רוב החברות שאינן פעילות באינטרנט  רואות את הפעילות באינטרנט כמקשה אחת. האמת שונה לחלוטין: אפשרויות השיווק באינטרנט הן מגוונות ויש להתאים לכל חברה את תמהיל השיווק הנכון לה. אין תמהיל נכון או לא נכון יש תמהיל מותאם לצרכים.
פעמים רבות פונות אלינו חברות  על מנת לברר עלות של קידום אתרים אורגני. אני מאוד בעד קידום אתרים אורגני, אך בתנאי שמכירים את כל האלטרנטיבות ובוחרים בחלופה זאת לאחר הכרות עם שאר החלפות.
בשרטוט הבא אני מנסה לתאר את החלפות השונות של שיווק באינטרנט. (אולי יותר נכון להגדיר זאת כפרסום באינטרנט ולא כשיווק באינטרנט).
יש לכם אתר ואתם רוצים להביא גולשים לאתר, להלן סקירה של האפשרויות העומדות בפניכם:

  1. גוגל – עדיין רוב הגולשים בישראל פונים לגוגל שהם מחפשים מוצר או שרות כלשהו.האופציות בגוגל הן: קידום אתרים אורגני / טבעי או פרסום בגוגל (קישורים ממומנים). הפרסום בגוגל גם כן מתחלק לשניים: פרסום במנוע החיפוש עצמו, פרסום ברשת התוכן.
  2. פרסום באתרים גדולים כגון YNET, וואלה, 10NANA, ZAP וכו'.
  3. פרסום באתרי נישה כגון אתרי טיסות, צימרים, בריאות.
  4. רשתות חברתיות – פרסום בפייסבוק (מודעות טקסט או תמונה). או פעילות חברתית WEB 2.0.
  5. תוכניות שותפים.
  6. מיילים – ניוזלטר, רשימות דיוור או ספאם.

ziv10.jpg

איזו אפשרות עדיפה? לכל חברה יש לבנות תמהיל שיווק התואם את צרכיה ואת תקציבה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *