יוטיוב מוסיפים זמן צפייה כגורם דירוג

באתר יוטיוב התבצע לאחרונה עדכון של אלגוריתם הדירוג שמעכשיו יכלול את זמן הצפייה בסרטון כגורם דירוג. בבלוג של יוטיוב נכתב כי הם עשו ניסויים בחודשים האחרונים כדי לבחון את היעילות של המהלך. הם הגיעו למסקנה שזה מוביל לפחות הקלקות ולזמני צפייה ממושכים יותר בסרטונים. כחלק מההכרזה הודיעו גם ביוטיוב שהם מוסיפים נתון סטטיסטי חדש ללוח הבקרה של האנליטיקס שיראה את זמן הצפייה המצטבר בסרטון.
בהודעה רשמית נמסר שבמסגרת הניסויים הוכח שהוספת זמן צפייה כגורם דירוג משפרת את תוצאות החיפוש. החברה מצפה שבעקבות השינוי יגדלו זמני הצפייה בסרטונים.
יוטיוב הוא אתר הסרטונים הגדול ביותר באינטרנט והאתר השלישי בכמות הגולשים בו באינטרנט. כמו כן הוא גם מנוע החיפוש השני בגודלו, אחרי גוגל. יוטיוב נוסד בפברואר 2005 ונרכש על ידי גוגל שנה וחצי לאחר מכן.