הערה חשובה:
בפוסט זה אני לא מתייחס למקדמי אתרים בינוניים ובטח לכאלו שאינם מכירים את עבודת קידום האתרים. הפוסט מתייחס למקדמים שמתפרנסים מהתחום ומכירים את ארסנל השיטות הקיימות לקידום.
אז מה ההבדל בין מקדם אתרים טוב למצויין?
ההנחה היא שגם המקדמים הטובים וגם המקדמים המצויינים מסוגלים להביא כל אתר למקום הראשון (בטח אתר בעברית), זאת בהינתן להם תקציב בלתי מוגבל. השיטה די פשוטה אולי אף אפרפרה, אך ידועה לכל מקדמי האתרים. בתקציב שהוא בלתי מוגבל ניתן לרכוש את האתרים של המתחרים, ניתן לבנות כמות בלתי מוגבלת של אתרים (ע"י חברות בניית אתרים חיצוניות) שיוקדמו בעצמם (ע"י חברות קידום חיצוניות)  ובסופו של דבר יקשרו לאתר אותו אנו רוצים להביא למקום הראשון. כמובן אפשר להעסיק אין ספור כותבי תוכן מוכשרים אשר ימלאו בתוכן איכותי את כל האתרים ובסופו של התהליך האתר יגיע למקום הראשון.
זהו כמובן מקרה קצה שבא להראות כי בתקציב בלתי מוגבל ניתן להביא כל אתר למקום הראשון ובשביל זה לא צריך להיות מקדם אתרים מצויין, מספיק  להיות מקדם אתרים טוב.
כל מקדם אתרים עומד מול בעיית תקציב. התקציב שבעל אתר מעניק למקדם אתרים הוא תמיד מוגבל וסופי.
ההבדל העיקרי לפיכך בין מקדם אתרים טוב למקדם אתרים מצויין הוא ההשג או התוצאה במונחי כמות גולשים רלוונטיים בהינתן תקציב מוגבל.
דוגמא:
לשלושה מקדמי אתרים ניתנו 1000 ₪ בחודש. שלושתם מתמחרים שעת עבודה ב-200 ₪ ולפיכך שלושתם יעבדו 5 שעות. האתר מקודם כבר שנתיים ושניהם מבינים שהאתר זקוק לקישורים חדשים.
מקדם אתרים 1 – משקיע את כל חמשת השעות בקישורים מפורומים ואתרי ווב 2 למינהם ומצליח לבנות 30 קישורים.
מקדם אתרים 2 – משקיע את כל חמשת השעות בבניית קישור איכותי 1 מאתר שמדורג לפני האתר המקודם במילת המפתח הרלונטית.
מקדם אתרים 3 –  משקיע את כל חמשת השעות בתיקון שגיאות הקוד באתר ומצליח להפחיתן מ -50 ל -6 בלבד.
אין ספק ששלושת מקדמי האתרים עשו פעולות מועילות לאתר: מקדם אתרים 1 העשיר את כמות הקישורים הגלובלית לאתר, מקדם אתרים 2 בנה קישור אסטרטגי לאתר, מקדם אתרים 3 הפחית בצורה ניכרת את שגיאות הקוד באתר. שלושתם יכולים להיות מקדמי אתרים טובים, אך לא שלושתם יכולים להיות מקדמי אתרים מצויינים. כיוון שהתקציב מוגבל, יש חשיבות מכרעת לבחירת הפעולות הנדרשות לאתר מבחינת עלות תועלת. בחירת הפעולות הנדרשות לאתר היא לחלוטין לא טרויאלית. את תוצאות הקידום לא רואים בסמוך לביצוע הפעולה  ותמיד מסובך לשייך בין הפעולה שננקטה לטובת הקידום ובין התוצאה שנתקבלה.
מקדם אתרים טוב בודאי מכיר את הצק ליסט המלא שיש לבצע כאשר מקדמים אתר, מקדם אתרים מצויין יודע איך לנצל את התקציב בצורה האופטימלית.
האם מעבר לכך יש הבדל באיכות  ביצוע העבודה בין מקדם אתרים טוב למצויין?
כמובן שיש. אך ההבדל הוא בשוליים. יש איכויות שונות של מחקר מילים, יש איכויות שונות של אופטימיזציה, יש איכויות שונות של בניית קישורים ובכולם יש להפעיל הרבה מאוד שיקול דעת.
מקדם אתרים טוב בהחלט יודע איך לעשות אופטימיזציה קרובה למושלמת. מקדם אתרים טוב בהחלט יודע לעשות מחקר מילים מקיף ומעמיק כשצריך. מקדם אתרים טוב יודע  אילו קישורים הם יותר טובים ואילו קישורים הם פחות טובים, מקדם אתרים מצויין יעשה כל זאת ביעילות תוך ניצול מקסימלי של התקציב.

5 תגובות

  1. קיוויתי שאני יותר ברור. ממש לא דיברתי על יעילות. משמעות היעילות היא לבנות כפול קישורים באותו זמן. אני מדבר על הפעלת שיקול דעת נכון. בחירת ביצוע הפעולות היעילות. לא סתם ביצוע הצ'ק ליסט של פעולות אופטימיזציה שכמעט כל מקדם טוב מכיר.

  2. תשובה לרמי – כי קישור איכותי אחד יכול לגרום למתחרה שלך להזיע חודשים ארוכים בהחלפת עשרות קישורים, בו בעת שאתה נח…
    אך להשיג קישור איכותי זו עבודה שמצריכה לרוב תיחכום רב, אם לא רוצים לשלם עליו בדולרים.

    וזיו …איננו מכירים, אבל כל הכבוד על החשיבה והמאמר.

  3. אני לא מבין את הנקודה. נותרת מעורפל. אם היית אומר בוודאות שקישור איכותי אחד יותר יעיל מ30 בינוניים אז מילא. אבל גם לא ברור לי מה ניר שי אומר: האם אתם אומרים שקישור חזק ערכו עולה עם הזמן וקישורים בינוניים זה משהו שצריך להמשיך להשיג כל הזמן.
    אם זאת הנקודה אז זה אכן חומר מעניין למחשבה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *