מכיוון שאינסטגרם היא מדיום ויזואלי במיוחד, היא יכולה לתת לחברות מסוימות תחושה שהן עצמן יותר מדי "משעממות" בשביל להשתמש באינסטגרם כפלטפורמה פרסומת. עם זאת, גם מותגים "משעממים" יכולים ליצור רושם מעולה אצל הצופים, על ידי הדגשה של תרבות החברה, פעילויות מחוץ למשרד, אישיות הצוות ועוד אפשרויות רבות. אמנם החשבונות המובילים ביותר באינסטגרם שייכים לעולם האופנה או הסלבריטאים, אך כולם משתמשים באותן חמש טכניקות בכדי לקדם את המותג שלהם ולהתחבר למשתמשים שלהם. אמצו גם אתם את טכניקות הפרסום באינסטגרם הללו שיפיחו רוח אינסטגרמית בעסק שלכם:
1. "פרסמו את הלקוחות שלכם"
זה אולי נשמע כמו סיסמא שיווקית, אבל בפרסום באינסטגרם יש לכם הזדמנות מיוחדות להראות לאנשים אמיתיים כיצד אנשים אמיתיים משתמשים במוצר שלכם. כך הצופים שלכם יוכלו לדמיין את עצמם משתמשים במוצר שלכם, ויגרום למשתמשים שאתם מפרסמים את ההערכה שיש לכם כלפי האוהדים שלכם.
כך חברת H&M מפרסמת את המשתמשים שלה:
וכך, חברת Gopro מפרסמת את המשתמשים שלה. כאשר היא מקפידה להעלות פוסטים של משתמשים אשר משתמשים בהאשטאג של גופרו ישראל:
2. תנו הצצה ל"מאחורי הקלעים"
תמונות יפות של המוצרים שלכם זה דבר נפלא, אבל לפעמים הצופים שלכם רוצים לראות תמונות קצת יותר טבעיות ולא מבוימות היטב. על ידי מתן הצצה למאחורי הקלעים של החברה שלכם, הצופים מרגישים כאילו הם מקבלים הצצה לאנשים האמיתיים שעומדים מאחורי המוצר שלכם.
בחשבון האינסטגרם של פייסבוק, עולות מדי פעם תמונות מכל מיני "ערבי חברה" אשר מציגים את החברה באור יותר אנושי באמצעות תמונות פחות מוקפדות ויותר אותנטיות.
כך למשל חברת "אינטל", שמוצריה לא יוצרים קונוטציה מעניינת במיוחד באינסטגרם, בוחרת לפרסם פוסטים של עובדיה בעת התנדבות. תמונה שכזו מעוררת רגש ותגובה מצד הצופה, ומשכיחה את התדמית ה"רובוטית" שעלולה לדבוק בחברה.
3. השתמשו בהאשטאגים כדי לקדם אירועים
האשטגים הם דרך נפלאה להשיג חשיפה ברשת החיפוש הפנימית של אינסטגרם. על ידי שימוש בהאשטאג ייחודי לאירוע שלכם, תוכלו לעקוב אחרי כל מה שאנשים אומרים לגביו.
המותג "פלייסטיישן" מבית Sony, קיים אירוע גדול בצרפת ובחר בהאשטאג #PlayStationPGW בכדי לתייג את האירוע. מעריצים וצופים רבים שצילמו והצטלמו באירוע גם הם תייגו את האירוע.
ובארץ, "סופר פארם", שגם מוצריה לא מושכים במיוחד במבט ראשון, יוצרים הייפ סביב אירוע "בייבילנד" השנתי באמצעות ההאשטאג #בייבילנד. כך מבקרי התערוכה יוכלו לתייג את האירוע ולהפוך אותו למדובר יותר ויותר.
4. מסרים עקביים
אנשים עוקבים לעיתים אחרי עמודים באינסטגרם מכיוון שהם נותנים להם השראה ומוטיבציה להשיג יעדים שונים. על ידי הצגה של טסטמוניאלס (Testimonials) או ציטוטים מעוררי מוטיבציה בעלי מסרים עקביים, משתמשים יחזרו לדף שלכם שוב ושוב כדי לשאוב עוד השראה, וישליכו את הערכים והרגשות הללו על מוצריכם.
אפליקציית הריצה והכושר "Runtastic" מתחזקת חשבון אינסטגרם מעניין מאוד, אשר מעלה מדי כל כמה ימים פוסט עם משפטים מעצימים, מעוררי מוטיבציה ומעוררי השראה. המשתמשים אשר עוקבים אחרי העמוד מקבלים את מנת המוטיבציה שלהם ממנו, ומיד משייכים את המסרים הללו לאפליקציה. עובדה שיוצרת קשר הדוק אצל המשתמשים בין ההצלחה והמוטיבציה של המתאמן, לשירות עצמו.
ובארץ, חברת "Success", חברה לייעוץ וליווי עסקים, מעלה מדי כמה ימים ציטוטים וייעוצים מלאי רעיונות ומעוררי השראה. עוקבי העמוד יכולים גם ללמוד ממנו, גם לקבל ממנו השראה, וגם לקבל טעימה מהשירות שהחברה נותנת. בכך החברה מרוויחה בכמה וכמה מישורים, בפלטפורמה שנראית אולי מרחק שנות אור מההתאמה שלה למוצר.
5. גרמו לאנשים להזדהות עצמכם
על ידי הצגה של צד "אמיתי" של העסק שלכם, והצגה של סיטואציות שמשתמשים יכולים להזדהות עימם, אפשר להפיח רוח חיים במוצר שלכם ולהשיג עוקבים נוספים אחרי החשבון שלכם
בחשבון האינסטגרם של ראש ממשלת ישראל, בנימין נתניהו, מקפידים להעלות מגוון תמונות אשר מציגות את דמות הפוליטיקאי באור "אנושי" יותר. לעיתים בסיטואציות יומיומיות שרובנו מכירים בחיים. כך למשל בתמונה זו, נתניהו משתמש באירוע ה"סופרמון" המדובר שהתרחש בשנת 2016 (ואיכזב רבים), כדי ליצור תחושת הזדהות אצל עוקביו. ובין השאר מצליח גם להשחיל מסר של "עשיה".
ובחשבון האינסטגרם של "רשת" שוברים מעט את השגרה באמצעות תמונות עם גישה יותר קלילה שגם נותנת תחושה של "מאחורי הקלעים", וגם נותנת תחושה של הזדהות.
מעסק משעמם לחשבון אינסטגרם מעניין
אתם לא צריכים שהמוצר או השירות שלכם יהיה מעניין כדי שיהיה לכם חשבון אינסטגרם שמשתמשים ירצו לעקוב אחריו. עם מעט יצירתיות, אינסטגרם יכולה להיות דרך נפלאה להשיג חשיפה לחברה שלכם, ובנוסף להביא לקוחות חדשים. רוב הסיכויים שאתם כבר עסוקים בפרסום בפייסבוק, פרסום בגוגל או פרסום באינטרנט בכלל. אך פרסום איכותי באינסטגרם יכול לפתוח לכם ערוץ שיווקי חדש לחלוטין.
קחו השראה מהחשבונות ה"גדולים" שהצגנו, וגם מהקטנים. אתם יכולים להשתמש בטכניקות הללו כדי להביא יותר אנשים לחשבון האינסטגרם שלכם, ובסופו של דבר לאתר ולמוצר שלכם. הראו ללקוחות שלכם צד יותר אנושי של המוצר שלכם, וצרו אינטרקציה עם המשתמשים כדי לעורר עניין בדף שלכם.
רוצים לקדם את העסק שלכם באינסטגרם? פנו למומחי השיווק שלנו! לחצו כאן להשארת פרטים