בדיונים מקצועיים בפורומים של קידום אתרים עלתה הסברה כי לגוגל יש פילטרים חדשים.

מה למעשה קרה?

במהלך השבועות האחרונים הבחינו מספר מנהלי אתרים כי אתריהם צנחו בתוצאות החיפוש ממקום 1 או 2 למקום 6. מדובר בדרך כלל באתרים ותיקים שהיו ממוקמים במקומים הראשונים תקופה ארוכה. ההדרדרות  במיקומים לא היתה בשלבים אלא בפתאומיות למקום ה-6.  בחלק מהמקרים מדובר בביטויים פופולארים ובאתרים ותיקים מאוד.

בעברית לא הבחנתי בתופעה זו ואם מישהו הבחין בה אשמח לדעת.

הסברות שהועלו:

עד לרגע זה הסיבה לנפילה במיקומים לא לגמרי ברורה כמו במקרים אחרים שגוגל מעניש (ראו מאמר – העונשים של גוגל). יחד עם זאת הועלו שתי תאוריות עיקריות:

1.  גוגל מחשיב כעת נתוני שימוש (הקלקה).

2. גוגל שיפר את הבנתו של מילים ומשפטים והיחס ביניהם.

אם מדובר בתאוריה הראשונה אז אתרים בעלי אחוזי הקלקה גבוהים ביחס לחשיפות שיפרו את מיקומם בגוגל ביחס לאתרים בעלי אחוז הקלקה יותר נמוך ביחס לחשיפות. עם זאת, גם בעלי אתרים בעלי יחס הקלקות גבוה נפגעו בדרוג והוכנסו לפילטר.

נראה כי העונש גם השפיע על אתרים בעלי כותרת ותאור מפתים ורלונטים למושג המחופש. לכן יכול להיות שהסיבה לנפילתם אינו יחסי הקלקה חשיפה.

עוד הבחינו משתתפי הפורומים כי אתרים עם הרבה קישורים פנימיים שמשתמשים באותו טקסט עוגן בדיוק נפגעו במיוחד, מכאן צצה הסברה כי גוגל שיפר את הבנת המילים והמשפטים. כאשר אתר משתמש באותם ביטויים כטקסט העוגן בדפים הפנימיים וגוגל זיהה אתרים שמשתמשים במגוון ביטויים רחב יותר אז אותו אתר שלא גיוון בטקסט העוגן הוענש. גוגל ככל הנראה החין בניסיון לבצע מניפולציה בעזרת טקסט העוגן בתוך האתר ואז הפעיל את הפילטר.

 

תגובה אחת

  1. פינגבק:העונשים של גוגל – הפילטרים של גוגל לאתרי צימרים | שיווק באינטרנט

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *