גוגל מציגה רשמית את גרף הידע ומשנה את אופן החיפוש באינטרנט

גוגל הציגה היום כלי חדש שנועד לשפר את מנוע החיפוש שלה. הכלי החדש, שמכונה Knowledge Graph (גרף הידע), מתבסס על מאגר מידע שיצרה גוגל ובו יותר מ-500 מיליון אנשים, מקומות ו"ישויות" נוספות. במידע שצברה החברה על הישויות הללו היא משתמשת כדי להציג עליהן מידע חשוב לצד תוצאות החיפוש כך שבמקרים רבים, הגולשים לא יצטרכו ללחוץ על התוצאות כדי לקבל את התשובה לשאלה. גוגל תחל להציג את השירות לכל המשתמשים הרשומים בארה"ב במהלך הימים הקרובים, לפני שהיא תרחיב אותו למשתמשים בשאר העולם.
גוגל אספה את המידע בשנתיים האחרונות ממקומות כמו ויקיפדיה, ספר המידע של הסי-איי-אי (CIA Factbook) ומקורות מידע נוספים כדי להרחיב את מאגר המידע שקיבלה ב-2010 במסגרת רכישת חברת Metaweb.
באמצעות המאגר, גוגל מנסה לספק במהירות תשובות מתומצתות לשאלות הגולשים, כדי שהם לא יצטרכו ללכת באיבוד בין הלינקים השונים. פרטי המידע יופיעו בתיבות שייתווספו מימין לתוצאות החיפוש (לפחות באנגלית).
החידוש האחרון מגיע שבוע אחרי שמנוע החיפוש בינג של מיקרוסופט הכריז על העמקת שיתוף הפעולה עם פייסבוק ועל שילוב מידע רחב יותר מהרשת החברתית בתוצאות החיפוש, כמו גם מרשת המיקרו בלוגים טוויטר.
גרף הידע של גוגל יפעל בצורה אחרת. אם מישהו מבצע חיפוש כמו "kings" (מלכים), הדבר יכול להתפרש בכמה דרכים שונות. כעת גוגל תציג תיבה בצידו הימני של הדף, שתמנה כמה אפשרויות למיקוד החיפוש, כמו קבוצת ההוקי לוס אנג'לס קינגז, קבוצת הכדורסל של סקרמנטו ותוכנית הטלוויזיה בשם הזה. לחיצה על אחת מהאפשרויות תוביל לתוצאות חיפוש מותאמות לאותו נושא.
במקרה של חיפושים על אנשים או מקומות, המנוע יציג גם מידע סטטיסטי על הנושא, יסייע להכווין אנשים לחיפושים נוספים. גוגל משערת מה מעניין אנשים על פי ההיסטוריה של החיפושים שכבר בוצעו בנושא.
תגיות: google