טענות חדשות עולות נגד פייסבוק – מסע השמצה או מציאות עגומה?

עולם הפרסום באינטרנט גועש וסוער. פייסבוק, שעומדת הפעם במרכז הסערה, ממשיכה למשוך תשומת לב שלילית מספר חודשים אחרי שהנפיקה מניות בבורסה. חברת לימיטד רן (Limited Run) שפרסמה בפייסבוק במשך תקופה ארוכה יצאה לאחרונה באופן נחרץ נגד החברה של מארק צוקרברג.
חברת לימיטד רן טוענת שכבר זמן רב הם מתוסכלים מהפרסום בפייסבוק והחליטו לסגור את העמוד שלהם ברשת החברתית ולעבור לפרסם במדיות אינטרנטיות אחרות. לטענת לימיטד רן הם החליטו לפרסם בפייסבוק לאחר שביצעו מיתוג מחדש ורצו להיחשף לקהל גולשים חדש. אבל אז החלו הבעיות. בהתחלה הם שמו לב לכך שהם יכולים לראות את המקור של 20% בלבד מהקליקים שהם קיבלו. הם פנו לכמה חברות חיצוניות בניסיון להבין מאיפה מגיעה התעבורה אבל לא הצליחו לגלות. בסופו של דבר, לימיטד רן הצליחו לפענח את המקור של הקליקים החסרים. מדובר, לאכזבתם, ברובוטים ובתוכנות אוטומטיות שיצרו עמודים ופרופילים בפייסבוק והקליקו על המודעות של החברה. מדובר בכ 80% מנפח הקליקים הכולל של אותו מסע פרסום.
בעיה נוספת שהתעוררה הייתה כשלימיטד רן רצו לשנות את השם של העמוד שלהם. פייסבוק הסכימו לדרישה אבל דרשו בתמורה שהחברה תתחייב להוציא 2,000$ ומעלה עבור פרסום ברשת החברתית. כך בעצם פייסבוק מחזיקה את השם של החברה כערובה להמשך התקשרות עימה.
מפייסבוק נמסר בתגובה שהחברה בודקת את הטענות. לדבריהם, הטענה שהם ביקשו כסף כדי לשנות את שם העמוד אינה סבירה כי זה נוגד את המדיניות שלהם.
בין אם הטענה נגד פייסבוק נכונה ובין אם לא, נראה בזמן האחרון שמשהו לא טוב עובר על החברה. מאז ההנפקה בבורסה ערך המניות ירד בצורה משמעותית ושאלות רבות החלו לצוץ סביב ההתנהלות והרווחים של הרשת החברתית הגדולה בעולם.
תגיות: חדשות פייסבוק