הרבה מאוד נכתב על העונשים של גוגל או אם להיות יותר פוליטקלי קורקט הפילטרים של גוגל.
חלק מהמאמרים ניתן למצוא בבלוג ובאתר אקטיביטק קידום אתרים בכתובות הבאות:

//www.actvtec.co.il/seo-sem/filter
אחד התחומים התחרותיים ביותר בתחום קידום אתרים הוא צימרים. לא סתם התחום מאוד תחרותי,
מספר החיפושים החודשים של הביטוי צימרים הוא מעל 200,000 בחודש, כמות חיפושים זהה לביטוי טיסות. תחום הצימרים מגלגל לא מעט כסף בישראל ובעלי הצימרים הבינו די מהר שערוץ הפרסום העיקרי של צימרים הוא האינטרנט. כך שלא מעט כסף נשפך על קידום הביטוי צמרים ונספחיו השונים. כיוון שהתחום עתיר בכסף לא מעט פורטלים של צימרים פנו לחברות שיווק באינטרנט וקידום אתרים על-מנת שיביאו את אתרם למיקומים הראשונים. כאמור להיות בעמוד  הראשון במילה צימרים או צימר שווה לא מעט כסף בשל נפחי חיפוש גדולים.
לא מעט פורטלים פנו לכיוון האפור של קידום אתרים (ראו מאמר על קידום אפור בבלוג זה). וחלק מחברות קידום האתרים פתחו פורטל משלהם בתחום הצימרים וניסו לקדמו בשיטות אפורות.
לקח זמן עד שהפילטרים של גוגל התחילו לפעול. במהלך  השנים האחרונות צצו מידי פעם אתרי צימרים שכמעט והצליחו לכבוש את הפסגה על-ידי קידום אפור, נכון לכתיבת מאמר זה אף אחד מהם לא נמצא בעמוד הראשון.  אתר סוף-שבוע שמקודם בצורה אפורה לחלוטין נמצא כרגע במקום ה-11 ומייד אחזור אליו.
השיטות העיקריות הננקטות בקידום אפור הן הפניות 301 ורכישת קישורים מסיבית מכל הבא ליד.בדרך כלל מאתרים בשפה לא רלונטית. אתר סוף שבוע לדוגמא היה כוכב עולה לפני שלושה חודשים. האתר טיפס במהירות תוך תקופה מאוד קצרה והגיע למקום השלישי בביטוי צימרים, תוך שהוא עוקף אתרים ותיקים ורציניים בתחום הצימרים. השיטות בהן נקט האתר הן במיוחד רכישת קישורים מאתרים ברוסית. חשוב לציין שהאתרים מהם נרכשו הקישורים הם אתרים רציניים וחזקים אך בינם ובין האתר המקודם לא  היה שום קשר נראה לעין. כאשר בוחנים את הקישורים הנכנסים לאתר דרך יאהו ניתן לראות שתשעים וחמישה אחוז מהקישורים הם מאתרים ברוסית.
כאשר האתר הגיע למקום השלישי, צצה במוחם של בעלי פורטלים אחרים של צימרים שמשקיעים לא מעט כספים בקידום (כובע לבן) של הפורטל שלהם, מחשבה לפעול בצורה דומה, כלומר לרכוש בחו"ל כמות מאסיבית של קישורים. בשלב זה נכנסו הפילטרים של גוגל לפעולה וכעבור מספר לא רב של שבועות בהן שהה האתר בראש העמוד הראשון, נזרק האתר ע"י גוגל לעמוד השישי. כלומר האתר נכנס לאחד הפילטרים הידועים והמוכרים פחות של גוגל שמוציא אתרים חשודים מ-50 המקומות הראשונים בגוגל. הרבה מאמרים ניתן למצוא באינטרנט על פילטר "ארגז החו"ל" ומעט מאוד מידע יש על כל הפילטרים האחרים ויש רבים כאלו.
בתחילת החודש דווח בפורמים בחו"ל שהרבה מאוד אתרים שהיו בעונשים חזרו למקומות הראשונים. מהשיחות בפורומים לא היה ברור אם מדובר בתקלה זמנית שנטרלה בטעות חלק מהפילטרים או בביטול קבוע של חלק מהפילטרים.  במהרה יצאו אנשי גוגל בהצהרה שמדובר בתקלה, אך עדין לא כל האתרים המוענשים נכנסו שוב לתוך הפילטר.

במילים תחרותיות גוגל הרבה יותר חשדן, בביטויים כמו פרחים, או צימרים גוגל בוחן בזכוכית מגדלת כל אתר חדש שמתקדם מהר מידי.

תגובה אחת

  1. פוסט מקיף מאוד המשקף בצורה מעולה את מה שבא להסביר.
    קידום אפור או לא, בתקופה הנוכחית אתה מסכים איתי שקישור מתוך טקסט העוסק באותו נושא לא שווה יותר מקישור בעמוד שרשום בשפה הרוסית ?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *