האם גוגל בדרך לשליטה בכל שוק סרטוני הווידאו?

חברת גוגל שולטת כיום באמצעות אתר יוטיוב בנתח משמעותי מאוד בשוק סרטוני הווידאו, בחברה לא מסתפקים בכך ומחפשים להרחיב את שליטתם באמצעות קניית אתר הולו (HULU). מדובר באתר מסחרי הנותן למשתמשיו את האפשרות לראות סרטים ותוכניות טלוויזיה. התוכן של האתר שייך לרשתות NBC ו- FOX כמו גם לרשתות כבלים אמריקאיות נוספות. המימון של האתר מגיע מפרסומות קצרות המוקרנות לאורך הסרטים והתוכניות. האתר פועל כיום רק בארה"ב. הפורמט בו משתמשים באתר הוא פלאש והרזולוציה הניתנת גבוהה יותר מזו של YouTube.
למרות שנמתח השוק של הולו קטן משמעותית מזה של יוטיוב יש בו מספר שימושים אשר חסרים באתרי הסרטים של גוגל. ראשית, בגוגל מקווים לזכות בגישה לתכנים איכותיים יותר, כגון אלו הנמצאים באתר. כמו כן מבחינת פרסום מדובר באתר אטרקטיבי יותר עבור מפרסמים הן בשל התכנים האיכותיים שבו המושכים פלח אוכלוסייה מוגדר יותר והן בגלל שהו נחשב לבטיחותי יותר למפרסם.
כרגע מסתמן כי גוגל אינה לבד במירוץ, מדיווחים שונים עולה כי חברות נוספות כגון יאהו, אמזון ו DirectTV מעוניינות גם הן וההערכות מדברות על כך שסכום המכירה יגיע בסופו של דבר ל 2 מיליארד דולר. בעיה נוספת שעלולה להתעורר היא רגולטורית. נראה כי רכישה של הולו על ידי גוגל תיצור בעיה משום שכך יהיו בידי גוגל הן אתר סרטי הווידאו הגדול ביותר והן הרווחי ביותר. מסתמן אם כן שעניין זה הוא רק בתחילתו ומעניין יהיה לראות כיצד תתפתח הסוגיה בהמשך הדרך.
תגיות: google