כיצד הוקמו מרבית האתרים ברשת? מנהלי חברות פנו לחברות שמתמחות בבניית אתרים. האתר הוקם ומנהלי החברות שהשקיעו את מיטב כספםhez.jpg באתר המתינו שגולשים יכנסו לאתר ויבצעו את ההמרה המיוחלת ( קניה, השארת פרטים וכו'). לאחר תקופה מסויימת הבינו מנהלי החברות שלא די בהקמת האתר, אלא יש גם צורך שגולשים יכנסו  לאתר ורצוי כמה שיותר, כמו כן רצוי שאותם גולשים יהיו רלוונטים. בשלב זה מתוודעים בפעם הראשונה לחברות לשיווק באינטרנט וקידום אתרים. הבעיה בתהליך זה שהוא לא נכון. אתר הוא עסק לכל דבר. לפני הקמת האתר חייבים לשאול מהי מטרת האתר: מכירות? חשיפה? מיתוג? את בניית האתר חייבים ללוות אנשי שיווק. רוב העוסקים בבניית אתרים הגיעו לתחום מתכנות או מעיצוב, מעטים מהם הגיעו לעסוק בבנית אתרים עם רקע אמיתי בשיווק. כיוון שאתר הוא עסק לכל דבר החשיבה חייבת להיות ראשית כל שיווקית ורק לאחר מכן יש  לבחון את האפליקציות השונות שהאתר צריך להכיל או  את העיצוב. בדרך  כלל אנשי שיווק או מקדמי אתרים נכנסים לתמונת האתר רק לאחר שהאתר לא מצליח, כלומר שמנהלי החברה לא שבעי רצון  מתוצאות האתר. אז נכנסים לתמונה אנשי השיווק  שמציינים אילו שינויים יש צורך לעשות באתר על-מנת לממש את מטרותיו. הדרך הנכונה להקים אתר היא קודם כל לפנות לחברה לשיווק באינטרנט. אותה חברה יכולה לייעץ על סמך נתונים שהיא אוספת את סיכויי האתר להצליח: נפחי חיפוש של מילים, מתחרים וכו'. רק לאחר בדיקת היתכנות יש להתחיל בבניית האתר. כיוון  שבוני אתרים הם אנשי תכנות/עיצוב כדאי מאוד גם להיוועץ עם חברות שמתמחות בקידום אתרים. חברות אלו ידאגו שהאתר יותאם למנועי חיפוש כבר בשלב הבניה ולא יהיה צורך לבצע שינויים מהותיים לאחר מכן. כידוע, רוב הגולשים מגיעם לאתרי ממנועי החיפוש ובראשם גוגל. כל אתר שנבנה חייב להתאים את עצמו למנוע החיפוש כך שניראותו במנועי החיפוש תהיה מקסימלית. באתר ניטרוק- קידום אתרים ניתן למצוא רשימה של נושאים עליהם יש לתת את הדעת  עוד בשלב תכנון האתר. עולם השיווק באינטרנט הוא עולם מורכב, מנהלי שיווק שעיקר פעילותם הוא מחוץ לעולם זה לא מכירים את השיווק באינטרנט מספיק טוב לכן לפני הקמת אתר אתר כדאי מאוד לפנות לחברות שזהו תחום עיסוקם העיקרי.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *