ה- title (להלן: הכותרת) של עמוד אינטרנט זהו הטקסט שמופיע בפס הכחול בראש חלון הדפדפן.
הכותרת היתה וככל הנראה תשאר אחד הקריטריונים החשובים ביותר בדרוג אתר במנועי החיפוש. שני הקריטריונים הנוספים הם הטקסט באתר והקישורים המובילים לאתר.שינוי הטקסט בכותרת יכול לשנות באופן דרמתי מיקום אתר בתוצאות החיפוש.
זוהי אחת השאלות הנפוצות ביותר לגבי תגית הכותרת. התשובה המסתמנת היא שכן. מומלץ אפילו לשים את השם בתחילת הכותרת. אם חברתכם או שמכם הוא מותג מוכר אז ציון שם החברה אפילו הכרחי. אם אינכם מותג מוכר עדיין, והנכם מתכוונים להפוך לכזה - תגית הכותרת זהו צעד לקראת הגשמת מטרה זו. לא מספיק לשים רק את שמכם בתגית הכותרת, יש להוסיף ביטוי או שניים להעצמת המותג ושיפור הדרוג בתוצאות החיפוש. כך יוכלו למצוא את האתר גם גולשים שמחפשים את שם החברה וגם גולשים שמחפשים מוצר/שרות כלליים יותר שאתם מציעים.
על תגיות הכותרת להכיל ביטויי מפתח ממוקדים:
השתמשו בטקסט העמוד באתר כמדריך לכתיבת הכותרת:
סיכום:
כותרת עמוד האינטרנט היא אחד משלושת הגורמים החשובים בדרוג עמוד אינטרנט במנוע חיפוש. לפיכך, חשוב לדעת לנסח אותה בהתאם למחקר ביטויי מפתח ולתוכן העמוד. חשוב מאד לנסח כותרת ספציפית ושונה לכל עמוד באתר שנעשתה בו אופטימיזציה, ולא להשתמש באותה כותרת בעמודים שונים.