גוגל תשנה את אופן החיפוש בה – פחות אתרים ויותר תשובות בתוצאות החיפוש
החיפוש בגוגל בדרך לעבור שינוי משמעותי. אולי אפילו המשמעותי ביותר שהיה עד היום. החברה תכניס בקרוב, כך על פי דיווחים, שימוש בחיפוש מסוג חדש שנקרא "חיפוש סמנטי". חיפוש זה אמור לנסות ולהבין את הכוונה מאחוריי מילות החיפוש שהוכנסו במקום לאתר את המקומות באינטרנט בהם מופיעות המילים.
גם בתצוגת החיפוש יהיה שינוי מכיוון שגוגל תציג, בנוסף לקישורים לאתרים אחרים, מידע משלה שמיועד לענות על השאילתא של המחפש. המידע עצמו ישמר במאגרי מידע בעלי מיליוני ערכים וחלקו יבוסס על שירותים קיימים של גוגל ובהם הרשת החברתית גוגל פלוס, שירותי מיקום כמו Places ושירותים אחרים.
גוגל תספק מידע ספציפי על רשומות חיפוש, ותאפשר לבצע משם חיפושים נוספים ולא תפנה רק לאתרים רשמיים ולערך בוויקיפדיה. גוגל תדע לספק תשובות לשאלות טריוויה כמו "מה המדינה הגדולה בעולם?", במקום להפנות את הגולשים לחפש את התשובה באתרים אחרים. לפי הדיווח, הכניסה של גוגל לתחום החיפוש הסמנטי יעזור לה בין השאר להתחרות ברשת החברתית פייסבוק שצברה ידע מצטבר בקרב מאות מיליוני הגולשים שלה.
ישנה הערכה שהשינוי הפעם ישפיע על כ 20% מתוצאות החיפוש באופן מהותי. השינוי עצמו יתבצע בהדרגה במשך החודשים הקרובים ואולי אך במשך מספר שנים. אולם כבר היום ניתן במקרים רבים להזין שאילתא בגוגל ולקבל תשובה מיידית במקום קישור לאתר המספק את התשובה. מבחינת קידום אתרים מדובר באתגר שיש להתכונן עליו היטב. השינוי ישפיע באופן מהותי על תוצאות החיפוש ואפילו על אופן החיפוש. לא ברור עדין מה הגישה שיש לנקוט כדי להתכונן לכך אבל בהחלט ברור שיהיה צורך לשנות לפחות חלק משיטות העבודה הקלאסיות.
תגיות: google adsense