בחודש האחרון גוגל הוציאה שני כלים חדשים שעשויים לתרום רבות לכל מי שעוסק בקידום אתרים.
כלי ראשון הוא למעשה שדרוג לכלי מילות המפתח בגוגל אדוורדס. כיום גוגל מציגה במספרים את נפחי החיפוש של כל מילה. אם עד היום גוגל היתה מציגה את נפח החיפוש רק באופן יחסי, כיום ניתן לראות מספר שאינו יחסי של נפח החיפוש של כל מילה או ביטוי המחופש בגוגל.
אם עד היום על מנת לבצע מחקר מילים בעברית היה צורך להריץ מסע פרסום בגוגל וללקט את הנתונים של נפח חיפוש (מספר הופעות), גוגל חסכה לנו את הצורך להריץ מסעות פרסום למטרה זו.
בחו"ל, רוב מקדמי האתרים השתמשו באחד משני הכלים הפופולארים לביצוע מחקר מילים:
Wordtracker ו Keyword Discovery
אני לא בטוח שזו התקופה הטובה להשקיע במניות של אחת מחברות אלו. אומנם הכלים שהחברות מספקות מאפשרות עוד מספר פונקציות שגוגל עדיין לא מאפשרת, אך הנתונים המגיעים מגוגל נראים בהרבה יותר אמינים.
הכלי השני הוא ה AD PLANNER שמהווה כבר מהפכה של ממש בתחום התנועה באתרים. הכלי מאפשר לראות כמה גולשים יש בכל אתר אינטרנט שהוא בעל תנועה מספיקה למדידה (מעל 2000 גולשים בחודש). הכלי מאפשר לראות כמה גולשים ביקרו באתרי המתחרים או באתרים בהם אתם מפרסמים. לדעתי ידובר עוד רבות אודות שני הכלים החדשים שגוגל הוציאה שמהווים שינוי משמעותי בכל הנוגע למדידת תנועת באינטרנט.