כידוע, גוגל קובע את מיקום מודעת הפרסום לא רק לפי העלות המקסימלית שהמפרסם מוכן לשלם, אלא במיוחד על סמך "ציון האיכות" של כל מילת מפתח.

מהו ציון האיכות וכיצד הוא מחושב?

ציון איכות הוא משתנה דינמי המשויך לכל אחת ממילות המפתח שלך. הוא מחושב באמצעות מגוון גורמים ומודד את מידת הרלוונטיות של מילת המפתח לקבוצת המודעות  ולשאילתת החיפוש של המשתמש.אודות ציון האיכות

ציון האיכות משפיע על מיקום המודעות שלך ב-Google וברשת Google. הוא גם קובע, באופן חלקי, את ההצעות המינימליות של מילות המפתח. באופן כללי, ציון איכות גבוה יותר ישפר את מיקום המודעה ויקטין את ההצעות המינימליות.

ציון האיכות עוזר להבטיח כי רק המודעות הרלוונטיות ביותר יוצגו בפני המשתמשים ב-Google וברשת של Google. מערכת AdWords פועלת באופן שיהיה טוב לכולם—מפרסמים, משתמשים, שותפים, וגם Google עצמה—כאשר המודעות המוצגות תואמות ככל האפשר את צורכי המשתמשים. מודעות רלוונטיות נוטות לקבל יותר קליקים ומיקום משופר ולהצליח יותר.

נוסחאות ציון האיכות

הנוסחה שמאחורי ציון האיכות, המשמשת לחישוב ההצעות המינימליות, שונה מזו המשמשת לקביעת מיקומה של מודעה. הנוסחה שונה גם כאשר היא משפיעה על מודעה מוכוונת מילות מפתח ברשת החיפוש, על מודעה מוכוונת מילות מפתח ברשת התוכן או על מודעה מוכוונת אתרים.

גוגל מעדכנים באופן מתמיד את נוסחאות ציון האיכות, אך הרכיבים המרכזיים נשארים פחות או יותר זהים.

גוגל מציג בפני הגולשים שלוש רמות של ציון איכות "נפלא" "בסדר" ו "גרוע". על-מנת שגוגל ימקם מודעה במקום גבוה יש לעקוב אחר ציוני האיכות של כל מילה ולשאוף כי מקסימום מילים במסע הפרסום יזכו לציון איכות "נפלא".

כמו שהאלוגריתם של החיפוש האורגני לא נחשף ע"י גוגל ומקשה על קידום אתרים טבעי, כך גם האלוגריתם  שקובע את ציון האיכות של המילים בפרסום בגוגל אדוורדס שמור אצל צוות מפתחיו. יחד עם זאת, אם בוחנים התנהגות של מילים לאורך זמן, אפשר לגלות מעט כיצד האלגוריתם פועל ובמיוחד מה הוא בוחן.

בסקר שנערך בין 43 מנהלי קמפינים דורגו 12 הגורמים העיקריים המשפיעים על קביעת ציון האיכות בגוגל אדוורדס (5 -מאוד חשוב, 1- לא חשוב).

להלן התוצאות:

  1. (ציון 4.31) יחס הקלקות להופעות. ככל שיחס זה גבוה יותר ציון האיכות עולה.
  2. (ציון 3.76) רלוונטיות המודעה למילת המפתח. כאן מדובר שטקסט הסטטי בלבד.
  3. (ציון 3.72) ביצועים היסטורים. אלוגריטם שאוסף ציוני איכות של מילת מפתח על פני זמן במטרה להגדיר אם אם ביצועי אותה מילה משתפרים או לא.
  4. (ציון 3.47) רלונטיות דף הנחיתה: מיקום של מילת המפתח בכל דף נחיתה.
  5. (ציון 3.09) העלות המקסימלית שמפרסם מוכן לשלם עבור המילה.
  6. (ציון 3.02) הביצועים של קבוצת המודעות: סה"כ הביצועים של קבוצת המודעות. שכלול ציוני האיכות של כל מילה.
  7. (ציון 2.81) צפי ביצועים. חישוב שצופה כיצד יהיו ביצועי מילת המפתח בעתיד ע"י קומבינציה של ציון האיכות בעבר בהווה ובעתיד.
  8. (ציון 2.70) סוג התאמת מילת המפתח: שימוש רחב, מדוייק.
  9. (ציון 2.58) התנהגות הגולשים ביחס למודעות ממומנות אחרות. אלוגריטם שבודק על כמה תוצאות ממומנות לחץ הגולש לפני שהוא הגיע לדף נחיתה מסויים.
  10. (ציון 2.54) התערבות אנושית שבודקת את רלונטיות המודעה.

כמובן יש להיתיחס בזהירות רבה לתוצאות הסקר. כמו כן מבחינה מחקרית יש מספר לא קטן של בעיות בסקר. בין הסעיפים השונים קיים מתאם צולב (מוליטיקולינאריות) כך שלא ניתן לבודד כל פרמטר.

כל מי שלא יודע עדיין כיצד רואים את ציון האיכות של כל מילה, להלן השלבים:

  • היכנסו לחשבון AdWords שלך בכתובת: https://adwords.google.co.il
  • בחור במסע הפרסום ולאחר מכן בקבוצת המודעות שעבורה תרצו לראות את ציוני האיכות של מילות המפתח.
  • לחצו על עמודות מותאמות אישית בראש הכרטיסייה 'מילות מפתח' שבטבלה 'קבוצת מודעות'.
  • בתפריט הנפתח, בחרו הצג את ציון האיכות.
  • לחצו על סיום לאחר שתסיימו.

בנוסף, באפשרותך להעריך את ציון האיכות של מילת המפתח שלכם ביחס לביצועים שלה, לפי הצעת המינימום של כל אחת ממילות המפתח. ככל שהצעת המינימום נמוכה יותר, ציון האיכות של מילת המפתח גבוה יותר. תוכלל לברר מהי הצעת המינימום שלך עבור מילות מפתח פעילות ולא פעילות לחיפוש על ידי הפקת דוח הצעות מינימום בכרטיסייה דוחות. לחילופין, תוכל לסמן את כל מילות המפתח הכלולות בקבוצת מודעות מסוימת וללחוץ על הלחצן ערוך הגדרות מילות מפתח הממוקם בראש הטבלה.

 

2 תגובות

  1. יש לי מילים שמקבלים ציון איכות נמוך ולא מוצגות כלל. כיצד ניתן לשפר את המרכיב העיקרי הCTR אם בכלל לא ניתן צ'אנס למילים האלו והם לא מוצגות??

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *