מה הביטוי התחרותי ביותר בעברית? ככל הנראה הביטוי התחרותי ביותר הוא "קידום אתרים". אכן אין לי בידיים הוכחות, ובטח לא ראיות חד משמעיות שאני יכול להציג בפני הקוראים. אני מסתמך בעיקר על השכל הישר והכרותי האישית  את כמות ההשקעה של חברות קידום אתרים רבות בקידום הביטוי לעמוד הראשון. .
לא מעט חברות קידום אתרים ישמחו לתת קישור מכל מיני אתרים בתחומים שונים העיקר שיקבלו קישור רלוונטי בתחום קידום האתרים.
כידוע, דרך פשוטה, קלה, נוחה ואף יעילה ליצירת קישורים היא כתיבת מאמרים והפצתם. ניתן להפיץ את המאמרים באתרי מאמרים, באתרי לקוחות ובסתם אתרים שמוכנים לפרסם כל מאמר.
הבעיה היא שאין ממש חשיבות לאיכות המאמרים. ניתן לכתוב מאמר זבלי לחלוטין לפרסמו באתר מאמרים, להוציא מאותו מאמר קישור וערכו של הקישור יהיה זהה או כמעט זהה לערכו של קישור שהוצא ממאמר איכותי (בעל תרומה כלשהי) שפורסם באותו אתר.
התוצאה –אלפי (אני לא מגזים) מאמרי זבל בתחום קידום האתרים המופצים ברשת חדשות לבקרים בכל פינה בה ניתן להוסיף מאמר.
לדעתי, זהו התחום שניתן למצוא בו הכי הרבה מאמרים שטותיים, חוזרים על עצמם ומנוסחים רע שההגדרה הטובה ביותר  היא "מאמרי זבל".
גם אני כתבתי מספר מאמרים שאיני גאה בהם יותר מידי כיום. יחד עם זאת אני מקווה ששמרתי על רף מינימום מבחינת איכות: ניסוחים סבירים, עברית תקינה פחות או יותר ותוכן שאינו מופרך לחלוטין.
מה הבעיה עם כל אותם מאמרי זבל? הרי אף אחד לא מכריח את הגולשים לקרוא אותם, ניתן תמיד לעבור למאמר הבא או לחפש במקום אחר מאמר איכותי.
הבעיה היא שבתחום כל כך מורכב מבחינת היכולת להפריד בין עובדות, השערות ותאוריות ניתן למצוא כל כך הרבה מלל שהקורא הסביר מתקשה להבדיל בין עובדות, השערות ותאוריות מופרכות. זאת ועוד, פרסום מאמרי זבל מנמיך עוד יותר את "יוקרת המקצוע". לא נמצא כל כל הרבה מאמרי זבל בתחום עריכת הדין או השמאות אך בקלות נמצא מאמרי זבל באתרים של חברות קידום המגדירות את עצמן כרציניות.
מה עושות אותן חברות קידום שלא ניחנו בכושר כתיבה ובכל זאת מבינות את הצורך בכתיבת מאמרים והפצתם?
חלק מחברות נותנות לכותבי תוכן "מקצועיים" לכתוב תכנים "מקצועיים" לכאורה על קידום אתרים.
מרבית מהכותבים הם לא ממש  "כותבי תוכן מקצועיים" אלא פרילנסרים שעושים כל עבודה בין השאר כתיבת תכנים. המאמרים שלהם הם בדרך כלל שכתוב רע של מאמר שמלכתחילה לא היה איכותי במיוחד. חברות אחרות מתרגמות מאנגלית מאמרים בעברית קלוקלת הכולל מידע לא רלונטי לשוק הישראלי או סתם במידע שחוזר על 1000 מאמרים שכבר נכתבו.
בהתחלה שהייתי נתקל במאמרי זבל, הרגשתי במיוחד נבוך. כיום אני יותר משועשע.
להלן מספר פנינים:
" הדרך של מנוע החיפוש לעשות זאת היא מכנית למדי, שכן מנועי החיפוש לא יכולים להיעזר בכוח אדם אנושי שיקרא ויסרוק כל אתר ואתר ברשת. זה לא חסכוני ולא יעיל לטווח הארוך"
" מתוך אותם הבנות והבנה מעמיקה כי מנועי חיפוש ובפרט גוגל משמשים כיום לא רק כמנוע חיפוש אלא הגיע גוגל כבר לרמת אמצעי ניווט של גולשים שאפילו יודעים לחלוטין לאן הם רוצים להגיע ונוח להם להשתמש בגוגל כי הוא מאפשר להם גלישה נוחה יותר אל יעדם הגיעו בעלי אתרים למסקנה מאוד ברורה – רוצים להיות בגוגל וגבוה!"
" ראשון בגוגל", זה כבר מזמן לא גימיק, זהו כלי שיווק באינטרנט  שהוכיח את יעילותו ואפשר לאלפי בעלי עסקים בתחומים שונים להגדיל ולשבח את תנועת הגולשים באתר האינטרנט שלהם"
" כאשר אנחנו מקדמים אתר בעמוד הראשון בגוגל תחת (מינימום) כמות מחפשים של 10.000 אנשים, זה אומר שכל אלו באמת חיפוש נושא רלוונטי לתחומי, לדעתי תמיד 10 לקוחות פוטנציאלים תמיד עדיפים על 100 לקוחות אקראיים."
" במקביל, ישנה מערכת (פרסום אדוורדס) המביאה לגולשים פרסום לפי דרישתם ולא לפי רייטינג או תפוצה של רחבה של עיתון וכתוצאה מכך מככבות שם פרסומות רבות שהקוראים או הצופים לא ביקשו לקבל אותם."
" ככל שישנם יותר שינויים רלוונטיים באתר הקשורים למילות החיפוש שהינכם רוצים לקדם מופיעות באופטימיזציה נכונה ובמקומות הנכונים,הרובוגוגל יתן חשיבות רבה יותר לאתרכם ויקדם אותו בתוצאות החיפוש"
" אולי תתפלאו אבל ניתן לגרום לכל אתר להופיע בתוצאות החיפוש של גוגל בתוך כמה ימים, בלי לשלם כלום, ממש בחינם.

"לתשומת לבכם עקב שיטת הדירוג של גוגל ב-99% מהמקרים תהליך קידום האתר יהיה כדלהלן:

• האתר יופיע במקומות גבוהים מאוד.
• לאחר כמה שבועות הוא ירד למקומות נמוכים מאוד.
• ורק לאחר תקופה הוא יופיע במקומות הריאליים ויטפס אט אט למעלה.
הסיבה שהתהליך מתנהל כך הוא "ארגז החול" של גוגל שנותן לכל אתר חדש קרדיט גבוה לתקופה קצרה, ולאח"כ שולח אותו הרחק הרחק
…"

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *