האם התוספת החדשה לכרום תהרוס את הפרסום באינטרנט?

לפני כשנתיים כשהציעה הוועדה הפדראלית למסחר לחייב הכללה של כפתור אי מעקב (do not track button) בכלל הדפדפנים היא נתקלה בהתנגדות עזה של החברות המייצרות אותם. במהלך השנה האחרונה הוסיפו פיירפוקס,מייקרוסופט ואפל את האפשרות לדפדפנים שלהם וכעת גם גוגל הולכת בתלם ומוסיפה את האפשרות לכרום. תחילה התנגדו בחברה לאפשרות זו שכן חלק גדול מיתרונות הפרסום דרך גוגל הוא האפשרות לעקוב אחר הגולשים ותנועותיהם. כעת ניתן יהיה לבטל באצמעות הדפדפן את היכולת של גוגל לעקוב אחר תנועת הגולש וכתוצאה מכך לא ניתן יהיה להתאים את הפרסום אליו. החברה הגדולה היחידה שלא תפגע מכך היא פייסבוק שכן ניתן יהיה עדיין לעקוב אחר העדפות הגולשים באמצעות כפתור ה"לייק". הכרום תופס נתח שוק הולך וגדל בשנים האחרונות כשכיום כ 30% מנפח הגלישה בעולם עובר דרכו. עתה משיישרה גוגל קו עם יתר החברות הגדולות יכול כל גולש לחסום את המעקב אחריו.
תגיות: google