רשת המדיה של Google AdWords מגיעה אל יותר מ-70% ממשתמשי האינטרנט הייחודיים ברחבי העולם. בכך נכללים משתמשים הדוברים יותר מ-20 שפות, ביותר מ-100 ארצות.
לדוגמה, משתמש יכול להתחיל חיפוש אחר מחשבים ניידים רק מתוך כוונה לעיין בביקורות. אבל תוך כדי עיון בביקורת, אותו משתמש יכול לשים לב למודעות של קמעונאים מקוונים, או ללחוץ על המודעות עצמן. באמצעות פרסום ברשת החיפוש בלבד הייתם יכולים להחמיץ לקוח זה.
עם רשת המדיה, ניתן להפעיל מודעות בפורמטים שונים של מודעות טקסט ומדיה עשירה. מודעות תמונה ומודעות וידאו יכולות להיות בעלות חשיבות מיוחדת במאמצי המיתוג והשיווק של כל חברה. גוגל אינה גובה תשלום נוסף עבור הצגת מודעות אלו אלא רק בגין הקלקות בפועל. זהו רק אחד מהיתרונות של שותפות עם Google AdWords.
עיצוב באנרים
קביעת אסטרטגיה שיווקית שתכלול ניתוח קהל המטרה ופילוחו: מאפיינים גיאוגרפיים, דמוגרפים ופסיכולוגים. זיהוי הזדמנויות עסקיות וניתוח מתחרים ברמת מסעות פרסום באינטרנט אונליין.
הכנת קריאטיב ייחודי למודעות השונות בהתאם לפלחי השוק. בחינת המסרים השיווקיים והכנת קריאטיב + גרפיקה.
ניתן להגדיר מספר מסרים פרסומיים כדי לבדוק איזה מסר עובד בצורה טובה יותר. גוגל יציג את מסר בעל תוצאות טובות יותר מאשר את אלו המייצרים תוצאות טובות פחות. בצורה זו ניתן למעשה לבצע מעין סקר שוק כדי להשוות מסרים פרסומיים שונים
ניהול קמפיין באנרים ב- Google כולל:
- פתיחת או עדכון חשבון ב Google AdWords וב-Google Analytics.
- אפיון קהל היעד של הקמפיין.
- הקצאת תקציב ליחידות הפרסום השונות.
- בחירת אתרים רלוונטיים לתחום.
- הגדרת תקציב חודשי בהתאם לאפיון וצרכי הקמפיין.
- תמחור חכם של הבאנרים בהתאם לאפקטיביות והעלות המומלצת.
- המלצות לשינוי תוכן הבאנר לפי אטרקטיביות ותוצאות שיעור ההקלקה עליה.
- חשיפת האתרים המשתלמים בהמרת הגולש ללקוח, אקטיביטק מבצעת ניתוח ופילוח של אפקטיביות מילות מפתח על ידי "קוד מעקב המרות" המספק מידע לגבי כמות ההמרות המתקבלות עבור כל מילת מפתח.
- מעקב אחר תוצאות הקמפיין ב- Google Analytics וביצוע אופטימיזציה בהתאם לתוצאות ה BR ותוצאות ה AVG של הגולשים אשר הגיעו דרך הקמפיין. אלימינציה של תנועה שאינה ממוקדת ואיכותית אשר עולה כסף ומכניסה לאתר קהל גולשים לא רלוונטי.
- ניטור דפי נחיתה: מה הם דפי הנחיתה היעילים ביותר שהביאו את יחס ההמרה הטוב ביותר.
- התאמת יעדים- במידת הצורך, הערכה מחודשת של היעדים בהתבסס על סטטיסטיקות מעודכנות מן מסע הפרסום.
עלות ניהול קמפיין באנרים 15% מעלות המדיה (אותה אתם קובעים).
במידה ואתם מעוניינים רק בקמפיין פרסומי להלן הנחיות כלליות לעיצוב הבאנרים:
דרישות למודעות תמונה:
פורמט וגודל של באנרים לפרסום ב-Adwords - מודעות תמונה סטטיות (לא מונפשות):
יכולות להיות באחד פורמטים הבאים: jpeg, png, gif. יש להכינן בגדלים הבאים (ועד משקל של 150Kb):
- Leaderboard לנייד: 320 x 50
- מודעת באנר: 468 x 60
- Leaderboard: 728 x 90
- ריבוע: 250 x 250
- ריבוע קטן: 200 x 200
- מלבן גדול: 336 x 280
- מלבן בשורה: 300 x 250
- Skyscraper: 120 x 600
- Skyscraper רחב: 600 x 160
- חצי דף: 300 x 600
- מודעה גדולה מסוג Leaderboard: 90x970
מודעות מונפשות (פלאש)
פלאש הוא plug-in עבור דפדפני אינטרנט, המאפשר הוספת הנפשה לרכיבי דף אינטרנט או דף נחיתה, כולל מודעות AdWords. פרסום פלאש מותר לכל המפרסמים ב- AdWords עם מספר הגבלות טכניות.
פורמט מודעה: יש להכין את כל מודעות ה-פלאש בסטנדרטים הבאים – סוג קובץ swf, משקל קובץ: 150Kb, גודל:
- מודעת באנר: 468 x 60
- Leaderboard: 728 x 90
- ריבוע: 250 x 250
- ריבוע קטן: 200 x 200
- מלבן גדול: 336 x 280
- מלבן בשורה: 300 x 250
- Skyscraper: 120 x 600
- Skyscraper רחב: 600 x 160
- חצי דף: 300 x 600
- מודעה גדולה מסוג Leaderboard: 90x970
תגובות
שרשור RSS לתגובות עבור מאמר זה