ניתן למצוא באינטרנט רשימות אין סופיות של כלים לקידום אתרים. עד לפני כשנתיים גם אני הייתי מוסיף למועדפים כל כלי יעיל שהייתי מוצא. כיום יש לי ברשימה 78 כלים. 78 כלים שאני כמעט ולא  משתמש מהם. אז במקום לשאול את השאלה באילו כלים מומלץ להשתמש בקידום אתרים, אני רוצה להמליץ על שני כלים בלבד שלדעתי כמעט ומספיקים לכל פרויקט קידום אתרים.
אני לא טוען שכל שאר הכלים מיותרים, אך בהחלט ניתן להסתדר בלעדיהם. הרבה מקדמי אתרים "מתאהבים" בכלי העבודה שלהם ושוכחים לרגע שהכלים רק מסייעים בניתוח האתר וניתוח המתחרים ולא מקדמים בפועל את האתר.
אני מכיר לא מעט מקדמים שכל יום בודקים את ה PR של האתר, אך כמות הקישורים שיאהו זיהה ואם האלקסה של האתר השתנה. אני אומר לאותם מקדמים במקום לבדוק את ה PR או כמות הקישורים, נצלו את הזמן לבנות קישור נוסף לאתר. נדידת ה-PR לא תשנה אותו, כך גם מדידת כמות הקישורים.
הכלי הראשון שאני משתמש בו ברמה יומית הוא כלי מילות המפתח של גוגל אדוורדס. מחקר מילים מתמשך הוא בסיס קידום אתרים נכון ולא ניתן היום לבצע מחקר מילים בלי להיעזר בכלי זה.
כמות הנתונים שניתן להפיק מהכלי היא כמעט אין סופית. ראשית נפחי חיפוש לפי מדינות, יבשות ואזורים, איתור ביטויי זנב ארוך, נפח חיפוש רחב ומדוייק של כל ביטוי, פופולאריות של מותג, תחרות מפרסמים, עלויות פרסום, עונתיות של ביטויים ועוד. שפע המידע גורם לי לחזור מספר פעמים ביום לכלי זה וכל פעם לבחון היבט אחר של  זירת האתר המקודם.
הכלי השני שבגינו אני בכלל כותב פוסט זה, הוא כלי חדש מבית היוצר של SEOMOZ.
http://www.opensiteexplorer.org.
הכלי עלה לרשת  לפני כחודש ומהר מאוד הפך לכלי מוביל בקרב קהילת מקדמי האתרים בעולם.
הכלי מאפשר לנתח בצורה טובה מאוד את הקישורים לאתר. מי שעדיין לא התנסה עם הכלי מומלץ לו להיכנס ולנסות.
תחום הקישורים הוא רחב ובעל אספקטים רבים. עד להעלאתו של כלי זה היו מספר כלים שהתיימרו לנתח את מבנה ועוצמת הקישורים לאתר, אך  כולם ביחד וגם כל אחד לחוד לא הגיע לרמתו של כלי מצויין זה.
במה הכלי יכול לעזור לנו:
1.    זיהוי קישורים חזקים.
2.    זיהוי דומיינים חזקים. (באתר תמצאו הסבר בנוגע להבדלים)
3.    ניתוח טקסט עוגן של הקישורים.
4.    השוואת קישורים – אתר מול אתר.
בדקתי את הכלי במספר רב של זירות תחרותיות ופחות תחרותיות שאני מכיר מקרוב והנתונים המתקבלים מהכלי מעולים.
החיסרון היחיד שמצאתי הוא שהנתונים אינם מעודכנים מספיק ומתקבלת תמונה של לפני חודש.
אומנם, חודש אינו נחשב לתקופה ארוכה במונחי קידום אתרים, אך דברים יכולים לקרות במהלך חודש.
הכלי כרגע הוא חצי חינמי: הנרשמים לאתר יכולים לבצע כמה שאילתות שהם רוצים במהלך יום אך הם נחשפים רק לחלק מהמידע השמור במערכת. כדי לצפות בנתונים המלאים יש לשלם 79$-229$
לחודש. לא זול אבל שווה כל אגורה לדעתי.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *