קידום אתרים – שאלות ותשובות קצרות

להלן מגוון  רחב של שאלות בנושא קידום אתרים עליהן אני עונה בתדירות גבוהה. המטרה כאן היא לספק מידע תמציתי וברור על קידום אתרים.
מה זה קידום אתרים אורגני?
קידום אתרים זוהי הגדרה לכלל הפעולות המבוצעות באתר ומחוץ לאתר על מנת שיופיע בראש תוצאות החיפוש.
מה ההבדל העיקרי בין קידום אתרים אורגני לקישורים ממומנים/פרסום בגוגל?
בקישורים הממומנים המפרסם משלם עבור כל גולש שנכנס לאתר. בקידום אתרים  אורגני (תוצאות טבעיות) אין תשלום עבור הכניסה ממנוע החיפוש.
כמה עולה קידום אתרים אורגני?
חברות קידום אתרים בארץ גובות בין 1000 ₪ ל -10,000 ₪ עבור כל חודש קידום. בחו"ל הזירות יותר תחרותיות ולכן המחירים גבוהים הרבה יותר.
כמה עולה פרסום בקישורים הממומנים?
ניתן להשקיע בקישורים הממומנים כמה כסף שרוצים. בארץ ישנם אנשים שמשקיעים 10 ₪ בחודש ויש חברות גדולות המשקיעות 500,000 ₪ בחודש.
למה קידום אתרים עולה "כל כך הרבה כסף"?
קידום אתרים זו עבודה מורכבת בעלת אספקטים שונים ורחבים. כל האתרים רוצים להופיע בראש תוצאות החיפוש. ברוב המקרים מי שמשקיע יותר מתקדם יותר. בזירות תחרותיות יש הרבה אתרים המבצעים קידום אתרים. על-מנת לעבור אותם יש להשקיע סכום גדול יותר ממה שאותם אתרים השקיעו בעבר+הסכום שהם משקיעים בהווה.
"ראיתי תוכנה שעולה 100$ שרושמת את האתר באופן אוטומטי ב-10,000 אינדקסים ומנועים, למה לי לא להשתמש בתוכנה הזאת כדי להשיג את התוצאות?
אין שום תוכנה שמקדמת את האתר. יש תוכנות שמסייעות בקידום האתר אך כשלעצמן אינן מקדמות. אין קיצורי דרך בתחום קידום האתרים. אין גם קסמים.
"הקמתי לפני שבוע אתר ואני רוצה תוך שלושה חודשים להיות במקום הראשון בביטוי " צימרים" כמה זה יעלה לי?"
אין חשיבות כמה תשלם. לא ניתן להביא אתר בתקופה קצרה למיקומים גבוהים בביטויים תחרותים.
"ובכל זאת, אם אני מתעקש"?
יש מה שקרוי "קידום אפור". סוג של קידום אגרסיבי שאינו מקובל על מנועי חיפוש. למעשה מנסים לרמות את מנוע החיפוש בכל מיני דרכים.
"נו טוב, אני לא עובד אצל גוגל, אני רוצה לעשות כסף. אתה ממליץ?"
ממש לא ממליץ.  בגוגל זה כבר כמעט לא מצליח. החברה בגוגל משקיעים הרבה מאוד משאבים על מנת לזהות ולהלחם בכל הניסיונות לקדם אתר "קידום אפור". הרוב המכריע של האתרים נענש ומוחרם מגוגל.
כמה זמן לוקח קידום אתרים?
תלוי בתחרותיות באותה זירה. אתר חדש (על דומיין חדש) לפחות שנה.  התקופה המינימאלית היא חצי שנה. ברוב המקרים שנה.
מה חברות קידום אתרים יכולות וצריכות להבטיח?
ראשית לא לסכן את האתר בשום פנים ואופן. כדאי להגדיר עם הלקוח מהי הצלחה. הצלחה בדרך כלל נמדדת בכמות הגולשים הרלונטיים באתר.
האם ניתן לקדם את האתר לבד?
בזירות תחרותיות כמעט בלתי אפשרי. בזירות לא תחרותיות אפשרי. מומלץ להתייעץ עם חברת קידום אתרים מקצועית.
מה המפתח להצלחת אתר?
תוכן טוב,  אופטימיזציה וקישורים.
מה זה בכלל אופטימיזציה?
התאמת האתר לפרמטרים שמנוע החיפוש בודק באתר.  כדי לקבוע מיקום של אתר בתוצאות החיפוש, מנועי החיפוש סורקים את האתרים ובודקים מספר פרמטרים בתוך האתר כגון: מהי הכותרת, מה צפיפות המילים, מהן כותרות המשנה, אילו מילים מודגשות וכו'. אופטימיזציה היא התאמה של כלל הפרמטרים למה שמנועי החיפוש בודקים.
מהו השלב הראשון בקידום אתרים?
מחקר מילים. בחינת כלל הביטויים האפשריים לקידום ובחירת הביטויים שיקודמו בפועל.
כיצד קובעים אילו ביטויים לקדם?
בעקרון בודקים את נפחי החיפוש של כל מילה (ביטוי), את הרלונטיות של כל מילה ואת התחרותיות של כל מילה. שקלול חכם של כל אלו מסייע בבחירת המילים הנכונות.
האם קידום אתרים בגוגל יעזור גם בבינג או בוואלה?
עקרונית כן. למרות שכל מנוע חיפוש משקלל פרמטרים קצת אחרים ונותן לכל פרמטר משקל שונה.
כדאי לזכור שבישראל 90% משאילתות החיפוש עדיין מבוצעות בגוגל.
מה עוד עושים בקידום אתרים?
דואגים להמרות. לא מספיק לדאוג שיכנסו גולשים לאתר, חשוב לדאוג גם שאותם גולשים יבצעו את הפעולות שבעל האתר רוצה: רכישה, השארת פרטים, רישום לניוזלטר וכו'. החלק השני של קידום אתרים הוא להפוך את הגולשים ללקוחות.

האם לכן אתר כדאי לעשות קידום אתרים?

לא. קידום אתרים עולה לא מעט כסף ולא תמיד זוהי שיטת השיווק באינטרנט היעילה ביותר.

אילו עוד אלטרנטיבות קיימות  לשיווק אתר באינטרנט?

פרסום בגוגל (קישורים ממומנים), פרסום באנרים, פרסום ישיר ועקיף ברשתות חברתיות, דיוור אלקטרוני, מועדוני לקוחות, יחסי ציבור, פרסום ידיעות תקשורתיות ועוד..
 אז איך יודעים מהי הדרך היעילה ביותר?

אכן לא פשוט בכלל. לכל חברה (אתר) מתאים תמהיל שיווק שונה באינטרנט. מומלץ להיתייעץ עם מומחה בתחום השיווק באינטרנט בתחילת הפעילות.

באיזה שלה כדאי להיתייעץ עם מומחה לשיווק באינטרנט?

כמה שיותר מוקדם. רצוי אפילו לפני תחילת העבודה עם חברת בניית האתרים. לפני שמוציאים את השקל הראשון לטובת פעילות אינטרנטית.

האם משרד פרסום (אופליין) יכול לתת את הייעוץ?

לא. עולם האינטרנט מורכב וצריך גוף או אדם שמתמחה בתחום. חוץ מזה למשרדי הפרסום יש אינטרס להמליץ לפרסם במקומות בהם הם מקבלים עמלה גבוהה. באינטרנט המודלים הכלכליים הם אחרים לגמרי.

כלומר?

לדוגמא. משרד שמנהל מסעות פרסום בגוגל לא מקבל עמלה מגוגל. העמלה צריכה להילקח מהלקוח. אם אותו משרד פרסום ירכוש שטחי פרסום מאתר כלשהו באינטרנט, הוא יקבל עמלה של 30%-40% מאותו אתר.

איך בוחרים חברת קידום אתרים?

האמת מאוד קשה. יש המון פרמטרים שכדאי לבחון ואז לשקלל את הפרמטרים. האידיאל שאליו צריך לשאוף: 1. חברה וותיקה 2. חברה עם השגים משמעותיים 3. חברה שמציגה אלטרנטיבות ולא מקובעת  על אפשרות אחת. 4. יש כימיה טובה בין בעל האתר והמקדם.5. חברה שמבינה בשיווק ולא רק בטכנאות אתרים.

לשאלות צרו איתי קשר

2 תגובות

  1. פינגבק:היכן להשקיע את הכסף בשיווק באינטרנט? | שיווק באינטרנט

  2. פינגבק:קידום אתרים – גורמי דרוג | שיווק באינטרנט

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *