הגיע תור היונה – היכונו לעדכון החדש של Google
החיים שלנו, העוסקים בקידום אתרים, הפכו בשנים האחרונות לגן חיות אקזוטי. במקום לדבר על מיקומים, קישורים, מילות מפתח, דיברנו על פנדות ופינגווינים. שתי המילים הללו חזרו פעם אחר פעם בשיחות עם אנשים מהתחום כמו גם עם לקוחות ובעלי אתרים.
ובכן, ייתכן שחיה נוספת מצטרפת לשיחה החל מהחודש הקודם. אז שננו מעתה והלאה: לא דובי פנדה ולא פינגווינים, אלא יונים. קבלו את העדכון החדש של גוגל לאלגוריתם החיפוש שלהם, הקרוי בינתיים בשם הלא רשמי: יונה (או באנגלית: Pigeon).
העדכון יצא לקראת סוף חודש יולי ואמור להשפיע בעיקר על תוצאות חיפושים מקומיים בגוגל. כרגע השפעתו מורגשת רק על חיפושים מקומיים בארה"ב ובשפה האנגלית בלבד, אבל כמובן שהיונה עתידה להגיע גם לשאר השווקים בעתיד הקרוב והרחוק.
איך ומה ישנה העדכון בפועל? ובכן, שלא במפתיע, התשובה היא שמטרת העדכון היא לשפר וייעל את תוצאות החיפוש המקומי. השינויים יופיעו הן בעמוד תוצאות החיפוש הרגיל והן בחיפוש של Google Maps.
למרות שגוגל לא חשפה את הפרטים, נראה שהשיפורים מורגשים בעיקר בשני מישורים שונים:
- קריטריונים לדירוג –האלגוריתם של חיפושים מקומיים משתמש עכשיו בקריטריונים של דירוג מהחיפוש הרגיל, והתוצאות של חיפושים מקומיים אלו קשורות באופן הדוק יותר לתוצאות הדירוג של החיפוש הרגיל/ארצי.
- מרחק פיסי – בתוצאות החיפוש החדשות, גוגל ניסתה לשפר את הפרמטרים המשפיעים על הדירוג הקשורים למרחק ולמיקום המחפש.
מבחינה מעשית, כפי שזה נראה כרגע, האלגוריתם החדש מביא לשינויים הבאים בתוצאות החיפוש המקומיים:
- כמעט כולם מסכימים על כך שהשיפור העיקרי הגיע לטובת האינדקסים המקומיים ואתרי רשתות חברתיות מבוססי מיקום (כמו לדוגמא האתרים האמריקאיים המצליחים Yelp, האתר האמריקאי של "דפי זהב" או TripAdvisor). עמודים מאתרים אלו ישיגו נראות טובה ביותר ויופיעו במיקומים גבוהים יותר בתוצאות החיפוש.
- לחיפושים מסוימים (כגון מסעדות או מלונות), עסקים פרטיים יופיעו בסוג של קרוסלה בראש העמוד הראשון, אחריו יופיעו אותם עמודים מאתרי רשתות חברתיות מבוססי מיקום. בעמוד השני, כבר יופיעו האתרים של אותם עסקים פרטיים.
- לחיפושים מסוג אחר (לדוגמה: משלוחי פיצה), האתרים הפרטיים המקומיים יופיעו בעמוד הראשון.
מה שלא השתנה אלו הם הקריטריונים המוכרים של קידום אתרים אורגני. אם לאתר יש תוכן איכותי, לינקים נכנסים "חזקים" ואזכורים ברשתות חברתיות, האתר יוסיף להתקדם במיקומים האורגניים שלו גם בחיפושים המקומיים.
לכן, לא מספיק להיות האתר של הפיצרייה או מסעדת ההמבורגרים הקרובה לגולש שעורך את החיפוש, עדיין חשוב מבחינת האלגוריתם של גוגל שיהיה בו את הקריטריונים הנוכחיים מבחינת קידום. אתרים שלא יעקבו אחרי ההנחיות ה"קונבנציונליות" של גוגל, לא יופיעו גבוה מספיק.
למרות העדויות הטריות והמסקנות הראשוניות הללו, רוב הגורמים בתעשייה מסכימים שהכל עדיין די חדש, וכי יש לתת "לאבק לשקוע" כדי שנוכל להעריך את השינוי במלואו, ולדעת כיצד יש לבצע אופטימיזציה לאתרים המקומיים הללו.
תגיות: google, SEO, קידום אתרים