• מומחי ה-S.E.O שלנו עומדים לרשותכם

  • קידום אתרים מקצועי

  • פתרונות מקיפים לשיווק דיגיטלי חכם

  • כל פתרונות השיווק הדיגיטלי במקום אחד

  • טכנולוגיית פרסום ייחודית ומתקדמת


המשך

Menu
077-3451111
קידום אתרים מקצועי

בסביבה דיגיטלית תחרותית כל כך כל עסק מעוניין להופיע במיקום בולט בתוצאות החיפוש האורגניות. אתרים אשר ממוקמים בתוצאות החיפוש הראשונות ישיגו תנועת גולשים גדולה ואיכותית יותר. תהליך קידום אורגני (S.E.O) הוא מלאכת מחשבת שנועדה לשפר את מיקום האתר בתוצאות החיפוש האורגני במנועי החיפוש. על מנת להבליט את האתרים של לקוחותינו פותחו תוכניות עבודה כלליות וממוקדות שמטרתן להביא לתוצאות טובות ובטוחות באמצעות שיטות אתיות לקידום אתרים.

rsz shutterstock 246101848

מחקרים מראים שככל שהאתר שלכם מופיע בראש תוצאות החיפוש האורגניות, כך גדלים הסיכויים שתנועת הגולשים תהיה איכותית וגדולה יותר. המיקום בו מופיע האתר בתוצאות החיפוש איננו משפיע רק על תנועת הגולשים אלא גם עם יוקרה ומוניטין טובים יותר.

קידום אתרים עם אקטיביטק


עבודה שוטפת

הפיכת הגלישה באתר לנוחה ופשוטה יותר לגולשים

לפרטים

אופטימיזציה חיצונית

בדיקת כמות הקישורים החיצוניים המובילים לאתר

לפרטים

אופטימיזציית תוכן

קידום ביטויים ומילות מפתח, שיפור התכנים באתר 

לפרטים

אופטימיזצית מבנה

ביצוע תיקונים הדרושים למבנה האתר, לקישורים והפניות

לפרטים

עבודת הכנה

בדיקת דירוג וסטטוס האתר במנועי החיפוש,מחקר מילים ועוד

לפרטים

קידום בגוגל - כיצד בכלל גוגל עובד?

המשימה של גוגל היא לארגן את כל המידע הקיים בעולם ולהופכו זמין ושימושי לכל גולשי האינטרנט.
כשלב ראשון בהגשמת חזון זה, פיתחו מייסדי גוגל, לארי פייג' וסרגיי ברין, גישה חדשה ומתקדמת לחיפוש מקוון, שנולדה בחדר המעונות באוניברסיטת סטנפורד והתפשטה במהירות בקרב מחפשי מידע ברחבי העולם. כיום, גוגל מוכר לכולם כמנוע החיפוש הגדול והפופולארי ביותר בעולם – שירות חינם קל לשימוש, הנותן ברוב המקרים תוצאות רלוונטיות תוך שבריר שנייה. היעילות וקלות השימוש בגוגל הופך אותו לאחד מהמותגים המוכרים בעולם, שהופץ כמעט לגמרי מפה לאוזן בקרב משתמשים מרוצים. בתור עסק, חברת גוגל יוצרת הכנסות ע"י מתן אפשרות למפרסמים לספק פרסום מקוון משתלם ובר מדידה, הרלוונטי למידע המוצג בכל עמוד נתון.
סוד ההצלחה של גוגל טמון בנאמנותה לגישת הפשטות "פחות זה יותר" (more is less). גישה זו מהווה את העוגן העיקרי לאופן שבו תופסים הגולשים את גוגל שנבחרה כמותג השנה בעולם לשנת 2003, הרבה לפני קוקה קולה, IBM, מיקרוסופט וענקיות אחרות.
פרסום באינטרנט - אלפי מפרסמים משתמשים בתוכנית גוגל AdWords לשם קידום מוצריהם ושירותיהם באינטרנט באמצעות פרסום ממוקד. בנוסף אלפי מנהלי אתרי אינטרנט מנצלים את תוכנית גוגל AdSense בכדי לספק מודעות הרלוונטיות לתוכן באתריהם, לשפר את יכולתם ליצור הכנסה ולהעצים את
החוויה עבור הגולשים באתרם.

מהו מקור הביטוי?

"Googol" הוא הביטוי המתמטי למספר 1 ואחריו 100 אפסים. המונח הוטבע ע"י סירוטה מילטון, אחיינו של המתמטיקאי אדוארד קסנר וזכה לפרסום בספר, "Mathematics and the Imagination" (מתמטיקה ודמיון) מאת קסנר וג'יימס ניומן. השימוש שגוגל עושה במונח משקף את שאיפת החברה לארגן את כמות המידע האדירה הזמינה באינטרנט.

הטכנולוגיה ממנה יש לגזור קידום אתר בגוגל

גוגל מתמקדת בפיתוח "מנוע החיפוש המושלם", שהוגדר ע"י אחד המייסדים, לארי פייג', כמשהו ש"מבין בדיוק למה אתה מתכוון ומחזיר לך בדיוק את מה שאתה מחפש". בהקשר זה, גוגל שאפה בהתמדה לחידושים וסירבה לקבל את ההגבלות שבמודלים הקיימים. כתוצאה מכך, פיתחה גוגל תשתית שירות משל עצמה ואת טכנולוגיית ™PageRank המהווה פריצת דרך, אשר שינו את האופן שבו מתבצעים חיפושים ברשת.
כבר בהתחלה, המפתחים בגוגל זיהו כי אספקת תוצאות מהירות ומדויקות ביותר מחייבת סוג חדש של הגדרת שרת. בעוד שרוב מנועי החיפוש מופעלים ממספר שרתים גדולים המואטים לעיתים קרובות בעומסי שיא, גוגל מפעיל מחשבי PC מקושרים כדי למצוא במהירות מענה לכל שאילתה. הקריטריונים להערכה של אתר הם מורכבים מאוד ומתעדכנים כל העת. רמת הערכה שגוגל מעניק לאתרים - מהווה אבן בוחן ושומרת על רמתו של מנוע חיפוש זה. זו הסיבה לקרדיט הגדול שנותנים המחפשים למנוע החיפוש של גוגל על פני המנועים האחרים.
התוכנה המצויה מאחורי טכנולוגיית החיפוש של גוגל מבצעת סדרה של חישובים בו-זמניים הדורשים חלקיק שנייה בלבד. בניגוד למנועי חיפוש מסורתיים שסומכים בצורה מסיבית על התכיפות שבה מילה מופיעה בדף אינטרנט, גוגל משתמש ב-™PageRank לבחינת המבנה המלא של קישור האינטרנט כדי לקבוע אילו דפים חשובים יותר ואילו חשובים פחות. לאחר מכן, מתבצע ניתוח של התאמת היפר-טקסט כדי לקבוע אילו דפים רלוונטיים לחיפוש הספציפי שמתנהל. באמצעות שילוב החשיבות הכוללת ורלוונטיות ספציפית לשאילתה, גוגל מסוגל להציג את התוצאות הרלוונטיות ואמינות ביותר. ה™PageRank שהגולשים יכולים לראות ע"י התקנת סרגל כלים מיוחד אינו זהה ל-™PageRank שמנוע החיפוש משתמש בו. ה- ™PageRank מתעדכן כל כ- 100 ימים.
טכנולוגיית‏ ה-™PageRank מבצעת מדידה אובייקטיבית של חשיבות דפי האינטרנט על-ידי פתרון משוואה של יותר מ- 500 מיליון משתנים ו- 2 מיליארד מושגים. במקום לספור קישורים ישירים, PageRank מפרשת קישור מדף A לדף B כהצבעה עבור דף B על-ידי דף A. לאחר מכן, PageRank מעריכה את חשיבותו של הדף באמצעות מספר ההצבעות שהוא מקבל. בנוסף, PageRank שוקלת גם את חשיבותו של כל דף שמצביע, היות שהצבעות מדפים מסוימים נחשבות כבעלות ערך רב יותר, לכן הן מעניקות לדף המקושר ערך רב יותר. דפים חשובים מקבלים ערך גבוה יותר של PageRank ומופיעים בראש רשימת התוצאות. הטכנולוגיה בגוגל משתמשת במודיעין המשולב של האינטרנט כדי לקבוע את חשיבות הדף. לא קיימת מעורבות אנושית ואין טיפול בתוצאות. בשל כך, המשתמשים הגיעו לכדי אמון מלא בגוגל כמקור למידע אובייקטיבי שאינו "פגום" על-ידי אינטרסים כלכליים .
ניתוח התאמת היפר-טקסט מנוע החיפוש של גוגל מנתח גם את תוכן הדף. עם זאת, במקום לבצע סריקה פשוטה לאיתור דף מבוסס טקסט (שבו מפיצי האתר יכולים "לטפל" באמצעות meta-tags), הטכנולוגיה של גוגל מנתחת בעזרת אלגוריתם מורכב וסודי את התוכן השלם של הדף וגורמים בגופנים, בחלוקות-משנה ובמיקום המדויק של כל מילה. בנוסף, גוגל מנתחת את התוכן של דפי אינטרנט סמוכים כדי להבטיח שהתוצאות המוחזרות רלוונטיות ביותר לשאילתה של המשתמש.
יחד עם זאת, הקריטריונים להערכת אתרים בגוגל משתנים חדשות לבקרים וקריטריון בעל חשיבות גבוהה כיום, עלול בעתיד הלא רחוק להיות בעל חשיבות נמוכה יותר בהערכה של מנוע חיפוש גוגל. קיימים אף לא מעט מומחים המוכנים להישבע שהקריטריונים חופפים עד כדי בינה אנושית.

קידום אתר בגוגל

גוגל הוא ללא ספק מנוע החיפוש הטוב ביותר שקיים כיום ברשת. ניתן להבין זאת על פי הפופולאריות שלו, התרחבות השירותים שהוא נותן והתוצאות המדויקות שלו (הכול ביחס למנועי החיפוש האחרים כמובן כגון MSN, YAHOO, AOL, ASK ועוד). גוגל תופס היום נתח שוק של מעל 60% בשוק החיפוש הישראלי ניתן לראות גידול בשימוש בגוגל כתחליף לאינדקסים כגון: תפוז, וואלה, נענע ואחרים. השגת תעבורה מגוגל בשוק הישראלי היא פשוטה יחסית לשוק העולמי בשל התחרות הנמוכה יחסית בשפה העברית. מאמר בנושא פופולאריות של מנועי חיפוש.

קיימות שתי דרכים לפרסם בגוגל: האחת היא בתוצאות הרגילות (האורגניות) הטבעיות ע"י "תהליך קידום אתר" או SEO באנגלית (Search Engine Optimization) אשר ללא ספק הוא המשתלם ביותר כי רוב הכניסות מבוצעות דרך תוצאות אלו. אך תהליך זה אורך זמן ויכול לארוך חצי שנה עד שנה עד לקבלת תוצאות ולכן כדאי במקביל לביצוע קידום בגוגל בתוצאות האורגנית להשתמש בדרך השניה של פרסום בגוגל.

Google Bot

לGoogle יש תוכנה הנקראת GoogleBot .זוהי תוכנה שנכתבה ב C++ והיא רצה על גבי שרת לינוקס. מדובר על עכביש/זחלן/נציג/סוכן/תוכנה שמתחילה לעבור אתר אתר ברשת, על פי קישורים והקשרים בין אתרים. GoogleBot הוא זה שאחראי לנתח ולהבין את האתרים השונים. הוא עובר בין מיליארדי אתרים ושומר את המידע החשוב לו במסדי נתונים ייעודיים. כאשר גולש מגיש לGoogle שאילתה במנוע החיפוש, מתבצע החיפוש על מסדי נתונים אלו, כלומר על רשת הלא מקוונת שגוגל שומר לעצמו "במחשביו". אומנם GoogleBot עובד מצוין ונחשב לאחת התוכנות הטובות מסוגה, אבל כבעלי אתרים ניתן לגרום לזחלן של Google, להבין טוב יותר את האתר ע"י קידום אתר מקצועי בגוגל.

כאשר בונים/עורכים מחדש אתר ברשת, צריך לקחת בחשבון ש GoogleBot זו תוכנה וכתוכנה, יש לה את המגבלות והיכולות שלה הנובעות מהאלגוריתמים שמנחים אותה. אמנם אתר נבנה עבור הגולשים אך יש לקחת בחשבון כיצד מנועי החיפוש רואים את האתר. אחד ממשפטי המפתח בחזונה של גוגל הוא Focus on the user and all else will follow - התמקדות בצרכי המשתמש. גוגל מכירה בכוחו של המשתמש ומציבה את המשתמש הסופי במרכז פעילותה ומחשבתה ובשל כך הובילה וממשיכה להוביל את המגמות בשוק האינטרנט העולמי. מאתרים רועשים ובעלי תוכן מועט ודל השוק עובר להתמקדות בקווי עיצוב נקיים, ממשק משתמש פשוט ונוח עם תוכן מקורי, עשיר ואיכותי.


כיצד תשיג קישורים לאתר שלך?

  • מהם הגורמים הקובעים את איכותו של קישור נכנס?
ישנם שלושה גורמים המשפיעים על איכות הקישור:
  • מאפייני הקישור
  • מאפייני העמוד בו נמצא הקישור
  • מאפייני האתר בו קיים הקישור.
 מאפייני הקישור כוללים בתוכם מספר ערכים חשובים כמו טקסט העוגן, גיל הקישור, מספר קישורים ומיקומו.
הערך החשוב ביותר עד לשנת 2013 טקסט העוגן ( מרז אלמנט זה מאוד נחלש). זהו בעצם הטקסט שמכיל את הקישור. הרובוט של מנוע החיפוש סורק את הטקסט ובודק אם האתר אליו הוא מקשר אכן רלוונטי לטקסט העוגן. עמוד בעל רלוונטיות יזכה לציון גבוה.
גיל הקישור משמעותי מאוד גם כן כשקישור וותיק יעניק ציון גבוה יותר מקישור חדש.
מיקום הקישור משמעותי מאוד מכיוון שלקישורים בצד העמוד או בתחתיתו ישנו ערך נמוך יותר מקישורים הנמצאים בתוך התוכן של העמוד. לכן המיקום הכי טוב עבור הקישור יהיה קישור מתוך תוכן העמוד.
שימו לב כי להדדיות יש השפעה שלילית על ערך הקישור. אמנם החלפת קישורים היא עניין נפוץ בקידום אתרים, אולם רבים טוענים שעצם ההחלפה מורידה מערך הקישור. גוגל תופס החלפת קישורים כבניית קישורים יזומה ומתוכננת בין בעלי האתרים ולא כהמלצה על אתר ועל תוכנו האיכותי. החלפת קישורים היא טובה ויעילה, אולם רק אם היא נעשית בצורה חכמה ולא כהחלפה אוטומטית בין אתרים.
למאפייני העמוד בו נמצא הקישור יש השפעה רבה על הקישור עצמו. גם מאפייני העמוד מתחלקים לכמה ערכים שונים שהחשובים שבהם הם סמכות העמוד (מספר קישורים נכנסים), מספר קישורים יוצאים, גיל העמוד ורלוונטיות העמוד.
סמכות העמוד נקבעת על ידי מספר הקישורים הנכנסים לעמוד זה. ככל שלעמוד ישנם יותר קישורים נכנסים, כלומר יותר אתרים מקשרים אליו, כך קישורים יוצאים ממנו יהיו משתלמים יותר.
מספר הקישורים היוצאים משפיע על איכותו של כל קישור מכיוון שככל שיוצאים יותר לינקים מדף מסוים הערך של כל אחד מהם פוחת. כלל האצבע הוא שככל שיש פחות קישורים יוצאים ההשפעה של כל אחד מהם גדלה.
לגבי גיל העמוד, דעה המוסכמת על רוב מומחי קידום האתרים היא שקישור מעמוד ותיק ופופולארי עדיף בהרבה על פני קישור מעמוד חדש או מעמוד ישן שאינו פופולארי.
ולבסוף,רלוונטיות העמוד הפכה בשנים האחרונות לגורם חשוב יותר ויותר. רוב מנועי החיפוש הגדולים הודיעו באופן רשמי שרלוונטיות העמוד המקשר לביטוי המקודם חשובה מאד. קישור לאתר צימרים מאתרי נופש הרבה יותר משתלם מקישור לאתר צימרים מאתר משחקי מחשב לדוגמה.
הגורם השלישי הוא מאפייני האתר המקשר. גם פה ישנם מספר ערכים קובעים בהם סמכות האתר (קישורים נכנסים), וותק ו PR.
רמת החשיבות של סמכות האתר היא הגבוהה ביותר. אם לאתר יש מספר גבוה של קישורים נכנסים כך הוא מעביר יותר סמכות וPR לאתרים אליהם הוא מקשר.
וותק האתר משפיע מכיוון שלאתרים ישנים יותר יש קישורים ותיקים יותר וכך הם מעבירים יותר סמכות לאתר אליו הם מקשרים.
PR של האתר הוא בעצם ציון האיכות שלו והוא נקבע כתוצאה מגורמים רבים. חשוב לזכור שPR הוא רק אחד מהגורמים ואינו הגורם היחיד או העיקרי בהערכת איכות הקישור.

כמובן שלא מדובר בעסק פשוט, ניתן בקלות לגרום לנזק מכיוון שעודף המלצות או לחלופין המלצות ממקורות מפוקפקים יכולים לנזק משמעותי. במאמר זה אנו נציג מספר שיטות להשיג קישורים חיצוניים אשר יעזרו לאתרכם לקבל את אותן המלצות טובות. לא מדובר בקישורים פיקטיביים שיוצרות תוכנות אוטומטיות ושהופכים את אתרכם לאתר ספאם, אלא בקישורים איכותיים וטובים שיקדמו משמעותית את אתרכם ויעזרו לו להפוך לשם דבר בתחומכם. קישורים אלו אמנם מושגים בעמל רב יותר ודורשים זמן והשקעה רבים אך התמורה שתקבלו מהם תעלה עשרות מונים על האלטרנטיבה. בדיוק בשביל זה אנו מציגים לכם רשימה של עצות שבעזרתה תוכלו לבנות מערך קישורים מוצלח עבור אתרכם:

שיטות אקטיביות להשגת קישורים חיצוניים:
  • רשמו את אתרכם לאינדקס אתרים. הרשמה באינדקסים היא משימה חשובה בכל ניסיון לבנות מערך קישורים חיצוניים. קישורים אלה נותנים נפח מסוים למערך הקישורים ומסייעים בעיבוי מערך הקישורים בשלב ההתחלתי של בניית המערך. לרשימה של אינדקסים בעברית לחצו כאן.
  • פרסמו מאמרים המכילים קישורים לעמודים המקודמים שלכם . הקפידו על תוכן מקורי וטוב במאמר. התמקדו בקידום מילת המפתח שלכם במאמר אך הקפידו שלא לעשות שימוש יתר ולהציף את המאמר במילות המפתח המקודמות שלכם . ישנם אתרי מאמרים רבים בעברית שניתן להשתמש בהם, לרשימה של אתרי מאמרים לחצו כאן.
  • שלח מאמר עם קישור לאתר חדשות מוכר הקשור לתעשייה בה אתרך פעיל. הקפידו על מאמר איכותי שיכוון לקהל רחב ככל הניתן. שימו לב שמכיוון שמדובר באתר מרכזי עם קוראים רבים רצוי לכתוב מאמר כללי יחסית ולא בתחום מצומצם.
  • החליפו קישורים עם אתרים אחרים. שימו לב שאתם מחליפים קישורים רק עם אתרים שהיו יכולים לשמש אתכם כגולשים ולא כאלה שמתפקדים כחוות תוכן וקישורים ונוצרו אך ורק כדי למלא מטרה זו ומבלי להציע לגולשים מידע בעל ערך. במידה ובבעלותכם עסק בקשו משותפים עסקיים כגון לקוחות, ספקים, נותני שירות וכיוצ"ב להחליף איתכם לינקים. רצוי ליצור קשר עם עסקים נוספים בתחום שלכם אשר אינם מתחרים בכם (לדוגמה עסק באותו תחום אך האזור גיאוגרפי אחר או עסק בעל מוצר או שירות משלים לשלכם), החליפו איתם קישורים והמלצות.
  • השתמשו ברשתות חברתיות כדי לקדם את אתרכם ולהשיג קישורים. נסו להיעזר בחברים על מנת שיקשרו לחומרים שלכם דרך הרשתות החברתיות או כל אמצעי אחר שעומד לרשותם (בלוגים, פורומים וכדומה).
  • פתחו חשבונות בפייסבוק, טוויטר, גוגל פלוס ולינקדאין (Linkedin) ועדכנו פוסטים עם קישורים לאתרכם, פרסמו תוכן מעניין ומושך וכך תזכו לחשיפה ולקישורים רבים. רשתות חברתיות בדרך כלל מאפשרות פתיחת עמודים ייחודיים לעסקים בהם ניתן לנצל הזדמנויות לפרסום.
  • צור אתר חדשות הקשור לתחום עיסוקך. שים באופן קבוע קישורים באתר זה. הפיצו את האתר בין עמיתיכם כך שיתעדכנו באמצעותו בכל יום לגבי חדשות מהתחום שלכם ואף יקשרו אליו באתריהם.
  • צור אתר אינדקס משלך הקשור לתחום של אתרך, צור בו קישורים לאתר שלך ובמיוחד לעמודים פנימיים בתוך האתר אותם אתם מעוניינים לחשוף. בהמשך יתכן ואתר זה יהפוך למקור מוצלח לאנשים אחרים וימשוך בעצמו לינקים מאתרים אחרים.
  • השתמשו באתרים בהם ניתן לשאול שאלות ולקבל תשובות לגבי מגוון נושאים על מנת לענות על שאלות של גולשים בצירוף קישור לאתר שלכם. הקפידו לענות תשובות ענייניות ומבוססות. אתרים מרכזיים בהם ניתן לעשות זאת הם Yahoo! Answers ו Google Groups.
  • נסו ליצור ערך בוויקיפדיה על החברה שלכם (אם היא מספיק גדולה וידועה), כתבו עליו בצורה אובייקטיבית ככל הניתן ונסו להוסיף הערות שוליים עם סימוכין ממקורות חיצוניים. או לחלופין ערך כלשהו הקשור לתחומכם ולקשר לאתר שלכם כמקור מידע לערך.
  • השתתפו בפורומים שונים. בדרך כלל ניתן להשאיר בפורומים לינק חתימה. אם תתרמו תרומה מעניינת לפורום ייתכן ותזכו להתעניינות של גולשים בכם שיעקבו אחר הלינק ויגיעו לאתרכם ולמוצר שלכם.
  • כתבו ביקורות על מוצרים באתרים כמו אמאזון ואיביי וצרפו אליהם קישור לאתרכם, חשוב שהקישור יכלול את הרקע שלכם. על הביקורות להיות מקצועיות ככל האפשר ולכן נסו להתמקד במוצרים שקשורים לתחום שלכם.
  • אם קניתם מוצר או שירות שאהבתם השאירו מכתב המלצה עליו, יחד עם קישור, באתרי השוואת מחירים/מוצרים. ביקורות מוצלחות במיוחד יכולה לזכות בקישורים נוספים באתר החברה.
  • כתבו בלוג, עדכנו אותו והכניסו לתוכו חומר איכותי ומקורי. קשרו בבלוג לאתר שלכם במידה סבירה. כך תזכו הן בלינקים שתפרסמו בעצמכם ואם הבלוג יהיה מוצלח תזכו לקישורים חיצוניים אליו שבתורם יובילו לאתר שאותו אתם מקדמים.

שיטות למשוך קישורים חיצוניים לאתרכם (Link bait):
  • צור רשימת "X דרכים ל:" רשימות אלו מספקות אינפורמציה מועילה ועם הזמן יכולות להפוך למסמך הסמכות בתחומן. אנשים נוטים לקשר לרשימות אלו. אתם יכולים גם לכתוב מאמר בסגנון "10 טיפים פשוטים ל..." מאמרים אלה מושכים לרוב קישורים רבים.
  • השקיעו בקמפיין פרסומי המבוסס על Pay per click כמו לדוגמה דרך גוגל אדוורדס. פרסום ייצור מבקרים רבים באתר ויחשוף אותו ליותר אנשים שיכולים בתורם לקשר לאתרך.
  • נסו לבדוק מי עוקב אחר המאמרים והפרסומים שלהם והציעו להם חומרים בלעדיים שלכם.
  • בצעו סקרים ומחקרים שיהיו רלוונטיים לקבוצות אוכלוסייה מסוימות אשר בתורן יקשרו אל אתרכם. לדוגמה, אתר salary.com האמריקאי ביצע סקר שהראה כי אמהות עובדות לא מקבלות שכר הולם וזכו כך לקישורים רבים בפורומים ובלוגים שונים.
  • הוסיפו RSS Feed לאתרכם. אם התוכן מעניין ומתעדכן בתדירות גבוהה אנשים יחלו לעקוב אחריו ואולי אף לקשר אליו.
  • השתמשו באתרכם כדי לכתוב ביקורות על מוצרים שונים. אתר אמין וטוב יזכה לקישורים רבים לעמוד בו מופיעה הביקורת.
  • קשרו לבלוגים אחרים. בלוגרים רבים עוקבים אחר המקור של התנועה לאתר שלהם ואחרי הקישורים הללו. אם תזכו בתשומת לב של חלקם הם יקשרו אליכם בחזרה.
  • הגיבו לפוסטים בבלוגים של אחרים. זו דרך גם לזכות בתשומת ליבם של בלוגרים ובאפשרות לקבל קישורים מהאתר שלהם.
  • תנו חסות לאירועים. תחרויות, כנסים ואירועי צדקה תמיד מחפשים ספונסרים ובתמורה אתם זוכים גם לחשיפה וגם לקישורים רבים באתרים הקשורים לאירוע.
  • ערכו תחרות נושאת פרסים. תחרויות הן דרך מעולה לזכות בתשומת לב וקישורים לאתר.
  • דרך נהדרת להשיג קישורים היא לצלם תמונות של אירועים חשובים בתעשייה שלכם ולהעלות אותם באתר.
  • היעזרו ברשתות חברתיות כמו פייסבוק, טוויטר וכו.... בקשו מאנשים לפרסם תוכן שלכם באחת מהרשתות החברתיות ותזכו לחשיפה שבתורה תייצר קישורים.
  • כתבו פוסט אורח באחד הבלוגים. נסו לשלוח בקשות לכתוב פוסט אורח אצל אחד מהבלוגרים הגדולים. זו דרך מעולה לייחצן את עצמכם ואת האתר שלכם. ככל שהפוסט יהיה טוב יותר כך הפרסום יהיה רב יותר.
  • צרו אפליקציה ל Smartphones, או תוסף לדפדפן. האפליקציה לא חייבת להיות מורכבת ומסובכת, תחשבו על דברים פשוטים כמו מחשבון קלוריות או חישוב מרחקים וכיו"ב. תוכנה חינמית פשוטה ומעניינת תעזור למשוך אנשים לאתר שלכם ותייצר הרבה קישורים.
  • במידת האפשר, חלקו את המוצר שלכם כמתנה באירועים מרכזיים. אנשים שמשתתפים באירוע ידברו ברשת על המתנה וחלקם יקשרו אליה.
  • עוד דרך לגרום לאנשים לדבר על המוצר שלכם היא לתת לאנשים לנסות אותו טרם יציאתו. בדרך זו תייצרו באז סביב המוצר שיוביל לקישורים באינטרנט.
  • הטביעו את שם החברה/מוצר שלכם על עטים, חולצות, כובעים וכיוצ"ב וחלקו אותם לאנשים. כך תיצרו מודעות למוצר שלכם ותגרמו לאנשים לדבר עליו ברשת.
  • תנו את המוצר שלכם לצלם מקצועי. תוכלו להעלות תמונות איכותיות לאתרי תמונות אשר מאפשרים לקשר בחזרה לאתרכם. ייתכן אף והצלם ישתמש בתמונה של המוצר בתיק העבודות שלו.
  • חלקו את מוצרכם לתוכניות טלוויזיה. אם נניח המוצר או השירות שלכם קשור לעולם הבישול חלוקה שלו לתוכניות בישול או לייף סטייל תיתן לו פרסום רב וחשיפה שיובילו לחיפושים וקישורים באינטרנט.
  • צאו במבצע לחלוקה חינמית של המוצר או גרסה כלשהי שלו. חברות רבות בעולם מחלקות מוצרים חינם פעם בשנה, מפסידות סכום חד פעמי ומרוויחות בתמורה לאורך השנה, אגב כך נוצר באז אינטרנטי סביב המוצר שמייצר קישורים לאתר המוצר או התחרות.
  • תתרמו מזמנכם ומכספיכם למטרות טובות, כך גם תעשו מעשה טוב וגם תזכו בקישורים רבים ובמאמרים חיוביים. כמה דוגמאות לתרומות שתוכלו לתת:
  • תרמו מוצרים לבתי חולים מקומיים. בנוסף לביצוע המעשה הטוב, תזכו לפרסום מעולה למוצרכם שיתורגם לקישורים באינטרנט.
  • תנו פרסים או מלגות על הצטיינות בלימודים או על תרומה חברתית באזורכם. מלגה היא דרך מעולה ולא בהכרח יקרה ליצור לעצמכם שם. כמו כן הדבר יזכה אתכם בהרבה קישורים מאתרים העוסקים במלגות ובפילנתרופיה.
  • הפכו את החברה שלכם לידידותית לסביבה. במידה וניתן, דאגו שהמוצר שלכם יהיה ידידותי לסביבה, כמו כן נסו לדאוג שמקום העבודה וההתנהלות שלכם תהיה כזו. בנוסף לכך שתיטיבו עם הסביבה יכתבו עליכם באתרים ובבלוגים העוסקים בכך ותזכו ביחסי ציבור מצוינים ובקישורים.
  • תרמו לפרויקט הרלוונטי לתחום שלכם. אתרים רבים מפרסמים רשימות של תורמים כולל קישורים לאתר שלהם. במסגרת תחרות חלקו פרס שלא ניתן לקנות בכסף. לדוגמה סיור במפעל שלכם (אם קיים), השתתפות בפרסומת שלכם וכדומה. פרס מסוג זה ימשוך עניין ויפיץ את המידע על התחרות ועל האתר ברחבי הרשת.
  • חישבו מה המוצר שלכם עושה הכי טוב. עתה אתגרו אנשים "לנצח" את המוצר שלכם תמורת פרס (כך גם תפרסמו את עצמכם וגם תוכלו לסגור פרצות בתכנון המוצר). לדוגמה אם אתם מייצרים כספות בקשו מאנשים לפצח את הכספת תמורת פרס. פייסבוק לדוגמה נעזרים בהאקרים שפורצים לאתר כדי לשפר את הגדרות האבטחה שלו. "תחרות" מעין זו תעניין אנשים בתחום ותגרום להם לקשר לאתרכם כדי לאתגר חברים ושותפים שלהם
  • השתמשו במדיה האינטרנטית. הכריזו על תחרות סרטונים שיפרסמו את מוצרכם, הסרטון הנצפה ביותר יזכה בפרס. דרך נהדרת לקדם את המוצר, ליצור קישורים ולפרסם.
  • שתפו את לקוחותיכם בתהליך ההחלטה על המוצר הבא של חברתכם. בצעו סקרים ותנו לאנשים להביע את דעתם על המוצר הבא באינטרנט. ניתן אף לחלק פרסים לאנשים שהרעיונות שלהם יתקבלו.
  • הביעו את דעתכם נגד עוולות או דברים שאתם מתנגדים להם בתעשייה שלכם. כך גם תביעו את דעתכם וגם תיצרו דיון מעניין. דיונים כאלה זוכים בדרך כלל להתייחסות רבה ברשת.
  • ארחו אירוע בחינם במסגרתו תכנסו את כל אנשי התעשייה שלכם. ארגנו את כל האירוע דרך האתר שלכם כדי שאנשים שיקשרו לאירוע ישימו לינק לאתרכם.
  • שאו נאום בחינם במסגרת כנס. כך גם תזכו באור זרקורים לעצמכם וגם תקבלו קישור מאתר הכנס.
  • השתתפו באירועי נטוורקינג. קח תזכו בחברים בתעשייה שלכם. אם תמצאו חן בעיניהם תקבלו ככל הנראה קישור.
  • העבירו שיעורים. שתפו אחרים בידע שלכם על ידי העברת קורסים ושיעורים. כך תוכלו לקבל קישורים הן מאתר הקורס/ המכללה/ האוניברסיטה והן מחלק מהתלמידים אשר יתעניינו במיוחד בתחום העיסוק שלכם.
  • סייעו למרצים באוניברסיטאות לוודא כי יש להם את כל המידע העדכני ביותר בקורסים העוסקים בתחום שלכם. עם הזמן תוכלו גם לבקש מהם לציין את תרומתכם למוסד בעמוד הקורס או באתרם האישי ולקשר באמצעותו לאתר שלכם.
  • העניקו הנחות והזדמנויות ללקוחות שלכם. חלקו קופונים או הנחות בבתי עסק אחרים, רצוי עם מוצרים משלימים, כך תזכו בחשיפה רבה ולינקים לאתרכם.

עצות כלליות שיעזרו לאתר למשוך קישורים:
  • וודא כי התוכן קל להבנה כדי שכמה שיותר אנשים יוכלו להשתמש בו ולהבין אותו.
  • השקיעו מאמץ ותנו תשומת לב לשגיאות כתיב ודקדוק. בסופו של דבר המטרה היא שאתרים רציניים יקשרו אליכם ואתם לא רוצים שדברים כאלו ירתיעו אותם.
  • השקיעו ביצירת עמוד 'אודות' מפורט על האתר, רצוי כזה שיכלול תמונה שלכם ומדיניות פרטיות מפורטת על מנת לשדר אמינות ושקיפות של האתר.
  • האלגוריתם של גוגל ושל מרבית מנועי החיפוש מעדיף אתרים בעלי וותק. כדאי לנסות ולרכוש דומיין וותיק עם תוכן איכותי ולקשר בו לאתרכם.
  • כשאתם בוחרים אתרים לקשר אליהם השתדלו שאלה יהיו אתרים הקשורים לנושא המרכזי של האתר. קישורים הרלוונטיים לנושא האתר משפרים את האפקטיביות של הלינקים במנועי החיפוש.

כיצד נקבע המחיר של קידום אתרים?

בניגוד לרוב השווקים בהם המחיר נקבע בהתאם לשווי משקל בין ההיצע והביקוש, קידום אתרים מתומחר בעיקר בהתאם לרמת התחרות וההישג הנדרש. למעשה ניתן להגיד כי את המחירים לקידום האתר שלכם קובעים המתחרים שלכם. הדרישה היא תמיד להישג מול המתחרים. ברוב המקרים אנו לא יודעים כמה המתחרים השקיעו בקידום האתר שלהם וניתן להשתמש רק בהערכות.

רמת התחרות

ככל שרמת התחרות גדולה יותר כך קשה יותר לקדם את האתר. כיצד ניתן למדוד את רמת התחרות?
בדקו בגוגל את 10 התוצאות הראשונות בביטוי הגנרי אותו אתם מעוניינים לקדם (בשלב זה ניתן להשתמש באינטואיציה, אם תבחרו בקידום אתרים מקצועי סביר להניח שיבוצע עבורכם מחקר מילים מעמיק. בדקו כמה מהאתרים בעמוד הראשון מקודמים ע"י חברות קידום אתרים. בדרך כלל בתחתית העמוד הראשי תמצאו קישור לחברה המקדמת או לחלופין תמצאו בתחתית הדף קישורים לאתרים חיצוניים. גם אם לא תמצאו סימנים אלו באתרים המתחרים, אין זה אומר שהם אינם מקודמים. לא כל חברות קידום האתרים מוציאות קישור מהאתר המקודם. בדרך כלל אנשים מתחום קידום האתרים יזהו די בקלות אם אתר מסוים עובר קידום.

שני מימדים טובים לבדיקת רמת התחרותיות הם
מספר האתרים המבצעים אופטימיזציה או קידום אתרים מקצועי

  • 0- 1 מבצעים אופטימיזציה מקצועית – תחרות נמוכה
  • 1- 3 מבצעים אופטימיזציה מקצועית – תחרות בינונית
  • 3- 5 מבצעים אופטימיזציה מקצועית – תחרות בינונית גבוהה
  • 4- 10 מבצעים אופטימיזציה מקצועית – תחרות גבוהה
כמות המתחרים המפרסמים בגוגל אדוורדס

בדקו את כמות המפרסמים בגוגל אדוורדס באותו ביטוי גנרי. שימו לב בגוגל ישראל בצד שמאל של המסך למטה רשום לעיתים "קישורים נוספים". במידה והכפתור קיים לחצו עליו וסיפרו כמה אתרים מפרסמים בגוגל אדוורדס. סביר להניח כי כל אחד מהמפרסמים היה שמח להופיע בתוצאות האורגנית/טבעיות של גוגל ולא לשלם עבור כל הקלקה לכן בשלב זה או אחר אותו אתר יבחן אפשרות לקידום אורגני.

  • 0-5 מפרסמים – תחרות נמוכה
  • 5-10 מפרסמים – תחרות בינונית
  • 10-30 מפרסמים תחרות בינונית – גבוהה
  • 30 ומעלה מפרסמים – תחרות גבוהה
  • מטרות בעל האתר
 
ככל ששאיפתו של בעל האתר להגיע למקום גבוה יותר כך העלות תהיה גבוהה יותר.
בדרך כלל המטרות מוגדרות כך:

  • להגיע לעמוד הראשון.
  • להגיע לשלושת המקומות הראשונים.
  • להגיע למקום הראשון.

חברות קידום אתרים רבות מתמחרות את הפרויקט כך שהמטרה היא להגיע לשלושת המקומות הראשונים + בונוס מיוחד למקומות גבוהים יותר.

וותק האתר
גוגל מחשיב אתרים ותיקים ולכן פשוט הרבה יותר לקדם אותם.

  • 0-6 חודשים – עלות עולה משמעותית.
  • 6-18 חודשים – עלות עולה במעט.
  • 18 ומעלה – עלות רגילה.
  • 10 שנים – עלות יורדת.
ניסיון החברה בקידום אתרים

אין חשיבות לוותק החברה (חברות רבות התחילו כחברות בניית אתרים ולאחר מכן הוסיפו לסל השירותים שלהן גם את תחום קידום האתרים). בדקו את ותק החברה בקידום אתרים והכי חשוב את הניסיון שצברה בקידום אתרים בתחומים תחרותיים באינטרנט כגון: צימרים, הובלות, קידום בגוגל, בניית אתרים וכו'.

המלצות

  • כאשר הנכם פונים לחברת קידום אתרים נסו להגדיר במדויק את המטרות של האתר על מנת שתוכלו להשוות בין ההצעות השונות.
  • היפגשו עם החברות השונות ונסו להתרשם מרמת המקצועיות שלהן. גם מומחים בתחום יתקשו להשוות בין הצעות מחיר הכוללות מספרים בלבד. קראו בעיון מה בדיוק החברות השונות מציעות ואל תתפתו להצעה הזולה ביותר. מדובר בשרות מורכב ולשורה התחתונה ( שורת הסכום) אין יותר מידי משמעות.
  • בחרו חברה שמתמחה בקידום אתרים ולא בחברה העוסקת גם בקידום אתרים.

 

המספרים שלנו

- 12 שנות ניסיון
- 272 לקוחות
- 58 מיליון חשיפות לחודש
- 631 פרוייקטים

מה הלקוחות אומרים עלינו


  • אנחנו במוסררה עובדים עם אקטיביטק כבר לא מעט שנים, והשירות שאנו מקבלים מהם הוא ברמה מאוד גבוהה. אחד הבונוסים הגדולים בעבודה איתם הוא בליווי השוטף והיחס האישי שמלווה תמיכה טכנית צמודה. תענוג.
    אבי סבג, מנהל בית הספר "מוסררה".

    מוסררה - בית ספר לאמנות

  • "מאוד נהננו לעבוד עם אקטיביטק לאורך כל תהליך תיכנון וביצוע הקמפיין של הפקולטות בטכניון", מנהל שיווק, הטכניון - חיפה.

    מנהל שיווק הטכניון

  • אפיקים רכב חשמלי עובדת עם אקטיביטק כבר מספר שנים ומקדמת באמצעותה שלוש פעילויות שונות בארץ ובעולם. אנו זוכים לשרות מקצועי, מקיף, מהיר ואמין. מקצוענים אמיתיים, החולקים מהידע שלהם, מלווים ותומכים בכל שאלה ועניין.
    תודה לכם :)

    ליאת נאמן – מנהלת שיווק אפיקים רכב חשמלי

  • "ברצוני להודות לך על הסיכום המפורט והמשמעותי. הקמפיין היה מוצלח, והייתה חשיפה רחבה מאוד לכל האירועים ועמדנו ביעד שהצבנו. בסה"כ כל אירועי שבוע הנוער היו מוצלחים מאוד. מודה לך על הכל! אירית מנדלסון-מאיר, מנהלת מחלקת הנוער - עיריית רמת-גן"

    אירית מנדלסון-מאיר

google tag

היכן אנחנו נמצאים


  תובל 40 קומה 4 משרד 4, ר"ג
  077-345-1111

אקטיביטק בע"מ

שיווק דיגיטלי
כתובת: רחובות הנהר 9, רמת גן 
מיקוד: 5253105

טלפון: 077-3451111
פקס: 077-2070085
מייל: info@actvtec.co.il

הרשמה לניוזלטר

2023 © כל הזכויות שמורות לאקטיביטק בע"מ

actv-logo

צור קשר