גוגל מנסה עיצוב חדש לדף תוצאות החיפוש

גוגל שוב עושה ניסויים. הניסויים האחרונים היו בדף תוצאות החיפוש. חלק חושבים שהעיצוב החדש הוא צעד נבון ואילו אחרים מתחו ביקורת על הנזק שהשינויים יעשו, בעיקר במונחי קידום אתרים.
במשך סוף השבוע, מספר רב של משתמשים דיווחו על שינויים לדפי התוצאות של גוגל. הביקורות היו מעורבות. באופן כללי, נראה כי רבים מסכימים שיש לעשות סדר בבלאגן של תוצאות החיפוש, אולם הועלו מספר בעיות לגבי ההשפעה לטווח ארוך של השינויים.
נקודה ראשונה שצריך לקחת בחשבון היה ההגדלה של כל תוצאת חיפוש, מה שגרם לחשש שהדפים הממוקמים בחצי התחתון של הדף הראשון לא יגיעו לתשומת לב המשתמשים.
מצד שני, גולשים רבים שיבחו את המראה החדש, מתעקשים שהנקיון יצר מיקוד גדול יותר על התוצאות עצמם, ובכך שיפרו את החוויה של המשתמש ואת היכולת למצוא בקלות מה שהם מחפשים.
ברחבי הרשת, היו תגובות מגוונות לגבי המראה החדש וההרגשה של השינויים, נראה כי גוגל לא בודק רק וריאציה אחת. חלק מהשתמשים הבחינו בקוים המנוקדים בין תוצאת החיפוש, ויש גירסה נוספת שבה אין את ההפרדה הזאת.
עוד בעיה, לפי דעת חלק מהמגיבים, היא סכמת הצבעים העדינה שלא משתלבת עם המיתוג הנמרץ של גוגל.
כל הדברים הללו, יותר איזורים לבנים והורדת התיחום התחתון של הקישור יצרו, בעיני המשתמשים, דמיון מאוד גדול לסגנון של "אפל".
למרות המתנגדים, היו גם כמה תחזיות מעניינות: חלק מהגולשים משערים כי בסוף כל האיזורים הלבנים יתמלאו בצורה יכלשהי בפירסומות.
לסיכום, נראה כי השינויים הם להיט בקרב מעצבים, שמשבחים את האלגנטיות והבהירות של העיצוב החדש.אחרים הסתכלו יותר על הלוגיסטיקה והעיניינים הטכניים של השינויים והתמקדו פחות במראה החדש, החששות שנשמעו הם לגבי האפשרות למידע חסר, והבעיות שיכולות להיות לאתרים המופיעים בחלק התחתון של תוצאות החיפוש.
תגיות: google, קידום אתרים