להלן רשימת טיפים לשיפור מסעות פרסום בגוגל Adwords. הטיפים מבוססים על ניסיון נצבר בניהול עשרות מסעות פרסום בגוגל לחברות מתחומים שונים.

  1. אם פתחתם מסע פרסום "תוכנית למתחילים" עיברו ל"תוכנית למתקדמים".
  2. לימדו את המערכת. עצלות עשויה לעלות הרבה מאוד כסף. קראו את התפריטים והכירו את האפשרויות השונות בממשק הניהול.
  3. הימנעו ככל האפשר ממונחים גנרים כגון: "אוכל" . מילה גנרית יוצרת אומנם תנועה גדולה לאתר, אך לא בהכרח של גולשים רלוונטים. אם יש בראשותכם מסעדה בת"א תנו עדיפות לביטוי "מסעדה בת"א" או "מסעדה בתל-אביב" על פני המונח "אוכל".
  4. מילה גנרית יקרה יותר, נסו למצוא מונחים בעלויות פחותות.
  5. אם מצאתם מילת מפתח זולה בעלת יחס המרה חיובי, שמרו אותה לעצמכם ואל תשתפו בה את המתחרים שלכם.
  6. גוגל מעניק לכל מילה ציון איכות. בפני מנהל מסע הפרסום הוא מציג שלוש דרגות: "נפלא" "בסדר" "גרוע". המטרה שלכם היא כמה שיותר מילים בציון "נפלא". גוגל נותן עדיפות למילים בעלות ציון איכות "נפלא" במיקום הצגת המודעה. ציון האיכות נקבע ע"י מספר פרמטרים שהבולטים ביניהם הם: יחס הופעות/הקלקות ורלוונטיות של האתר למילת המפתח. במסע פרסום חדש כל המילים מקבלות ציון איכות "נפלא". לאחר מספר ימים גוגל מעדכן את ציוני האיכות . נסו לשמור על יחס הקלקות של 2% לפחות על מנת לא לרדת בציון האיכות.
  7. שימו לב, ניתן לפתוח שני סוגי מסעות פרסום 1. ממוקד מילות מפתח 2. ממוקד אתרים. רובם מכירים את הסוג הראשון ופחות את הסוג השני ולכן כמעט לא משתמשים בו. ממוקד אתרים מאפשר לשלם עבור 1000 חשיפות. אם ברצונכם להופיע באתר מסוים שמאוד רלונטי מבחינתכם ואותו אתר מופיע ברשימת האתרים שגוגל מציע. כדאי מאוד לשלב מסע פרסום ממוקד אתרים.
  8. זכרו – גוגל "מעוניין" להציג מודעות רלוונטיות בצד התוצאות הטבעיות על מנת שגולשים ימשיכו להקליק על מודעות הפרסום וגוגל ירוויח. לאורך זמן לא ניתן להציג מודעה לא רלונטית בצד מילה פופולארית אם אינה קשורה לנושא האתר.
  9. לאחר הקמת מסע הפרסום לא ניתן יהיה לשנות יותר את מטבע התשלום ואזור הזמן. אם טעיתם באחד מאלו פיתחו מסע פרסום חדש.
  10. לכל מילת מפתח ניתן לקבוע בניפרד CPC (עלות מקסימלית להקלקה). לא כל המילים שוות מבחינתכם, לכן תמחרו אותן בצורה שונה.
  11. כדאי מאוד להשתמש בכותרות דינאמיות {keyword:שיווק באינטרנט}. שימוש בכותרות דינאמיות מעלה באחוז ניגר את יחס החשיפות להקלקה.
  12. השקיעו בקריאטיב של המודעה. כדאי לנסות כמה מודעות שונות ולראות על מה גולשים מקליקים. לפעמים האינטואיציה מספקת אבחנות לא נכונות. יש סיכוי סביר שגם את תופתעו על מה מקליקים הגולשים.
  13. הקפידו לעמוד בכללים שגוגל הציבו לגבי ניסוח המודעה על מנת שמודעתכם לא תעלם פתאום.
  14. כל יום צריך להיכנס למסע הפרסום ולעשות את השינויים הנדרשים: שיפור ניסוח, תזמון נכון יותר של המודעה, הוספה והורדה של מילות מפתח. הגדרת על"ל (עלות מקסימלית לקליק) חדש למילים שונות. חלוקה מחודשת של התקציב בין מסעות הפרסום השונים. בחירת הצגה רגילה או מואצת (עדיף כמעט תמיד רגילה). בחינת ניצול התקציב היומי, בחינת האפקטיביות של רשת התוכן מול החיפוש האורגני. (האפקטיביות ברשת התוכן תמיד יותר נמוכה רק תלוי בכמה וצריך למדוד זאת).
  15. היו ערניים ! בחנו כל העת את החזר ההשקעה על הפרסום (ROI) כלומר כמה כסף השקעתם בפרסום ומה הרווח שנבע מאותו פרסום.

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *