כפי שאנשי קידום אתרים שונים העריכו במהלך השנים, המעבר לאלגוריתם לוגי המבוסס על התנהגות גולשים הוא בלתי נמנע.
להלן כמה גורמים שמתחילים להשתנות בתוצאות החיפוש:
תפקוד האתר: זהו גורם מפתח בזירות תחרותיות רבות. תפקוד גבוה יכול להיות ההבדל בין אתר מצליח לבין אתר כושל.
יחס הקפצה (Bounce Rate): בגוגל משתמשים במדד זה כדי לבחון יעילות של אתר. אם יותר מ80%  נכנסים לאתר ויוצאים ממנו באופן מידי הדבר יפגע במיקום האתר באופן משמעותי. יחס הקפצה של 50%-60% הוא פחות או יותר הממוצע של האתרים כיום ולכן ואתר בעל יחס הקפצה כזה ישמור על מיקומו. אתר בעל יחס הקפצה נמוך מ-20% יקבל דחיפה משמעותית במיקומים. ידוע כי יחס ההקפצה משפיע כבר תקופה ארוכה על המיקום בקישורים הממומנים, נראה כי יחס זה הפף להיות משמעותי גם בתוצאות האורגניות.
קישורים: זוהי עובדה ידועה ומוכרת שקישורים הם גורם מפתח חשוב מאד המשפיע על מיקומו של אתר בתוצאות החיפוש. מקור הקישורים ואיכותם יכולים להשפיע באופן משמעותי על מיקום האתר.
להלן רשימה של אזורים שכדאי להניק להם תשומת לב מיוחדת:

  • בלוגים
  • אתרי סימניות כגון דלישס, stumbleupon  וכו
  • מנועי שיחה ציבוריים כגון Twitter
  • פייסבוק – בסופו של דבר הסורקים של מנועי החיפוש יגיעו גם לשם.

מדד אחר שגוגל מנסה להתמקד בו הוא הזנות RSS. למספר המנויים להזנות RSS של אתרכם יכולה להיות השפעה מהותית על דרוג אתרכם.
אם תבדקו את מדדי האתר שלכם דרך כלי ניהול האתרים של גוגל, תוכלו לראות שגוגל עוקב אחרי נרשמי הRSS לאתרכם. ברגע שיש לכם יותר מ50 רשומים מיקום האתר שלכם בזירות תחרותיות עשוי להשתפר באופן משמעותי.
כמובן שהתוכן עצמו עדיין חשוב מאד, אבל אל תצפו שאתר חדש אם כמות גדולה של מאמרים איכותיים ומקוריים יתקדם באופן משמעותי ללא קמפיין בניית קישורים בסיסי. למרות מה שאנשי גוגל מנסים להציג, רמת החשיבות של התוכן יורדת לעומת הקניית אמינות לאתר ממקורות חיצוניים.
ככל שמתגברת התחרות בזירות שונות, בעיקר באתרי מכירות שונים, חשוב לקבל את הקישורים החיצוניים. וודאו כי יש מקורות אמינים ואיכותיים המפנים לאתרכם. בלוגרים הם מקור נהדר לקישורים טובים ואיכותיים. שלחו לבלוגרים דוגמיות או הצעות מפתות – בטווח הרחוק תרוויחו מכך.
קישורים נוספים שיכולים לעזור לכם אלה הם קישורים ויראליים. קישורים ויראליים טובים מקבלים בעיקר הודות לתוכן וידאו ייחודי ואיכותי. יש לקחת בחשבון שלקישורים ויראליים לוקח זמן עד שהם מגיעים למסה קריטית משמעותית.
בכל מקרה חשוב להיות  יצירתיים ואקטיביים ביצירת קישורים שיובילו לאתרכם.

2 תגובות

  1. "למרות מה שאנשי גוגל מנסים להציג, רמת החשיבות של התוכן יורדת לעומת הקניית אמינות לאתר ממקורות חיצוניים."

    — מסכים איתך לחלוטין. אמינות זה המצרך החם ביותר בשוק כיום.

  2. פינגבק:קץ עידן מקדמי האתרים !? | שיווק באינטרנט

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *