ב-28/04/2007 גוגל התחיל לעדכן את ה-(PR (page-Rank בסרגלי הכלים. כמו תמיד הפורומים של מקדמי האתרים התמלאו בתאוריות בנוגע לעדכון האחרון ושוב עלתה השאלה המרכזית והחשובה מהו באמת חשיבות ה-PR בקידום אתר. מי שלא מכיר את הנוסחה של גוגל לחישוב הPR מוזמן לקרוא כתבה קצרה ותכליתית באתר של אקטיביטק קידום ושיווק אתרים תחת הכותרת: קידום בגוגל. מי שכבר מכיר את הנוסחה של הPR בודאי שואל את עצמו כיצד שינוי של ה-PR משפיע באופן ממשי על מיקומו בגוגל. חשוב לציין שה- PR האמיתי שגוגל נותן לכל אתר, למעשה לכל דף אינו נחשף בסרגל הכלים של גוגל אלא אחת לכ-100 יום בערך. בפורומים של מקדמי האתרים נערכים לא אחת הימורים בנוגע לתאריך הצפוי. בשנים האחרונות הממוצע עמד על 100 יום עם סטיות גדולות לשני הצדדים. ב-2005 עודכן הPR שוב לאחר כשבוע ולאחר מכן לא עודכן במשך 154 ימים נוספים. אך כמאמור השאלה העיקרית שמעסיקה את בעלי האתרים היא כיצד משפיע ה-PR על קידום האתר. ככל שעובר הזמן מסתבר שהתשובה היא מעט מאוד. כאשר בוחנים את סדר תוצאות החיפוש בביטויים תחרותיים לא מוצאים מתאם מלא בין ה-PR לסדר ההופעות. פעמים רבות ניתן למצוא אתרים עם PR0 לפני אתרים עם PR5 ואתרים עם PR4 לפני אתרים עם PR8. הסיבה לכך נעוצה במילות הקישור לאתר. נקח לדוגמא שני אתרים זהים לחלוטין מבחינת תוכן. לאתר הראשון 10 קישורים נכנסים עם הביטוי " בדיקת אתר" ולאתר השני 1000 קישורים נכנסים עם הביטוי "קידום אתרים" בשני האתרים מופיע תוכן של בדיקת אתר. בתוצאות החיפוש בגוגל אנו עשויים למצוא את האתר הראשון לפני האתר השני למרות שהPR של האתר הראשון הוא 2 וה-PR של האתר השני הוא 6. יחד עם זאת בביטויים שלשני האתרים אין קישור טקסט ספציפי, סביר להניח שהאתר השני ימוקם גבוה יותר בתוצאות החיפוש כיוון שהוא אתר "חזק" יותר דהיינו יותר אתרים מצביעים עליו.
פינגבק:עדכוני PR בסרגל של גוגל | בלוג קידום אתרים