כללי, קידום אתרים, קידום בגוגל

גוגל משנה (שוב) את דף תוצאות החיפוש

נראה שבגוגל בוחנים תצוגה של תוצאות חיפוש שתהיה מעט שונה מזו שהתרגלנו אליה. עד היום תמיד הוצגו 10 תוצאות חיפוש בכל עמוד אולם בזמן האחרון יותר ויותר חיפושים מעלים 7 תוצאות חיפוש בלבד. כמו כן גוברת התופעה שחלק גדול מתוצאות החיפוש בעמוד הראשון שייכות לאותו אתר.

 
הסיבה להצגת 7 תוצאות חיפוש במקום 10 היא כנראה השימוש הגובר של גוגל ב Sitelinks. בגלל שאתרים עם sitelinks תופסים יותר מקום בדף תוצאות החיפוש חלק מהתוצאות נדחקות לעמודים פנימיים יותר. לא ברור כרגע אם זה ניסוי בלבד או חלק מתהליך קבוע. השערה נוספת שעלתה היא שגוגל רוצים לעודד מותגים לפרסם אצלם ולכן נותנים להם דגש רב יותר בתוצאות החיפוש. ההשערה הזו התבררה כלא נכונה מכיוון שלא רק למותגים יש Sitelinks אלא לשאילתות רבות אחרות כמו לדוגמה "ישראל". הסיבה האמיתית היא כנראה ניסיון של גוגל לתת דגש לתוצאות חיפוש איכותיות יותר ולשנות מעט את המראה של דף תוצאות החיפוש כך שיהיה פשוט יותר ופחות עמוס.

 
לגבי התופעה בה תוצאות חיפוש מאותו אתר תופסות את כל הדף הראשון לא נמסרה מגוגל תגובה כרגע. בעבר התייחסו בחברה לעניין ולפני כשנתיים הכריזו שהם אכן מאפשרים את המצב בו אתר אחד שולט בתוצאות החיפוש, במיוחד כשהעניין נוגע למותגים ידועים. כמו כן, לאחרונה פרסמו גוגל הודעה שבחברה עובדים על שינויים בנושא ה Sitelinks והצפיפות של האתרים המוצגים בתוצאות החיפוש. הניסויים הללו הם כנראה תוצאה של עבודה זו ובקרוב נראה איך השינויים הללו ישפיעו על העבודה של מקדמי אתרים בעולם.

 

אודות אקטיביטק

מידע אודות הכותב קידום אתרים - באתר אקטיביטק חדשות קידום אתרים https://www.actvtec.co.il

אין תגובות עדיין.

הוסף את תגובתך

(חובה)