מהו שיעור עזיבה ?
ישנן 2 הגדרות: שיעור העזיבה הוא אחוז הגולשים שרואים רק עמוד אחד באתר שלך או אחוז הגולשים שנשארים באתר שלך רק לזמן קצר ביותר (כמה שניות) ואז עוזבים.
שיעור העזיבה עוזר לך למדוד את איכות התנועה שמגיעה לאתר והיכן ניתן לשפר את דפי האתר.
הגדרת גוגל לשיעור עזיבה
בגוגל אנליטיקס ניתן למצוא את ההגדרה הבאה לשיעור עזיבה:
"שיעור עזיבה הוא אחוז הביקורים בהם נצפה רק דף אחד (כלומר ביקורים בהם הגולש נטש את האתר מדף הנחיתה). שיעור עזיבה מהווה מדד לאיכות התנועה לאתר. שיעור עזיבה גבוה מצביע באופן כללי כי דף הנחיתה אינו רלוונטי עבור הגולשים אליו"
הגדרה זו כבר מראה לנו כי גוגל מחשיב דפים בעלי שיעור עזיבה גבוה כלא רלוונטיים עבור הגולשים. אם לאתר שלכם יש שיעור עזיבה גבוה עבור מילת חיפוש מסוימת, יתכן וגוגל יוריד את דירוג אתרכם עבורה.
האם גוגל משתמש בשיעור העזיבה כפקטור דירוג?
לגוגל יש את היכולת לאסוף את המידע לגבי שיעור העזיבה דרך סרגל הכלים של מנוע החיפוש ודרך גוגל אנליטיקס. בנוסף גוגל יכולה למדוד את הפרש הזמנים בין כל ביקור של גולש מסוים במנוע חיפוש. ובעזרת גוגל כרום, גוגל יכולה לנטר את התנהגות הגולש לגמרי.
חודש, אתר מסוים ביצע מבחן אשר הצביע שינוי משמעותי בדירוג כתוצאה משינוי משמעותי בשיעור העזיבה. המבחן אינו חד משמעי לגמרי אך רוב הסיכויים שגוגל משתמשים בשיעור העזיבה כמדד.
קרוב לוודאי שלא לבדו, אך לשיעור העזיבה יחד עם עוד גורמים יש השפעה על דירוג האתר. למשל, גוגל יכולים למדוד את כמות המשתמשים שמתחילים חיפוש חדש עבור אותו נושא לאחר שביקרו באתר מסוים. נתון זה יכול להצביע כי האתר בו ביקרו אינו רלוונטי עבור אותה שאילתא.
מה ניתן לעשות בכדי להוריד את שיעור העזיבה של דף מסוים?
שיעור עזיבה גבוה הוא לרוב סימן לדף באיכות נמוכה. כלומר, אינו מציע מה שהגולש מחפש או שהשימושיות שלו היא ממש גרועה.
אם תשפרו את השימושיות והתוכן של האתר, תוכלו להוריד את שיעור העזיבה של האתר מ- 75% ל- 65%. נתון זה יוביל לצמיחה של 40% בהמרות (35 מתוך 100 גולשים כרגע נשארים באתרכם במקום 25 מתוך 100).
בנוסף לשיפור השימושיות של האתר, תוכלו להוריד את שיעור העזיבה על ידי "תפירת" מילות מפתח לדפים מסוימים או מודעות שאתם מריצים. אם דף הנחיתה שלכם מציע את מה שהגולש מחפש, תקבלו שיעור עזיבה נמוך יותר.
להורדת שיעור העזיבה יש 2 נקודות חיוביות עיקריות:
• קרוב לודאי שתקבלו דירוג גבוה יותר ממנועי חיפוש
• תמירו הרבה יותר גולשים בתוך אתרכם לביצוע פעולה רצויה
המקרים היחידים אשר יוצאי דופן הם אתרים בעלי דף אחד שמציעים תוכן מאד משכנע בדף בודד (למשל ויקיפדיה).




