מה משמעות שיפור האלגוריתם של גוגל עבור אתרי פלאש?

לפני כחודש וחצי גוגל יצאו בהצהרה שהם שיפרו באופן משמעותי את אופן אינדוקס קבצי הפלאש. האם משוה השתנה בתוצאות החיפוש בינתיים? האם השינוי הזה מביא חדשות טובות לבעלי אתרי פלאש?
מה השתנה?
כיום גוגל יכול לאנדקס את התוכן הטקסטואלי של קבצי SWF מכל הסוגים, כולל כפתורים, תפריטים ואתרים מלאים הבנויים מפלאש.
בנוסף, גוגל יכול למצוא כתובות URL המופיעים בתוך קבצי הפלאש ולהוסיף כתובות אלה לתהליך סריקת האתרים.
מה לא השתנה?
גוגל עדיין לא מזהה טקסט המופיע על תמונות. קבצי FLV כגון סרטי YouTube לא יאונדקסו מאחר ואינם מכילים טקסט.
מכיוון שאתרים רבים מבוססי פלאש , בנויים בעיקר על תמונות, המילים היחידות שגוגל יאנדקס בהם הם מילים בסגנון: טעינה, Loading…, אנא המתן וכו'
גוגל אינו יכול לבצע פעילויות ג'אוהסקריפט. אם קובץ הפלאש נטען דרך ג'אווהסקריפט גוגל לא יוכל למצוא את קובץ הפלאש.
גוגל אינו יכול לקשר תוכן ממקורות חיצוניים הנטענים על ידי קבצי פלאש. אם קובץ הפלאש פותח קובץ HTML או XML אז קבצים אלה יקבלו יחס של קובץ נפרד לחלוטין ללא הקשרו לקובץ הפלאש.

מדוע הפלאש עדיין בעייתי?
תוכן פלאש ועמודי HTML שונים לחלוטין ביסודם. העובדה שגוגל יכול לאנדקס חלק מהטקסט מתוך קבצי פלאש לא אומרת שקבציי פלאש ידידותיים למנועי חיפוש.

להלן הסיבות:

  • קשה לחלק את הטקסט לחלקים משמעותיים. פלאש לא משתמש בתגיות ,המפרידות בין חלקים שונים בטקסט. קשה לאבחן מה חשוב ומה לא. בנוסף לכך מעצבי פלאש יוצרים כל מיני אפקטים באמצעות פיצול המילים לאותיות נפרדות. המשמעות היא שמנועי החיפוש אינם יכולים לאנדקס את הטקסט המופרד.
  • לרוב בקבצי פלאש כל תוכן האתר מוצג בכתובת URL אחת. המשמעות היא שמנועי החיפוש אינם יכולים למצוא חלקים רלוונטיים של אתר הפלאש. בנוסף לכך אתרי פלאש לא מקבלים קישורים נכנסים לעמודים פנימיים ורלוונטיים באתר. רוב אתרי הפלאש מקבלים קישורים לעמוד הראשי בלבד.
  • המבנה הבסיסי של אתרים מבוססי פלאש מקשה על יצירת מערכת קישורים נכנסים קריאה והגיונית וכתוצאה אינם ממוקמים גבוה בתוצאות החיפוש. רוב הקישורים לאתרי פלאש הם מאתרי פלאש אחרים, ואין קישור לאלמנטים הפנימיים הנמצאים בתוך הפלאש.
  • אתרי פלאש אינם משתמשים בשיטות SEO בסיסיות. לא ניתן יהיה למצוא טקסט עוגן, תגיות של כותרות ואפילו תגית title ראויה לא ניתן למצוא באתר פלאש.
  • רוב תוכן הפלאש אינו נגיש למנועי החיפוש בסופו של דבר מאחר ומדובר בקבצים מבוססי תמונות עם קריאות ג'אווהסקריפט.

כיצד ניתן לשפר מיקומים של אתר מבוסס פלאש?
בראש ובראשונה  כל מי שעוסק בקידום אתרים רצוי שימנע לחלוטין מאתר המבוסס כולו על טכנולוגיית פלאש. בהחלט ניתן להשתמש באלמנטים מבוססי פלאש באתר אולם בסיסו של האתר צריך להיות קריא ונגיש למנועי חיפוש.
להלן מספר טיפים לשיפור מיקומו של אתר מבוסס פלאש:

  • הכניסו את התכנים ואת הקישורים המופיעים בתוך קובץ הפלאש לגרסאות HTML פשוטות וקריאות של אותם עמודים.
  • אפשרו גרסת HTML לאתר עבור דפדפנים שאינם יכולים לקרוא פלאש.
  • השתמשו בכתובות URL שונות לחלקים שונים של האתר. כל סט של תכנים צריך לקבל כתובת URL ייחודית משלו.
  • השתמשו במפת אתר נגישה וגלויה באתר על מנת שמנועי החיפוש יוכלו לסרוק את האתר כראוי.

פלאש לא נבנה עבור קידום אתרים במנועי החיפוש, וקשה מאד להגיע למיקומים גבוהים בתוצאות החיפוש  עם  אתר פלאש. במידה ואתם מוכרחים לבנות אתר מבוסס פלאש וודאו שיש לכם כמות נכבדה מאד של קישורים נכנסים איכותיים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *