לא מעט לקוחות מתקשרים אלי ושואלים מה אני ממליץ: קידום אורגני או פרסום בגוגל (PPC). התשובה בדרך כלל מורכבת ולא חד משמעית. לכל שיטה יש את הייתרונות והחסרונות שלה. הרבה פעמים לא ניתן לבצע קידום אורגני ואז אין הרבה מה להתלבט. אבל במקרים רבים שתי האפשרויות פתוחות בפני בעלי האתרים. כמו רוב התשובות לשאלות גם  אני עונה בדרך כלל " תלוי" – תלוי במטרות של בעל האתר.

יתרונות של פרסום בגוגל PPC.

  • תוצאות מידיות – אין צורך לחכות, לא חודש, לא חודשים ולא חצי שנה. פרסום בגוגל יוצר תנועה מידית לאתר.
  • מסע פרסום מצויין לתקופה מוגבלת כמו מכירות לפני חגים. מומלץ לכל חנויות הפרחים שעושות משלוחים לפרסם לפני פסח וראש השנה. כמעט בטוח שמסע פרסום יעיל ואפקטיבי יחזיר את ההשקעה.
  • ניתן להפסיק את מסע הפרסום מתי שרוצים. שליח אחד חולה ושליח אחר לא הגיע לעבודה, אפשר תמיד לעצור את מסע הפרסום ולחדשו מתי שמתאים.
  • מסע פרסום מאפשר לך לבחון את אתר האינטרט: לראות אילו מילים מביאות גולשים איכותיים שהופכים ללקוחות. לבחון דפי נחיתה נוספים ועוד ועוד פרמטרים שבעתיד מסיעיים לשפר את האתר.
  • ניתן לעבוד עם אתרים לא מושלמים או אתרים שלא בנויים בצורה טובה למנועי חיפוש כגון אתרי פלאש מרהיבים ביופיים אך שגוגל מתקשה להבין מה בתוכם.
  • אפשרות לכמות מילים הרבה יותר גדולה לרבות שגיאות כתיב ווריאציות שונות שלא ניתן לשלב את כולן באתר.

 הכל וורוד? לא לגמרי… יש גם כמה וכמה חסרונות שכדאי לזכור.

  • פרסום בגוגל יכול להיות עניין יקר מאוד. אם מסע הפרסום לא מנוהל בצורה מקצועית הוא עשוי להיות מאוד לא משתלם.
  • הונאות הקלקה (במיוחד באתרי תוכן). כדאי תמיד לזכור שלא כל המקליקים הם לקוחות פוטנציאלים.
  • פרסום בגוגל נתפס "כפרסום". הופעה בתוצאות האורגניות היא טבעית יותר. הגולש הממוצע תופס את המיקום האורגני כתוצאה טבעית/אמיתית שגוגל נותן ולא תוצאה שמפרסם כלשהו משלם עליה.

עוד על פרסום בגוגל:

פרסום באינטרנט

 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *