להיות במקום הראשון בגוגל הוא לעיתים ההבדל בין עסק אינטרנטי מצליח ורווחי ובין כשלון מוחלט.
מיקום אתרך בגוגל יכול לגרום לעסק לשגשג או להפילו.
אז כמה שווה בדיוק להיות במקום הראשון בגוגל? ומה יכול מיקום אתרך במקום הראשון לעשות לעסק שלך?
קישורים ממומנים בגוגל שווים 37 מיליון דולר ביום.
בחודש שעבר גוגל פרסמה את הכנסותיה ברבעון הראשון של 2008 שהסתכמו ב3.4 מיליארד דולר. (דהיינו כ-37 מיליון דולר ליום).
מפרסמים לא היו משלמים סכום כזה לגוגל אם הם לא היו מרווחים מזה. הסכום מצביע על מה שהמפרסמים היו מוכנים לשלם בשביל להיות מדורגים בעמוד הראשון של גוגל ומייצג רק את הערך הכספי של קישורים ממומנים.
דרוג בתוצאות הטבעיות שווה הרבה יותר.
מחקרים של iProspect הראו כי 72.3% בוחרים בתוצאות הטבעיות בגוגל (הלא ממומנות) כתוצאות הטובות ביותר.
זה אומר שמי שמדורג ראשון בתוצאות האורגנית מקבל הרבה יותר הקלקות ממי שמדורג במקום הראשון בקישורים הממומנים. כמובן מדובר בממוצע בלבד וקיימים גם חיפושים בהם מקליקים יותר על הקישורים הממומנים מאשר על התוצאות האורגניות. תופעה זו מתרחשת בדרך כלל כאשר גוגל מביא תוצאות אורגניות לא איכותיות. עוד הראו המחקרים כי 60%-70% סומכים על התוצאות האורגניות של גוגל ורק 30%-40% סומכים על הקישורים הממומנים.
כאשר רוצים לדעת כמה משלמים פחות או יותר הקישורים הממומנים בגוגל, יש להיכנס לכלי מילות המפתח של גוגל, להקיש את הביטוי המחופש, להעתיק את התווים על מנת שגוגל יידע שאתה בן אנוש ולא מכונה. בחלון בחר עמודות לתצוגה סמן "הצג את העלות הממוצעת המוערכת לכל קליק" בצד ימין סמן 100$ ולחץ חפש. גוגל יציג נתונים טובים למדי של העלות הממוצעת של הקישורים הממומנים לאותה מילת חיפוש.
כפי שהוסבר קודם לכן תוצאות טבעיות שוות יותר מקישורים ממומנים משתי סיבות:
1. גולשים מקליקים על תוצאות טבעיות יותר מעל קישורים ממומנים.
2. גולשים סומכים יותר על התוצאות הטבעיות.
למרות שקידום אתרים אורגני מביא את התנועה הכי איכותית, קיימות עדיין הרבה מאוד חברות שמוציאות של כל תקציב הפרסום שלהן על קישורים ממומנים. קידום אתרים אורגני שמבוצע בצורה מקצועית, מביא ברוב המקרים החזר טוב יותר על ההשקעה מאשר קישורים ממומנים.