נהוג להפריד בין שתי שיטות של קידום אתרים: white hat  או בקיצור WH  ו  Black hat בקיצור BH. השיטה הראשונה מייצגת לכאורה קידום אתרים אתי, קידום אתרים שמקובל (לכאורה?) על מנועי החיפוש והשיטה השנייה מייצגת מכלול של שיטות שאינן מקובלות על מנועי החיפוש או שיטות שמקדמי האתרים טוענים כי אינם אתיות. כל חברות קידום האתרים שנמצאות ב-20 מקומות הראשונים בביטוי קידום אתרים מתחיבות לקידום אתרים אתי בשיטות WH. האומנם מקדמי האתרים בישראל פועלים בשיטת WH? האם בכלל יש כזה דבר WH בקידום אתרים? ואם יש האם ניתן להגיע לתוצאות טובות כאשר פועלים אך ורק בשיטות WH?

הגישה הקיצונית טוענת שכל פעולות קידום אתר מעצם הגדרתן אינן יכולות להיחשב כ-WH כיוון שמעצם הגדרתן מטרתן היא לשנות את התוצאות של מנועי החיפוש ולפיכך נעשית למעשה מניפולציה על מנועי החיפוש ופגיעה בתוצאות הטבעיות.

השקפה זו היא קצת קיצונית כיוון שמנועי החיפוש בעצמם מפרטים פעולות "מותרות" של קידום אתר כך שלא מבוצעת מניפולציה בפועל על תוצאות החיפוש.

נחזור קצת אחורה. מהן פעולות WH ומהן פעולות BH?

 פעולות WH:

  • שיפור תוכן האתר.
  • בדיקת תאימות טכנית של האתר.
  • בניית מפת אתר.
  • מחקר מילים.
  • אופטימיזציה של עמודי האתר למילות המפתח שנבחרו (כאן כבר עשויים לצוץ סימני שאלה)
  • רישום לאינדקסים.

פעולות BH

  • עמודי מפתן Doorway Pages
  • מיסוך או הפניות מטעות Cloaking and False Redirects
  • דחיסת מילים Keyword struffing
  • טקסט חבוי או קישורים חבויים.
  • דפים העולים עם מילים לא רלוונטיות.
  • תוכן כפול על מספר עמודים.
  • איות לא נכון של אתרי אינטרנט ידועים.
  • חוות קישורים המכילות מסת קישורים לא רלוונטיים ולא קשורים.
  • לגבי הרשימה החלקית הזאת אני מניח שלא יהיו הרבה ויכוחים הבעיה היא שהרשימה חלקית ולא מכילה את כל הפעולות שמקדמי אתרים נוהגים לעשות.

    נתחיל עם שאלת הקישורים. האם בניית קישורים יכולה להיחשב WH? האם בניית קישורים מאתרים שלעולם לא היו מקשרים באופן טבעי לאתר מסויים יכולה להיחשב WH? חלק ממקדמי האתרים החסודים יטענו שהם מחליפים קישורים שמעלים את הערך של האתר בפני הגולשים בכך שהם מציעים לגולש תוכן נוסף. תמיד אני שואל אותם מדוע הם שמים את הקישור בפוטר למטה אם הם באמת מאמינים שהם נותנים לגולש ערך מוסף ואיזה ערך בדיוק נותן קישור לאתר צימרים באתר שעוסק בלימודים?

    גוגל כבר נתנו את דעתם בנושא קניית קישורים ושמו זאת בקטגורית ה BH. השאלה היא היכן עובר הגבול של פעולת בניית הקישורים או החלפת הקישורים בין BH ל WH?

    מעבר לרשימה שפורטה לעיל יש עוד פעולות רבות בהן משתמשים חלק גדול ממקדמי האתרים שנמצאות בתחום האפור לדעתי בצד של הBH.

    • בניית אתר שכל מטרתו החלפת קישורים.
    • הוצאת 5000 מילים לכל האתרים שמקשרים למתחרים ולהציע להם להחליף קישור.
    • לקנות דומין עם PR ולעשות הפניה 301 לאתר המקודם.
    • לבנות עמודי תוכן שמיועדים רק או בעיקר למנועי החיפוש.
    • לקחת עובד/ת שכל מטרתו להגיב בפורומים ובבלוגים (וכמובן להוסיף קישור).

    אני בטוח שרוב קוראי פוסט זה חושבים כמוני שהרשימה מאוד בעייתית. השאלה עליה אדון בבפוסט הבא האם ניתן לתת שרות טוב ללקוח כאשר משתמשים אך ורק בפועולות שנמצאות בקצה השמאלי של ה WH?

    לסיום ציטוט שאהבתי למרות שאני לא מסכים איתו.

    "כל עבודה המוגדרת כקידום אתרים יכולה להחשב, ובצדק, כנסיון מניפולציה על מנוע החיפוש.

    והיה מי שהעיר בזמנו, ש-Black hat הוא white hat בקצב מהיר הרבה יותר"

     

    תגובה אחת

    1. פינגבק:העונשים של גוגל – הפילטרים של גוגל לאתרי צימרים | שיווק באינטרנט

    כתיבת תגובה

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *