בחודש האחרון התחוללו שינויים משמועתיים למדי בתוצאות החיפוש של גוגל בביטוי קידום אתרים. גם בביטוי בניית אתרים חל שינוי בסדר התוצאות, אך שינוי פחות דרמטי שנבע כנראה מגידול במודעות של חברות בניית אתרים לנושא קידום בגוגל. בשנה האחרונה ולמעשה גם רוב שנת 2006 היינו רגילים למצוא במקום הראשון את K קידום אתרים, לאחר מכן את SEOISRAEL, לאחר מכן את AGENT ו  NETWORKING שהיו מתחלפים מידי פעם במיקומים 3, 4  לאחר מכן NEARME, ATRBIZ, SIGNUP בסדר משתנה. כמו כן הקמונה הידועה של תפוז נכחה באופן קבוע בעמוד הראשון. כיום (נובמבר 2007). K אומנם נשארו במקום הראשון, את המקום השני והשלישי תופסת חברת ריקונספט ואת המקום הרביעיואת המקום הרביעי  SEOISRAEL. שלושה אתרים עצאו מהעמוד הראשון: ATARBIZ, SIGNUP והקמונה. שוחחתי עם מספר חברות קידום אתרים על מנת לשמוע את דעתם מה בדיוק קרה: האם מדובר בשינוי באלוגריתם? האם מספר חברות נרדמו? ככל הנראה לא התרחש שינוי משמועתי באלוגריתם. כידוע, כפי שהצהירו בגוגל האלוגריתם משתנה חדשות לבקרים שינויים מינורים, אך ככל הנראה לא במקרה זה עסקינן. הפעם מדובר בהשקעה אינטנסיבית של החברות לקדם את עצמן בביטוי קידום אתרים. לדוגמא ריקונספט עסקו במהל השנה בהחלפת קישורים אינטנסיבית (בפוסט אחר אומר את דעתי בנוגע לשיטות בהן  נקטו ריקונספט – בכל מקרה השיטות עבדו) מכל מקום, מידי יום הייתי מקבל מהם מיילים עם הצעות  שונות להחלפת קישורים וגם כל אתר שברשותנו זכה באופן אישי להצעה "אישית" להחליף קישורים. כך שהמיקום החדש של ריקונספט אינו מפתיע. דברתי עם כמה חברות שיצאו מבדף הראשון וכולן טענו שפשוט הן קצת נרדמו. הפסיקו לבנות קישורים לאתר והשקיעו את זמנם בעיקר בלקוחותיהם. מה אני צופה שיקרה בשנת 2008? לדעתי האתרים שמשקיעים כל העת בבניית קישורים יגיעו למקומות הראשונים: לדוגמא ריקונספט ו SEOWEB. גוגל בוחן בניית קישורים מתמדת וכאשר בניית הקישורים נעצרת, אותו אתר מתחיל לסגת אחורה בתוצאות החיפוש. לדעתי התוצאות כרגע מאוד לא יציבות ועוד יתחוללו שינויים רבים. בקיצור יהיה מעניין.

 

2 תגובות

  1. פינגבק:לראשונה: כנס האינטרנט Sphinncon - בישראל | SMO- שיווק ויראלי קידום ברשת ובאתרים חברתיים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *