גוגל הודיעה כי יחד עם ענישה תקפיד גם להודיע על קישורים בעייתיים בפני בעלי אתרים

גוגל החלה לנקוט מדיניות חדשה בהתמודדות עם קישורי ספאם. עד כה הנוהג היה להתייחס לקישורים "לא אמינים" כספאם ללא שום הודעה או התראה. בגוגל החליטו לשנות את המדיניות הזו ולהתחיל לפרסם הודעות לבעלי אתרים המזהירות אותם מקישורים מלאכותיים ולא טבעיים.
גוגל מנסה כבר זמן רק להלחם בתופעות של קידום אתרים שחור, הכולל בדרך כלל הפצה מסיבית של קישורים לא טבעיים על מנת לקדם אתר. עד עכשיו המדיניות הייתה להעניש אתרים שהיו בהם מספרים גדולים של קישורים חשודים על ידי פילטרים ופגיעה בדירוגם במנוע החיפוש. העונש היה ניתן ללא הודעה מוקדמת כלשהי או אזהרה.
המדיניות הנוכחית מגיעה בעקבות אירועי החודש האחרון בהם גוגל פעלה נגד מספר בלוגים ואתרי קישורים גדולים שיצרו, לטענתם, קישורי ספאם רבים. לטענת גוגל לא מדובר בתגובה ישירה לכך אלא למדיניות חדשה במסגרתה הם מעדיפים להתריע בפני בעלי אתרים על מקרים כאלו על מנת למנוע אותם.
נוסח ההודעה האנגלית הוא:
We’ve detected that some of your site’s pages may be using techniques that are outside Google’s Webmaster Guidelines.
Specifically, look for possibly artificial or unnatural links pointing to your site that could be intended to manipulate PageRank. Examples of unnatural linking could include buying links to pass PageRank or participating in link schemes.
We encourage you to make changes to your site so that it meets our quality guidelines. Once you’ve made these changes, please submit your site for reconsideration in Google’s search results.
If you find unnatural links to your site that you are unable to control or remove, please provide the details in your reconsideration request.
ניתן שוב לראות כי גוגל נוקטת צעדים משמעותיים נגד קידום אתרים שחור והפצת קישורים מלאכותיים. חלק מרכזי מהפעילות של גוגל בשנה וחצי האחרונות הוקדש לשיפור איכות החיפוש וזהו ככל הנראה עוד אחד מהצעדים הרבים לכיוון זה.