פרסום בגוגל אדוורדס הוכח כבר ככלי פרסום אפקטיבי ורב עוצמה. הפרסום בגוגל אדוורדס מתאים ל-90% מהעסקים שיש ברשותם אתר אינטרנט. בישראל ניתן למצוא עדיין עסקים רבים שמוציאים עשרות אלפי שקלים על פרסום מסורתי כגון העיתונות הכתובה ולא מוציאים שקל אחד על פרסום בגוגל שהוא הרבה יותר ממוקד ומפולח לכן גם הרבה יותר אפקטיבי.

הביטוי היקר ביותר לפרסום בישראל הוא "פרסום בגוגל" (הנתונים מתוך כלי מילות המפתח של גוגל )עלות ממוצעת מגיעה ל- 38 ש"ח להקלקה. אנשים שעוסקים בפרסום בגוגל יודעים לבחון ולכמת את האפקטיביות של הפרסום, לכן אם הם מוצאים סכום של 38 ש"ח כנראה זה משתלם להם. עורכי הדין גם כן גילו את האפקטיביות של הפרסום בגוגל והם מוכנים לשלם 20 ש"ח עבור הקלקה אחת שאולי תהפוך ללקוח. תחום הביטוח מפותח באינטרנט כבר שנים רבות וחברות ביטוח מוכנות לשלם 18 ש"ח בממוצע להקלקה. גם בחול תחום ביטוח הרכב מאוד תחרותי. שם משלמות חברות הביטוח 131 ש"ח בממוצע עבור כל הקלקה (ראו טבלה למטה)

בחול תחום הלימודים הוא התחרותי ביותר. מוסדות לימוד משלמים 150 ש"ח עבור הקלקה בודדת וקיימות אלפי מילים בתחום הלימודים שהתשלום עבורן עולה על 100 ש"ח להקלקה.

בישראל למרות שתחום הלימודים הוא די תחרותי, ניתן לפרסם בעלויות הנעות בין 3-10 ש"ח תלוי בתחום הספציפי. ישראל מפגרת אחרי ארה"ב ואירופה בתחום הפרסום בגוגל בכמה שנים. סביר מאוד שהמחירים בישראל ימשיכו לעלות ואנו נראה עוד תחומים שעלות הפרסום בהן תגיע לכמה עשרות שקלים להקלקה.

אם חברות ביטוח בחו"ל מוכנות לשלם 100 ש"ח להקלקה, אין סיבה שגם בישראל חברות ביטוח לא ישלמו בעתיד הלא רחוק 100 ש"ח להקלקה.

בשווקי מסחר דומים כגון, ביטוח, לימודים, עורכי דין סביר שהמחירים בישראל ישתוו בעתיד למחירים בחול. עד אז מי שלא קופץ לרכבת פשוט מפסיד.

8888.jpg

8 תגובות

  1. לעיתים המחיר הריאלי הוא הרבה יותר גבוה ללא מעט מפרסמים מכמה סיבות שלא תמיד מתרחשות ביחד או בהכרח קשורות אחת לשנייה:
    1. איכות הקמפיין, ה Quality Score שקיבלו למילים ולקמפיין בכלל. במידה והציון נמוך, המחיר שישלמו אותם מפרסמים הוא גבוה לאין ערוך ויכול להגיע להבדלים של עשרות אחוזים ממפרסמים מקצועיים יותר, עבור אותו מיקום מודעה!
    2. מלחמות Bid-ים אינסופיות בין השולטים במיקומים הראשונים…וגם לזה יש כמה פתרונות עוקפים.
    3. הנתונים שגוגל מציג הם לסדר גודל בלבד, ואינם מחייבים. ברגע שקופצים למים מגלים שהמחירים גבוהים יותר.

  2. המחירים הם נושא מאוד רגיש בגוגל. ציון האיכות משפיע על רמות המחירים וזה ידוע. אני ממש לאחרונה ראיתי קיטון קיצוני במחירים למשל לביטוי כמו "אימון אישי ועסקי" שבו נאמר לי בהתחלה שהמחיר הוא 250 ש"ח לקליק בעמוד הראשון (כן, אני לא טועה..) ואילו לאחר אופטימיזציה של המודעות ושל דף הנחיתה המחירים ירדו לכ-70 ש"ח לקליק.

    אי לכך הייתי מסתכל על מחיר קליק כביטוי לשני דברים: רלוונטיות דף הנחיתה ורמת התחרותיות בשוק. כל אחד בנפרד לא יכול לקבוע במערכת של גוגל את המחיר לבדו.

    בבלוג שלי, semblog.wittysaver.com, פרסמתי לאחרונה מאמר שמדבר בדיוק על זה.

  3. מחירי הקליקים בגוגל כאמור נקבעים ע"פ מספר פרמטרים.
    הבעיות של המפרסמים מופיעות בימים "מתים" ויש כאלה, בהם מס' הקליקים נשאר ממוצע, אבל אינם מקבלים פניות. כלומר, לא סוגרים עסקאות.
    כך שלמעשה העלות לקליק הופכת להיות גבוהה יותר כי בימים שיש קליקים ואין פניות של לקוחות זה מעלה את הממוצע של עלויות הקמפיין.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *