אמנם גוגל הוא המותג המפורסם ביותר בעולם (כן, כן, יותר מקוקה קולה ויותר ממיקרוסופט) אך לא כך הדבר בסין. בשנת 2007 היו כ-210 מיליון גולשים בסין, המדינה השניה בעולם אחרי ארצות הברית בשימוש באינטרנט, רובם בחרו להשתמש במנוע החיפוש המקומי באידו (baidu) ולא במנוע החיפוש הפופולארי ביותר בעולם – גוגל. למעשה נתח החיפוש בסין בתחילת 2008 הוא 60.1באידו, 25.9 גוגל, 9.6 יאהו. סה"כ השימוש המצרפי בשלושת מנועי החיפוש מגיע ל96%. גוגל לא מוותרת ולנלחמת כל העת להתחזק גם בסין שכן היא מבינה ששוק זה יהיה בעתיד הקרוב השוק הגדול ביותר בעולם. בתחילת 2006 נעתרה גוגל לממשלת סין לצנזר את תכניה בגוגל סין ואף פתחה מנוע חיפוש מצונזר לטובת הסינים .NC.G. למרות הביקורת שספגה מהעיתונות על כך שהיא פועלת בניגוד לערכיה, בחרה גוגל להמשיך ולהילחם על השוק הסיני. גוגל מחזיקה 2.6% ממניות באידו אך רואה בבאידו מתחרה לכל דבר ועניין. גוגל מנסה לחבור לגופים הגדולים בסין על מנת לחזק את מנוע החיפוש שלה. לאחרונה חברה גוגל לענקית סינית בתחום המוסיקה ובכוונתה להציע לגולשים הורדות מוסיקה חוקיות בחינם. באידו, כמו גופים סינים נוספים נתבעים כל העת בגיל הפרת זכויות יוצרים עקב הצגת קישורים לאתרי מוסיקה והורדות לא חוקיים. בסין אחוז ההורדות הלא חוקיות מגיע ל 99%. כמו כן גוגל יצרה שיתוף פעולה עם פורטל גדול מאוד בסין בשם "ציינה". כך שגוגל לא מוותרת כל כך מהר.

ככל הנראה קידום אתרים במנוע החיפוש באידו יכול להיות עסק לא רע בכלל לפחות בעתיד הקרוב. ניסיתי למצוא (בגוגל )חומר על קידום אתרים בבאידו אך לא מצאתי הרבה. חברה שתתמחה בקידום אתרים בבאידו ככל הנראה תשרת גם הרבה חברות שעוסקות בקידום אתרים בגוגל.

לאחרונה חלק מלקוחותי הגדולים מעלים את השם באידו. היכן הם ממוקמים במנוע זה? וכיצד ניתן לשפר את מיקום שם? בינתיים תשובותי קצת חמקמקות. מעניין אם יש גוף ישראלי שמתמחה בקידום בבאידו.

3 תגובות

  1. אנחנו חברה המתמחה בקידום אתרים בסין ובמנוע החיפוש Baidu בפרט. השירות מיועד לחברות ועסקים המעוניינים לקדם את אתר האינטרנט שלהם ברשת האינטרנט מספר אחת בעולם כיום. לפרטים נוספים אנא כנס לאתר הבית של לימפיד שירותי תרגום סינית:
    http://www.limpid-translations.com

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *