בעוד ששנת 2023 הייתה דינאמית ורוויית חידושים מעניינים בזירת הדיגיטל, שנת 2024 צפויה להיות מסעירה לא פחות. השנה המילים המדוברות ביותר בעולם הדיגיטל יהיו מובייל, וידאו, תוכן, פרסום ממוקד ועוד. אז מהם הטרנדים החמים ביותר שיעצבו את עתיד הפרסום באינטרנט בחודשים הבאים? בכתבה הבאה ניסינו באקטיביטק לשים את האצבע על 10 מגמות מתפתחות שישפיעו על ערוצי השיווק הדיגיטלי והמפרסמים הן בישראל והן בעולם בשנה הקרובה.
יותר תקציבים לדיגיטל
מחקר שפורסם בעיתון גלובס לאחרונה הגדיר את שנת 2021 כשנת המפנה בפרסום בישראל כאשר נתח הפרסום בדיגיטל צפוי לעקוף לראשונה את חלקו של הפרסום בטלוויזיה. במהלך השנה הקרובה תקציבי הפרסום באינטרנט צפויים לעמוד על כ-285 מיליון דולר בעוד שהתקציבי הפרסום בטלוויזיה יסתכמו בכ-270 מיליון דולר. חשוב לציין שהמגמה הזו איננה ייחודית רק לישראל אלא היא מתרחשת גם במדינות העולם המערבי. בהתאם לתחזיות של מומחים בתחום, הפרסום באינטרנט צפוי להמשיך את מגמת הצמיחה הנוכחית ובשנת 2024 אף יתפוס כשליש מעוגת הפרסום הכוללת, זאת על חשבון אמצעי המדיה המסורתיים האחרים (טלוויזיה, רדיו, שלטי חוצות, עיתונות ועוד).
השנה הולכת ומתחזקת ההבנה בקרב בעלי עסקים בינוניים וקטנים לפיה כדאי להשקיע בפרסום ממוקד גם במדיום הדיגיטלי כדי להגדיל את נפח הפעילות העסקית. יש הגורסים שבעלי עסקים קטנים בהחלט יכולים להתקיים ללא פעילות בדיגיטל, אולם בעזרת הדיגיטל יהיה להם אפילו טוב יותר. לאור התחרות בשוק ורצון הצרכנים למצוא מענה מהיר, אמין ואיכותי לצרכים שלהם, עולה הצורך בהגדלת הנוכחות העסקית באינטרנט, ברשתות החברתיות, במנועי החיפוש ובזירת התוכן. מי שלא נמצא בדיגיטל היום - כמעט ולא קיים.
גלישה במובייל: IN גלישה במחשב: OUT
העשור האחרון הביא למהפכה טכנולוגית של ממש בכל הקשור לאמצעי הגלישה כאשר חלה פגיעה במעמדו היוקרתי של המחשב הנייח (Desktop). לתוצאה הזו תרמו מספר סיבות: הופעתם של הסמארטפונים והטאבלטים, עלייה חדה בשיעורי חדירת האינטרנט הנייד (Wifi) במדינות שונות בעולם והתפתחות טכנולוגית מרשימה. אם בעבר מרבית הפעולות היומיומיות היו מבוצעות במחשב במשרד או בבית, הרי שהיום ניתן לבצע כמעט כל פעולה במכשיר הנייד מכל מקום ובכל שעה. עבור המפרסמים העלייה החדה בנפח הגלישה במובייל העניקה אינסוף הזדמנויות שיווקיות חדשות לצד אתגרים. מחד, נפתחו שטחי פרסום רבים המאפשרים למפרסם להגיע לצרכן כמעט באופן מיידי ובכל מיקום גיאוגרפי. מאידך, המפרסמים חייבים להיות מתוחכמים יותר על מנת ללכוד את תשומת לבו של הצרכן בעולם גדוש במסרים.
הודיעה Google שנפח החיפוש במנוע הפופולרי ממכשירים ניידים עקף את נפח החיפוש במחשבים נייחים בעשר מדינות מובילות בעולם המערבי, ביניהן ארה"ב ויפן, מדינות בעלות נפח חיפוש משמעותי. באותה התקופה הכניסה Google לאלגוריתם שלה במנוע החיפוש עדכון בשם Mobilegeddon שמעניק דירוג גבוה יותר לאתרים ידידותיים למכשירים ניידים (רספונסיביים). כלומר, אתרים המותאמים לניידים קיבלו דירוג גבוה יותר במיקום שלהם בהשוואה לשיטה שהייתה נהוגה לפני כן. שינוי זה תרם למגמת העלייה המתמשכת בנפח הגלישה באינטרנט במכשירי מובייל (ניידים וטאבלטים), זאת על חשבון נפח הגלישה במחשבים נייחים. באמצעות פרסום העדכון באלגוריתם שלה, מבקשת Google להעביר מסר לעסקים וחברות בכל העולם לפיו משתלם להם להשקיע בבניית אתר מותאם לנייד מאחר והוא יוצג במיקום גבוה יותר וצפוי להגדיל את התוצאות העסקיות.
במהלך השנה, השימוש במובייל ימשיך להתרחב על חשבון השימוש במחשב נייח לצד הופעת אפליקציות חדשות לצרכנים והקמת אתרים מותאמים לניידים כחלק מאסטרטגיה הגורסת כי יש למצוא את קהל היעד בכל מקום בו הוא נמצא בכל שעה. במקביל, המפרסמים ומנהלי השיווק ימשיכו ליהנות מכלי פרסום חכמים ומדויקים יותר שיאפשרו להגיע ללקוחות פוטנציאלים במחוזות חדשים שלא היו בעבר.
פרסום בווידאו - ללכוד את תשומת הלב של קהל היעד
הימים בהם חברות היו רק מעלות סרטוני וידאו בערוצי ה-YouTube שלהן במטרה לקדם אותם ברשתות החברתיות כבר עברו מהעולם. סרטוני הווידאו של היום צריכים להיות מותאמים עבור כל פלטפורמת פרסום, קהל היעד והמאפיינים הדמוגרפיים שלהם. זאת במטרה לפנות לקהל היעד הרלוונטי ביותר תוך השגת החזר ההשקעה המקסימלי מהפעילות השיווקית באינטרנט.
פלטפורמות הפרסום בדיגיטל השכילו לפני כמה שנים להבין שפרסום באמצעות ווידאו עובד על הגולשים ומניע לפעולה יותר ממודעות טקסט או באנרים ולכן ככל שפרסום כזה יהיה מפולח וממוקד יותר, כך הוא יהיה אפקטיבי יותר ויוכל לייצר עבורן רווחים. המאבק החם ביותר בעולם הווידאו הוא הקרב שניטש בין שתי ענקיות האינטרנט Google ו-Facebook והתחמם מאוד בחודשים האחרונים. Facebook הצליחה להביס לעת עתה את הרשת החברתית המדשדשת Google+ והכריזה מלחמה על אתר שיתוף הווידאו המוביל בעולם - YouTube. בעוד שמספר הצפיות היומי העולמי בסרטוני ווידאו ב-Facebook עומד על 4 מיליארד, ב-YouTube הוא מגיע ל-7 מיליארד. זהו עוד ניסיון של שתי הענקיות לנגוס ברווחים האחת של השנייה.
כיום קיימים מגוון רחב של כלים מתקדמים לפרסום וקידום ווידאו בערוצים רבים כמו Facebook, Twitter, Google Ads, LinkedIn ופלטפורמות נוספות. בספטמבר האחרון השיקה Facebook פיצ'ר חדש למפרסמים שמאפשר ליצור סרטונים המורכבים מרצף של תמונות אותו המפרסם העלה ולהשתמש בהם במסגרת הקמפיינים השונים.
נכון ששנת 2023 הייתה שנה משמעותית עבור קידום סרטונים בדיגיטל, אבל שנת 2024 תהפוך את הערוץ הזה לנכס הכרחי בתמהיל השיווק של כל חברה. הפוטנציאל הטמון בכוח ההשפעה של הווידאו על הצרכנים הוא עצום ולכן חברות סטראט-אפ רבות מישראל ומכל העולם עמלות על פיתוח פלטפורמות פרסום מתקדמות ומדויקות יותר אשר יוכלו לאסוף נתונים בזמן אמת על התנהגות הגולשים ולהתאים עבורם פרסומות רלוונטיות על פי תחומי עניין, מיקום ומאפיינים נוספים. לדוגמא, אם גולש קורא כתבות על חופשה בכריתים במדור תיירות של Ynet, הפלטפורמה תזהה זאת וכאשר הוא יצפה בסרטון באתר Mako או ב-YouTube הוא יבחין בפרסומת לחופשה בכריתים במחיר מטורף שתשובץ שם. פיתוח חסר תקדים נוסף הוא היכולת של פלטפורמות פרסום בווידאו לנתח פרמטרים שונים בסרטוני וידאו ברחבי הרשת כגון תווי פנים ולהציג בתוך הסרטון באזור מסוים פרסומת רלוונטית. לדוגמא, אני צופה בסרטון של בר רפאלי עומדת ומדברת ליד קיר לבנים ובמקביל מוקרנת לי פרסומת של בר על אותו הקיר כשהיא מפרסמת מותג מסוים. תחום הווידאו עוד נמצא בחיתוליו ולכן אנחנו צפויים לראות בו שינויים מהותיים.
שיווק "פרסונאלי" - פרסום אישי ממוקד
הרלוונטיות היא שם המשחק היום בכל הקשור בניהול קמפיינים בדיגיטל. אחד מהיתרונות הבולטים שמאפשר השיווק הדיגיטלי בשונה ממדיות אחרות הוא היכולת להגיע לקהלים ממוקדים על פי מגוון רחב של פילוחים ומאפיינים דמוגרפיים. על מנת לחסוך כסף בתקציבי הפרסום, מפרסמים באינטרנט עושים הכל על מנת להגיע לקהל הכי ממוקד שיש עם המסרים השיווקיים המתאימים ביותר.
ערוצי השיווק בדיגיטל כבר מציעים כיום מגוון כלים מתקדמים וחכמים בפלטפורמות שונות המסייעות למפרסם כגון שיווק קונטקסטואלי (Contextual Marketing). שיווק זה כולל שני מאפיניים עיקריים, הוא מבוסס מיקום גיאוגרפי מדויק ובמקביל הוא גם מבוסס הקשר. כלומר, איך למצוא את קהל היעד שלי במקום הנכון עם המסר הנכון שיניע אותו לפעולה ויקדם את היעדים העסקיים שלי. עם העלייה בנפח הגלישה ממכשירי מובייל, ניתן גם לפרסם לצרכנים אשר נמצאים במיקום גיאוגרפי מדויק.
אם נבחן לדוגמא את פלטפורמת הפרסום של Facebook נלמד שכבר כיום ניתן להגיע לקהלים ממוקדים מאוד, בין היתר באמצעות פילוח לתיירים השוהים במדינה מסוימת. פרסום באפליקציית Waze מאפשרת היום לפרסם לנהגים בדרכים בזמן אמת מבצעים והטבות על הדרך. מיטב המוחות משקיעים את מירב המאמצים בפיתוח ובחינה של כלים חדשים בערוצים שונים (וידאו, מובייל ועוד) שיאפשרו חשיפה מדויקת וממוקדת עוד יותר. במהלך השנה נהיה עדים לחשיפת כלים נוספים כאלו.
המיקוד הגיאוגרפי בפלטפורמות הפרסום השונות הולך ומשתפר פלאים בחודשים האחרונים. היכולת להגיע לקהלים במיקום פיזי ספציפי כבר כאן. היום כבר נוכל לראות מודעות מבוססות מיקום בשוק המסעדנות, בילוי ופנאי, אופנה, רשתות השיווק ואחרים. גולש שמבצע חיפוש בכפר סבא במנוע החיפוש של Google (גם במחשב נייח וגם במחשב נייד) ימצא את החנויות שהכי רלוונטיות לגביו. בנוסף,במרבית החיפושים Google תציג מפה בתוצאות החיפוש עם פריסת המיקומים של נותני השירותים, מה שמסייע לגולש למצוא את בית העסק הקרוב ביותר למקום מגוריו.
מומחים בתחום השיווק הדיגיטלי מעריכים שבתחום הלוקאליזציה נראה מספר שיפורים בשנה הקרובה, לדוגמא, פלטפורמות הפרסום און ליין יהיו מסונכרות בצורה טובה יותר עם נתוני מכירות של עסקים, מה שיאפשר פילוח מדויק יותר לציבור הלקוחות שכבר ביצעו רכישות ועסקאות בעבר. בנוסף, פרסום דיגיטלי ממוקד יהיה חלק בלתי נפרד גם בתערוכות, ירידים ואירועי מכירות מיוחדים כאשר המשתתפים יוכלו לקבל מסרים שיווקים במכשירי המובייל שברשותם, להיחשף לתכנים השונים ואף ליהנות להטבות ומבצעים באותו הרגע.
פרסום ב-Google: מדויק ומפולח יותר
בשנים האחרונות הולכת פלטפורמת הפרסום המצליחה Google AdWords והופכת לפופולרית יותר בקרב מנהלי שיווק ומפרסמים. מנוע החיפוש של Google הוא ממשק החיפוש המוביל והמוכר ביותר הן בעולם והן בישראל. רובם המכריע של החיפושים מתבצע במנוע החיפוש של Google ויש לכך משמעות עצומה עבור חברות ומפרסמים. חברה או עסק שלא משפרים או משמרים את הנראות שלהם במנוע החיפוש עלולים לפגוע בתוצאות העסקיות שלהם. העלייה החדה בנפח הגלישה במובייל הגדילה את היכולת של המפרסמים להגיע לצרכנים גם במובייל.
לצד מנוע החיפוש, Google AdWords מאפשרת לפרסם מודעות, באנרים וסרטונים ברשת המדיה (רשת של אתרים מובילים בעברית ובאנגלית בהם יש ל-Google שטחי פרסום), ב-YouTube, למשתמשי Gmail ועוד. באמצעות ניהול חכם ונכון של קמפיינים במערכת הזו, ניתן להשיג את המטרות והיעדים העסקיים שהוגדרו במגוון דרכים. המערכת מתאימה לספקטרום רחב של תקציבים ועל כן משרתת גם בעלי עסקים קטנים כגון בתי קפה, מסעדות, חנויות, רופאים ועוד, לצד עסקים גדולים כמו חברות בתחום ההייטק, צרכנות, תיירות, מוסדות להשכלה גבוהה ועוד.
השאלה אשר מעסיקה את המפרסמים ב-Google בשנים האחרונות עוסקת בעלויות ההקלקה (C.P.C) על מודעות ובאנרים ברשתות החיפוש והמדיה. האם עלות ההקלקה נמצאת במגמת עלייה מתמדת או שמא נרשמת מגמה של התמתנות? המומחים חלוקים בדעותיהם כאשר חלקם מאמינים שהעלויות יתמתנו כתוצאה מהתייעלות פלטפורמות הפרסום שהופכות את השיווק לממוקד יותר ובכך המפרסם יצטרך תקציבים נמוכים יותר על מנת להגיע לתוצאות טובות. אנשי שיווק דיגיטלי אחרים טוענים שמגמת העלייה תימשך גם לאורך החודשים הבאים.
בשנה האחרונה כבכל שנה, משקיעה Google מאמצים ומשאבים רבים בפיתוח כלי הפרסום שלה במטרה להפוך את הפלטפורמה הזו למדויקת ואפקטיבית יותר. המהנדסים של Google שוקדים על שיפור האלגוריתם המורכב ומנסים לפתח ערוצים חדשים שבאמצעותם יהיה קל יותר להגיע לקהלי היעד הנכונים מבלי לבזבז כסף מיותר בתקציב בפרסום. בשנת 2024 העלייה המתונה בפרסום בערוץ הזה צפויה להימשך.
יותר אפליקציות - יותר פרסום
חלק מרכזי בניסיון של מותגים וחברות לקדם מעורבות (Engagement) עם הצרכנים שלהם מתבצע באמצעות אפליקציות. בשנים האחרונות אנחנו כמשתמשים עדים להופעה הולכת וגדלה של אפליקציות בתחומים שונים - אקטואליה, מסחר, בנקאות, מזון, תיירות, תעופה ועוד. עד 2020 חברות רבות העדיפו להקים אתרי אינטרנט מותאמים למובייל (רספונסיביים) על מנת לחסוך את עלות בניית האפליקציה אולם עם הזמן הפירמות גם מבינות את החשיבות הגבוהה שטמונה באפליקציה ייעודית. אפליקציות יכולות להכיל את אותן הפונקציות כמו באתר אינטרנט אבל הן יהיו אפקטיביות הרבה יותר.
לאור העלייה במודעות לכוחן של האפליקציות גדלה התחרות בקרב החברות שמתמחות בבנייה ותכנות אפליקציות וכעת המחיר ירד ומאפשר יותר גמישות. התהליך הזה גרם למנהלי שיווק להבין שאפליקציה היא לא רק אופציה אלא היא גם צורך ברור. לראייה, מספר האפליקציות בחנויות App Store של Apple וב-Google Play הולך ועולה בהתמדה:
עבור החברות והמפרסמים מספקות האפליקציות שני יתרונות בולטים - ראשית, שימוש באפליקציה משפרת פלאים את התקשורת בין הצרכן לבין החברה עצמה. אין עוד צורך לגלוש לאתר החברה אם ניתן לבצע את כל הפעולות ישירות באמצעות האפליקציה. שנית, יותר אפליקציות יאפשרו יותר שטחי פרסום להגדלת החשיפה ולהנעת קהל היעד לפעולה. זה יאפשר למפרסמים להסיט ולהגדיל תקציבי פרסום גם למודעות בתוך אפליקציות.
התחזקות הנכסים הדיגיטליים
במציאות הדיגיטלית של היום גולשים ולקוחות פוטנציאליים נמצאים זמן רב בממוצע יומי ברשתות החברתיות.
אם נסתכל על רשתות חברתיות, כל גולש ממוצע מתחזק חשבון Facebook, Instagram, Linkedin ואחרים אף ב-Twitter, Pinterest, Google+, Waze ועוד. בנוסף לרשתות הללו, לגולשים רבים יש חשבון Gmail והם צורכים מדיה מסוגים שונים כגון סרטוני וידאו ב-YouTube, קוראים כתבות תוכן באתרי אקטואליה ועוד. הנוכחות החזקה והנגישה של הקהלים הללו יוצרות חלון הזדמנויות כמעט בלתי נגמר עבור המפרסמים.
הרשתות החברתיות הן כבר לא רק אמצעי לתקשורת בסיסית בין גולשים אלא הן הפכו לכלי אפקטיבי של חברות ועסקים לניהול מערכת היחסים הכוללת עם הצרכן: מענה לפניות של לקוחות, חשיפה למבצעים חדשים והטבות אטרקטיביות, עדכון פוסטים בשוטף, פרסום כתבות תוכן, השתתפות בתחרויות והגרלות עם פרסים ועוד. למעשה השימוש ברשתות החברתיות מאפשר לחברות להגדיל את החשיפה שלהם לקהלי יעד ממוקדים ומפולחים במטרה להגביר את המכירות.
Facebook, הרשת החברתית המובילה בעולם עם כמעט ל-1.5 מיליארד משתמשים השקיעה מאמצים רבים בבניית ממשק פרסום מתקדם עבור מנהלי שיווק ומפרסמים בכל העולם. הממשק מציע מגוון סוגי קמפיינים ממומנים לאמצעי גלישה שונים לצד אפשרויות פילוח ממוקדות ומרשימות במיוחד לקהלי היעד. לפני מספר חודשים התאימה Facebook את פלטפורמת הפרסום שלה גם לאינסטגרם וכיום ניתן לפרסם דרך אותה הפלטפורמה בשתי הרשתות.
גם בשנת 2024 מפרסמים רבים צפויים להגביר את אחיזתם ברשתות החברתיות ולהפנות תקציבים גדולים יותר גם לאפיקים הללו מתוך ההבנה שהזירה החברתית באינטרנט מכילה מקום רב לתחרות בין חברות וגם על מנת לחזק את המודעות למותג ואת המוניטין של החברה בפני קהל היעד שלה. על פי התחזיות, במהלך 2024 צפויה עלייה חדה בפרסום ב-Facebook ו-Instagram במקביל להתחזקות מתונה יותר בפרסום בשאר הרשתות האחרות - LinkedIn, Twitter ו-Waze. למרות שרבים הספידו כבר את Google+ יתכן והיא תפתיע עם ממשק פרסום חדש במהלך השנה הקרובה.
שיווק תוכן - יותר איכותי, יותר מקורי
בשנת 2023 תפס שיווק תוכן מקום מכובד בתמהילי השיווק של חברות שונות בישראל ובעולם. הרעיון בשיווק תוכן הוא לבחור את המסרים השיווקיים המובילים, לעטוף אותם ולהצפין אותם בתוך כתבת תוכן איכותית, חדשנית ומקורית אשר תהיה בעלת ערך מוסף לקורא ותיתן מענה לצרכים שלו. כלומר, לא עוד שיווק אגרסיבי שמוכוון מכירות אלא שיווק עדין יותר שימשוך את עיני הגולש ויעוררו אצלו סקרנות לקרוא את הכתבה.
אם אני מעוניין בטיול ספורט אתגרי באוסטריה ורואה באחד מהאתרים כתבה מומלצת תחת השם "10 אתרי הסקי הפופולריים באירופה" סביר שאני אקליק על הכתבה. הכתבה צריכה להיות מקצועית ולהעביר מידע אמין ומהימן אחרת הקורא יאבד בה עניין מהר מאוד. הכתבה תכיל לינק לסוכנות נסיעות שמתמחה בחבילות סקי באירופה והסבירות שגולש שמתעניין בתחום יגיע לאתר שלה הוא גבוה יחסית. שיווק תוכן איננו כולל רק כתבות אלא גם שימוש חכם בסרטוני וידאו שיכולים ליצור גירוי בקרב הגולשים ולמשוך אותם לאתרים שונים.
כדי לקדם תכנים באתרי אינטרנט, מפרסמים רבים עושים שימוש בפלטפורמות חכמות כגון OutBrain ו-Taboola. הייחוד של הממשקים הללו היא ביכולת לקשר בין כתבת התוכן לבין הדף או אתר האינטרנט המתאים ביותר. הפלטפורמה סורקת את התוכן בתוך הכתבה וממקמת אותה באתר המכיל תוכן דומה. לרוב נוכל לראות שיווק תוכן באתרים ופורטלים גדולים כגון Ynet, Walla ו-The Marker מתחת או לצד כתבות אחרות תחת הכותרת "אולי מעניין אותך גם", "עוד בכותרות" ו-"כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך".
בשנה הקרובה נראה כי ערוץ קידום התוכן ימשיך להתפתח בשני כיוונים מרכזיים. הכיוון הראשון הוא חשיפה לקהלי יעד רחבים יותר באמצעות הטמעת הממשקים גם באתרים שהם לא גדולים בעוד שהכיוון השני הוא פיתוח מתמיד של אלגוריתם מדויק יותר שידע לקשר בצורה טובה ורלוונטית יותר את תוכן הכתבה לתוכן הדפים בהם היא תתפרסם.
עסקים חדשים וקניות און-ליין
עולם הקניות באינטרנט הוא לא חדש, אבל הוא בהחלט מתפתח וממציא את עצמו מחדש בכל שנה. אם בעבר מספר האתרים המאפשרים לגולשים לבצע רכישות ועסקאות באמצעות מערכות סליקה מתקדמות היה מצומצם, הרי שהיום רכישות אפשריות במאות אתרים. בעלי עסקים קטנים ובינוניים מעוניינים לפרוץ את גבולות המיקום הגיאוגרפי שלהם ולהגיע לקהלי יעד חדשים בתקציבי פרסום שפויים מאוד באמצעות הדיגיטל.
פלטפורמות הפרסום באינטרנט עושות הכל וימשיכו לפתח כלים מתקדמים שיתנו למפרסמים ובעלי עסקים פתרונות מותאמים לצרכים שלהם ולצרכים של הלקוחות הפוטנציאלים. Google AdWords ו-Facebook Business Manager כבר מאפשרות לעדכן בממשקים שלהם קטלוגים של עשרות, מאות ואלפי מוצרים עם מפרט, מחיר, תמונה ומאפיינים נוספים ולשלב אותם במסגרת הקמפיינים הקיימים. העדכון של המוצרים בממשק הפך לפעולה קלה, שגרתית שלא מצריכה מיומנויות מיוחדות או ידע מקצועי בתחום. המוצרים האלה מופיעים במודעות Shopping מיוחדות שמוצגות לקהלי יעד רלוונטיים שהסיכוי שהם יביעו התעניינות במוצרים הוא גבוה. כך לדוגמא, חנות צילום שמוכרת מצלמות יכולה להציע דגמים ספציפיים של מצלמות במבצע לגולשים שביקרו בדף של הדגם הספציפי בשבוע האחרון.
ככל שחולף הזמן, המידע העסקי שכולל קטלוגים, מלאים ורכישות יוכל להיות נגיש ומותאם באופן מושלם לממשק הפרסום שבו המפרסם משתמש במטרה לסייע לו להגדיל את המכירות ולמקסם את הפעילות העסקית שלו. לצד התפתחות זירת הוידאו בדיגיטל, בשנה הקרובה השימוש במודעות וידאו יהפוך להיות נפוץ יותר גם בפרסום של עסקים קטנים ובינוניים. אמצעי המעקב אחר פעילות הגולשים (בשפת השיווק הדיגיטלי - פיקסלים וקודים) אשר מוטמעים באתרים השונים הולכים ומשתכללים ומספקים כלי פרסום אפקטיביים יותר.
גאג'דטים חכמים וטכנולוגיה לבישה
מי לא צפה בשנה האחרונה בהשקה המפורסמת של השעון החכם של אפל? מי שמע על Cardboard של Google או על Oculus Rift? ההתפתחות הטכנולוגית של השנים האחרונות מביאה עמה אמצעים חדשים לקיום תקשורת ומעורבות (Engagement) בין משתמשים לבין ממשקים חיצוניים. ענקיות האינטרנט Google ו-Facebook השקיעו בעבר ועדיין משקיעות עשרות מיליוני דולרים בפיתוח של גאג'דטים ואביזרי מציאות מדומה
שיהפכו את החיים של כולנו לקלים יותר ובמקביל יאפשרו לחברות להגדיל את הרווחים שלהן.
שיהפכו את החיים של כולנו לקלים יותר ובמקביל יאפשרו לחברות להגדיל את הרווחים שלהן.
תחשבו על היום הבא בעולם השיווק שהוא בכלל לא רחוק, בו לכל אחד מאיתנו יהיה אמצעי טכנולוגי שאפשר ללבוש אותו כחלק מחולצה או מכנס, לענוד אותו על הזרוע או לכסות את העיניים ולקבל מידע בזמן אמת ממקורות חיצוניים. המשתמש יוכל לשוטט ברחוב ולקבל מסרים שיווקים הכוללים מבצעים והצעות משתלמות באותו הרגע- הנחה בקניית ארוחה בסניף McDonalds, קפה ארומה במבצע, הטבה בתדלוק בתחנת דלק הקרובה.
האתגר הבא של המפרסמים בזירת אביזרי המציאות הווירטואלית יהיה כיצד להצליח למשוך את תשומת לבם של קהלי היעד בעידן דיגיטלי רוויי מידע ומסרים שונים בזמן נתון, זאת במקביל לשימור התקשורת וחיזוק מערכת היחסים בין הצרכן לבין החברה.