מסוימות. מחקר המילים אמור לסייע לנו לבדוק אילו מילים אנחנו רוצים לקדם. לדוגמא בלוג זה אני מנסה לקדם תחת הביטוי "שיווק באינטרנט". מתמדת.
הביטוי "שיווק באינטרנט" הינו ביטוי מאוד תחרותי והרבה מאוד חברות גדולות , רציניות ועם תקציבים גדולים מנסות לקדם את עצמן עם ביטוי זה. אני הצבתי לי למטרה עד סוף השנה להתברג בין ששת האתרים הראשונים. בינתיים בלוג זה נמצא במקומות 10-15 ובמגמת עליה. בביטוי "בלוג שיווק באינטרנט" נמצא הבלוג הזה במקום הראשון.
אז לאחר שבחרם את מילת המפתח או מילות המפתח שאתם רוצים לקדם מתחילים בעבודה.
(לפרטים נוספים על מחקר מילים ניתן לקרוא במאמרים הבאים: מחקר מילים, שלבים במחקר מילים.)

שלב שלישי – התקנת מוד קידום אתרים
יש להוריד את המוד All in One SEO. המוד מכיל את המרכיבים העיקרים לאופטימיזציה של מילים וביטויים בבלוג ומאפשר:

  • לקבוע את הכותרת TITLE של האתר ושל כל דף/פוסט/עמוד בניפרד. פרוט בנוגע לחשיבות הכותרת ניתן למצוא בבלוג מצוין שנכתב ע"י אילן הרץ – הגורמים המשפיעים על הקידום בגוגל.
  • חלוקת הבלוג לקטגוריות. כל קטרוגיה תופיע כמילה ב- META keyword. ניתן לקבוע לכל פוסט רשימה נפרדת של META keyword.
  • רישום תאור לכל פוסט. כאשר אנחנו מחפשים בגוגל מופיע תאור של האתר בשתי שורות. ניתן להשפיע על התוכן שגוגל יציג ע"י כתיבת תאור לכל פוסט ולאתר בכללותו.
  • לקבוע לכל פוסט כותרת משמעותית שתכלול את שם הבלוג+הכותרת של הפוסט.
  • להפוך את ה-URL לידידותי. כלומר שיכלול כמה שפחות סימנים כגון:?#%. מסתבר שגוגל לא אוהב כתובות URL ארוכות עם הרבה פרמטרים.
    ניתן לקרוא עוד על האלמנטים המשפיעים על קידום בגוגל.
  • לאפשר לחסום אינדוקס (NOINDEX) של קטגוריות ושל היסטוריית הפוסטים. חשוב מאוד כדי למנוע הכפלה של תוכן. גוגל לא אוהב שאותו תוכן בדיוק מופיע במספר כתובות URL שונות.

שלב רביעי – בניית מפת אתר
מפת האתר היא פרישה של מבנה הקישורים באתר על מנת לעזור למנוע החיפוש לסרוק את האתר.
איך עושים זאת אפשר לקרוא בבלוג קידום אתרים.

שלב חמישיי – קישורים RSS
כדאי לרשום את הבלוג בכל אתרי ה-RSS. רשימה חלקית ניתן למצוא כאן. אשמח לקבל מקורות נוספים לרישום RSS.
כמו כן ניתן לרשום את הבלוג באינדקסים וספריות כלליות שלא קשורות לתחום הבלוגים כגון: וואלה, תפוז, נענע וכו'. רשימת אתרים בהם ניתן לרשום את הבלוג.

שלב שישי – קישורים כללי
גוגל מחשיב מאוד קישורים נכנסים. ככל שלבלוג יש יותר קישורים נכנסים מאתרי סמכות כך הוא ידורג במקום גבוה יותר בתוצאות החיפוש.
מנועי חיפוש אוהבים קישורים. ככל שיש יותר קישורים המובילים לאתר/בלוג, כך הוא נתפס כיותר חשוב. יחד עם זאת לא כל הקישורים שווים בתרומתם. עוד על קידום בגוגל ו PR)
ככל שישנם יותר קישורים המפנים אל דף מסוים, כך רמת ה"פופולריות" שלו בעיני מנועי החיפוש עולה, כתוצאה מכך הדירוג שלו עולה ( Page Rank ), והוא מופיע גבוה יותר בתוצאות החיפושים במנועי החיפוש.
טיפים לאיך לבנות קישורים לבלוג ניתן למצוא כאן.
לבסוף זיכרו!
קידום בלוג באינטרנט אינו תהליך משימתי המסתיים עם קבלת התוצאות הראשוניות, אלא מהווה תהליך מתמיד של משוב, בקרה ונקיטת אמצעים שונים לשמירה על הקיים ושיפור מתמיד.
.

8 תגובות

  1. כאשר מדובר באתר פרטי, לאו דווקא ישנו נושא מוגדר, כמו "שיווק באינטרנט".
    חלק ניכר מהבלוגים מאופיינים דווקא בכתיבה חופשית, ספרותית או אפילו אישית.
    באתרים כאלה קשה לסכם את מאפייני התוכן אפילו במשפט, שלא לדבר על צמד מילים.
    איך היית מייעץ לקדם מילולית בלוגים שכאלה?

  2. בפוסט אני מתייחס בעיקר לקידום בלוגים במנועי חיפוש. בלוג אישי שהמיקוד שלו כתיבה חופשית, ספרותית או אישית פחות מתאים לקידום במנועי חיפוש ויותר מתאים לקידום ברשתות חברתיות. בקרוב אני אכתוב פוסט על איך מקדמים אתר ברשתות חברתיות. בכל זאת אם נחזור לקידום בלוגים במנועי חיפוש, קשה באמת לקדם אתר ללא תוכן ממוקד.בכל זאת כדאי מאוד להשקיע בכותרת של כל פוסט. מנועי החיפוש מחשיבים מאוד כותרות (TITLE) וכשכותבים פוסט מומלץ להשקיע מחשבה בשם כותרת שיכיל 3-4 מילים שמתארות היטב את תוכן הפוסט. קיים סיכוי סביר שכותרת יחסית ארוכה תופיע בראש תוצאות החיפוש. כמובן נפח חיפוש של ביטויים ארוכים קטן יותר, אך הסיכוי שלהם להופיע במקום גבוה טוב יותר.

  3. פינגבק:טיפים לקידום בלוגים - מאט קאטס | שיווק באינטרנט וקידום אתרים

  4. תודה רבה, וורדפרס היא מערכת מאוד מתקמדת אשר מספקת למשתמשים שלה כמעט את כל העזרים להם הם זקוקים כדי לקדם את הבלוג.
    מעבר לכך וורדפרס היא מערכת בעלת תוספים רבים אשר יכולים לעזור לכם להגדיל את התוכן, ליצור חדשות, לינקים קישורים ועוד.
    אנשים רבים משתמשים בוורדפרס כדי לבנות אתרי לווין או אתרי עזר בשביל להוציא קישורים, הקלות בה ניתן לבצע באתרי וורדפרס שיטות בלק הט גורמת למקדמי אתרים להוט על המערכת הזו.
    אז תתקינו וורדפרס, ותהנו.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *