
ממה מורכב התקציב?
מומלץ לקרוא קודם - הכנת תוכנית שיווק דיגיטלית
עלויות מדיה
עיקר תקציב הדיגיטל צריך להיות מופנה לרכישת מדיה (תשלום להקלקה, תשלום להמרה, תשלום לחשיפה וכו'). לרוב, עיקר התקציב יופנה לשתי ענקיות המדיה: גוגל ופייסבוק. פרסום ב-Google Ads שכולל את הפרסום ברשת החיפוש של גוגל, אתרי שותפים, שופינג, רשת המדיה (ניתן לפרסם ברוב האתרים הישראלים באמצעות הפרסום בגוגל) יוטיוב, דיסקובר, שיווק מחדש, אפליקציות ועוד. ענקית המדיה השניה היא כמובן פייסבוק שכוללת את אינסטגרם) אשר לה מעל שני מיליארד משתמשים והיא מכירה אותנו יותר משאנו מכירים את עצמנו. מעבר לשתי אלו שלרוב ישאבו את מירב התקציב, יש כמובן פלטפורמות יותר קטנות שיש להתאים לתחום הפעילות וביניהן: לינקדין, טאבולה, אוטבריין, טיקטוק, טוויטר, פינטרסט ועוד.
העלויות הנלוות בפלטפורמות אלו, מלבד תכנון האסטרטגיה, הן הכנת החומרים: תכנים, קופי, קריאטיב, גרפיקה, באנרים וסרטונים, עליהן יש להוסיף כ-10%-20% ניהול שוטף ואופטימיזציה מתמדת של המדיות השונות.
תחזוקה שוטפת ופיתוח
אתר אינטרנט ואפליקציה הן לרוב מדיה דינאמית שיש לתחזק, להתאים ולשפר כל הזמן.
ההוצאות שלא ניתן להימנע מהן: חידוש דומיין, אחסון האתר.
ההוצאות שכמעט לא ניתן להימנע מהן: תחזוקה שוטפת של האתר, עדכוני תוכנה, עדכוני אבטחה.
הוצאות נוספות: פיתוח האתר/אפליקציה ושיפורו המתמיד. הוצאה זו יכולה להיות גדולה בהתאם למה שרוצים/צריכים לעשות באתר, לאחר התייעצות עם מומחה. בין השאר, ההוצאות יכללו איפיון חדש של האתר או דפי נחיתה, איפיון של מודולים חדשים ספציפיים בתוך האתר, עיצוב (גרפיקה), תכנות ופיתוח המודולים וQA.
קידום אתרים (אורגני)
כולל שלושה מרכיבי תקציב עיקריים:
- תשלום לחברת הקידום (ניהול, מחקר, ייעוץ, אופטימיזציה, תיקוני קוד, מדידה)
- כתיבת תכנים להפצה.
- רכישת מדיה להפצת התכנים במטרה ליצור קישורים לאתר.
רשתות חברתיות
ניהול שותף של המדיות (הלא ממומנות) כדוגמת: פייסבוק, אינסטגרם, טוויטר, לינקדין, טיקטוק, בלוג פרטי וכו'
התקציב כולל שני מרכיבים עיקרים:
- ניהול המדיות
- יצירת התכנים (כתבות, ידיעות, עדכונים, באנרים, תמונות, סרטונים)
דיוור ישיר SMS
ניהול שוטף של מערכת הדיוור הישיר (האוטומטי והיזום) כולל מספר מרכיבים:
- עלות המערכות (דיוור, SMS)
- עלות ניהול
- יצירת התכנים לשם הדיוור לרבות קופי וגרפיקה
אוטומציה של תהליכי השיווק הדיגיטלי
מערכות CRM ומערכות לידים.
איפיון צרכים ומערכות, עלויות המערכת, הטמעה של המערכת, אופטימיזציה מתמדת.
כנסים וארועים
יצירת התוכן לאירוע, עלויות ארגון ופרסום.
שונות
- ייעוץ אסטרטגי, בניית תוכנית השיווק והכנת תוכנית פעולה
- מדידה וניתוח תוצאות
- אוטומציה של תהליכי השיווק
להורדת תבנית לבניית תקציב שיווק דיגיטלי

תגובות
שרשור RSS לתגובות עבור מאמר זה