- קשרו למודעה עמוד המספק את המידע הכי יעיל ומדויק עבור המוצר/שרות אותם אתם מפרסמים ווב 2.0 WEB במודעה.
- וודאו שעמוד הנחיתה רלוונטי עבור מילות המפתח במודעה שלכם.
- הפרידו בין קישורים ממומנים לבין שאר התוכן באתרכם.
- השתדלו לספק מידע ללא צורך של הגולש לבצע פעילות הרשמה, או לחלופין ספקו מידע מקדים של מה שיקבלו הגולשים לאחר ההרשמה.
- בנו עמודים המספקים מידע יעיל ואיכותי עבור משתמש הקצה. אם המודעה שלכם תוביל לעמוד המכיל בעיקר מודעות, תוצאות חיפוש כלליות (ספרייה או קטלוג) סביר כי הגולש יחזור למנוע החיפוש. תנו מידע נוסף מעבר למה שהגולש ראה במודעה עליה הקליק.
- ספקו מסלול פשוט עבור הגולשים להשיג את המידע/שרות המפורסמים במודעה.
- הימנעו משימוש מוגזם בחלונות קופצים ואלמנטים אחרים המפריעים לגולש במהלך הגלישה באתר.
- הימנעו משינוי הגדרות הדפדפן של הגולש (נטרול כפתור הback , שינוי גודל החלון וכו').
- כל אינטראקציה מול הגולש צריכה להיות חלק מבניית מערכת יחסים הדדית הבנויה על אמינות לשם כך:
- על הגולשים למצוא בקלות את המוצר/שרות שהובטחו במודעה.
- שתפו במרב המידע לגבי העסק שלכם. נסחו בבהירות במה אתם עוסקים.
- כבדו את ההבטחות שהובטחו במודעה.
- העבירו מוצרים/שרותים כפי שהובטחו.
- אם אתם אוספים פרטים/מידע מהגולש הסבירו לאיזו מטרה ומה בכוונתכם לעשות עם המידע.
- אם אתם מפרסמים מוצר/שרות בחינם, אל תגרמו לגולש לעבור מכשולים רבים על-מנת להשיג את מה שהבטחתם.
בנוסף להנחיות הבסיסיות של גוגל ישנם עקרונות נוספים לגבי בניית עמוד נחיתה:
1. הודו לגולש על תגובתו: ברגע שהגולש רואה הודעה כזו, נוצר תהליך מתמשך של תקשורת. הגולש יודע שהוא באתר הנכון ובעמוד שנוצר במיוחד עבורו.
2. שמרו מידע חשוב: ברגע שמגיע הגולש לאתרכם הוא מתחיל את תהליך הפיכתו מלקוח פוטנציאלי ללקוח משלם. אמנם לא צריך להעמיס על הגולש מכשולים גדולים מידי בדרכו למוצר, אולם לפני שמעניקים לו את המוצר שהובטח במודעה, כדאי לדאוג לכך שהגולש ישאיר את פרטיו.
3. אל תבקשו יותר מידי: בקשו מידע מינימלי (שם, חברה ומייל). יש לזכור שככל שמבקשים מהגולשים עוד מידע - יורדים הסיכויים שהגולשים ישאירו את פרטיהם. אל תשאלו אותם מתי הם מתכוונים לבצע רכישה, או מה התקציב שלהם. אל תלחיצו.
4. הבטיחו את פרטיות הגולשים והבהירו את מדיניותכם: גולשים יודעים שלפרטים אישיים נטייה לעבור לספאמרים ולכן הם נמנעים מלהשאיר את פרטיהם ללא הבטחת פרטיות ברורה.
5. תהיו תמציתיים: עמוד הנחיתה זה לא המקום לממש את שאיפותיכם הספרותיות. תודו להם, שכנעו אותם שהמידע שהם משאירים לא יעבור לגורמים אחרים, תודו להם שוב, תנו להם את השרות/מוצר, תנו להם להמשיך בגלישה.
6. תהיו ממוקדים: על עמוד המטרה להתמקד במטרה אחת וספציפים אותה אתם רוצים להשיג מהגולש.
7. בצעו קריאה ברורה לפעילות: הקריאה לפעילות צריכה להיות במיקום מרכזי בעמוד, בולט לעין ולא בתחתית העמוד.
8. ודאו התאמה: ודאו שיש התאמה בין ניסוח מודעת הפרסומת לבין ניסוח עמוד הנחיתה.
9. תשמרו על הגולש בעמוד הנחיתה: הורידו את הקישורים היוצאים למינימום, ואת אלה היוצאים לגמרי מהאתר פתחו בחלון חדש. השאירו את עמוד הנחיתה פתוח.
10. תשמרו על עניין: שמרו על עמוד הנחיתה מעניין עבור הגולש.
11. השתמשו בעמודי נחיתה בשפות שונות: כשזה מגיע לאתרים ישראליים מומלץ להשתמש בעמודי נחיתה שונים בעברית ובאנגלית. ובכלל ליעד מספר עמודי נחיתה לקהלים שונים.
12. שימרו על קשר עם הלקוח: השתמשו במידע שהגולש השאיר כדי לשמור על קשר עמו. בנו רשימת תפוצה לצורך שליחת דף מידע תקופתי.
תאורית "ניחוח החיפוש" - Scent of Search :בשנים האחרונות התפתחה תאוריה הנקראת "ניחוח החיפוש". התאוריה פותחה על ידי מעבדות המחקר של חברת זירוקס ( Xerox ). בבסיס התאוריה הרעיון שגולש מבצע חיפוש ברשת בדומה לחיפוש מזון שמבוצע ע"י בעל חיים. לפי "הניחוח". במהלך החיפוש והגלישה ממוקד הגולש כלפי המידע אותו הוא מחפש, ולכן יחפש בקישורים ובאתרים השונים סימנים לביטויי המפתח ולמידע שהוא מחפש. הקישורים המכילים את הסימנים (הניחוח) ימשכו את תשומת לבו והוא ייכנס אליהם, ועמודים המכילים את הניחוח יהיו רלוונטיים יותר לגביו. בהתאם לתאוריה זו מומלץ למקד מודעות שונות לפי ביטויי חיפוש שונים, ובעמוד הנחיתה להדגיש בדרכים שונות את מילות המפתח שהובילו לעמוד. כך הגולש יקלוט ישר את מילות המפתח הרלוונטיות עבורו ויסיק מכך שהעמוד רלוונטי לגביו.
לסיכום:לכל גולש קיימות אופציות כמעט אין סופיות ברשת. עלינו לדאוג שבכניסתו של הגולש לעמוד הנחיתה הוא יידע שהעמוד והאתר רלוונטיים לחיפושיו ואין לו צורך לחזור אחורה ולבדוק תוצאות חיפוש נוספות.
אבי סבג, מנהל בית הספר "מוסררה".