הניו-יורק טימס פרסום בתחילת החודש מאמר מענין על עמית סינגאל. עמית סינגאל, מי שלא מכיר, הוא ראש הצוות האחראי על האלוגריתם של גוגל. האלוגריתם שקובע היכן יהיה ממוקם האתר שלכם, ולא פחות חשוב אילו תוצאות אתם מקבלים כאשר אתם מבצעים שאילתה מסוימת בגוגל.

מה למעשה המאמר חידש לנו:

האלוגריתם של גוגל משתנה ומתעדכן כל הזמן. בזאת כולנו מבחינים. אתרים עולים ויורדים בתוצאות החיפוש בלי שנעשה שינוי כלשהו באתרים עצמם. מה שמצביע על שינוי באלוגריתם של גוגל. עמית סינגאל מציין שהשינויים המבוצעים באלוגריתם אינם משפיעים תמיד בצורה חיובית על כל השאילתות. חלק מהשינויים משפיעים בחיוב על רוב השאילתות ועל חלקן משיפיעים באופן שלילי. כל אחד מ -10,000 עובדי גוגל מתבקש לדווח באמצעות מערכת דיווח פנימית על כל  בעיה בשאילתה. העובדים מתבקשים לדווח על תוצאות מוזרות או לא הגיוניות בשאילתות החיפוש שלאחר מכן נבדקות על-ידי הצוותים השונים האחראים על האלוגריתם. מידי יום מדווחים כ-100 פעם על בעיות כלשהן בתוצאות החיפוש. במאמר  מוצגת דוגמה ספציפית של בעיה באלוגריתם: לאחרונה חיפוש  המושג  "המהפכה הצרפתית" (באנגלית) החזיר יותר מידי אתרים שנוגעים לבחירות האחרונות לנשיאות צרפת במקום על המהפכה הצרפתית ועל המלך לואיס ה -16. הבעיה נוצרה שאלוגריתם נתן חשיבות גדולה מידי לאתרים בהן הופיעו המילים "מהפכה" ו "צרפתית" נפרד זו מזו ולא נתן חשיבות מספיקה לביטוי כאשר הוא הופיע כמינוח אחד שלם "המהפכה-הצרפתית".

בעוד ה-PR היה בעל חשיבות גדולה מאוד בעבר כאשר מנוע החיפוש היה חדש. גוגל משתמשת היום בהרבה יותר פקטורים כדי לקבוע את סדר תוצאות החיפוש.  באמירה זאת  עמית סיגאל לא חידש הרבה. קל מאוד למצוא אתרים שממוקמים ראשונים למרות שיש להם PR נמוך.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *