אחסון אתרים – התאמות לגוגל
לאחסון האתר יש השפעה מכרעת על קידום האתר. אחסון אתרים רע עשוי להכשיל את כל מאמצי הקידום.
זמינות השרת
לזמינות השרת יש השפעה גדולה על מיקום האתר בגוגל. מלבד העובדה שחשוב כי האתר יהיה זמין 100% מהזמן לגולשים, חשוב גם שהאתר יהיה זמין לרובוטים של מנועי החיפוש כל הזמן. כאשר רובוט של מנוע חיפוש מגיע לסרוק את האתר והאתר אינו זמין הוא נותן לאתר "דגל אדום" כאשר האתר מקבל מספר דגלים אדומים מנוע החיפוש פוגע במיקום של האתר בתוצאות החיפוש ולעיתים אף מסיר את האתר לחלוטין מהאינדוקס.

לפני שבוחרים חברת אחסון אתרים יש להגדיר מספר פרמטרים:
-
מיקום שוק היעד: ישראל או בחו"ל. אם האתר בעברית וקהל היעד הוא השוק המקומי יש לבחור בחברת אחסון אתרים הממוקמת בישראל וששרתיה נמצאים גם כן בישראל. פעמים רבות החברה אכן ממוקמת בישראל אך שרתיה נמצאים בארץ אחרת. באופן כללי אחסון בחו"ל זול הרבה יותר בשל התחרות הרבה לפיכך לא מעט חברות מעניקות שרותי אחסון על שרתים בחו"ל ולמעשה רק גוזרות קופון מהפרשי המחירים. במידה ושוק היעד נמצא בחו"ל, יש לבחור חברת אחסון ששרתיה ממוקמים באותה מדינה בה נמצא שוק היעד. אין צורך לשכור את שרותיה של חברה ישראלית כיוון שניתן בקלות רבה להגיע לחברת האיחסון שהיא בעלת השרת ולחסוך בכך את דמי התיווך המיותרים. גוגל ישראל google.co.il נותן עדיפות לאתרים המאוחסנים בארץ. קשה מאוד למדוד עדיפות זו וגוגל גם לא יצאו בהצהרות מעין אלו אף פעם אך אם קהל היעד נמצא בישראל כדאי לבחור חברת אחסון אתרים הממוקמת בישראל משלוש סיבות עיקריות: 1. האתר עולה יותר מהר לגולשים מישראל. 2. גוגל ישראל נותן ככל הנראה עדיפות לאתרים המאוחסנים בישראל. 3. שרות הלקוחות והתמיכה ניתנים בעברית.
-
תעבורה נדרשת – פרמטר שקובע איזו תעבורה של גולשים נותר שיהיה לאתר בתקופה מסוימת ( בדרך כלל חודש). פרמטר זה חשוב במיוחד לאתרים בהם מתאפשר לגולשים להוריד קבצים/שירים/משחקים/סרטים.
-
נפח האחסון – אתרים תדמיתיים שלא כוללים סרטים יכולים להסתפק באחסון של MB200. אין צורך לרכוש כבר בהתחלה נפחי איחסון מאוד גדולים. יחד עם זאת חשוב מאוד לברר עם החברה המאחסנת עלות של הוספת נפח איחסון. האם ניתן לשדרג חבילות, וכמה שדרוג זה אמור לעלות. ב כדאי להתחיל תמיד עם חבילה מינימאלית.
-
מספר תיבות הדואל שהאחסון נותן. כיום בדרך כלל כבר אין הגבלה על מספר תיבות הדואר האלקטרוני שניתן לפתוח בחבילת איחסון כלשהי. כמו כן גם גוגל וגם מיקרוסופט, שתי ענקיות האינטרנט מעניקות לנו תיבות דואר אלקטרוני בחינם לכן אין חשיבות רבה מידי לכמות התיבות.
-
שפת התכנות. באופן עקרוני יש שני סוגים של שרתי אחסון אתרים שרתים מבוססי WINDOWS ושרתים מבוססי LINUX. כאשר שפת התכנות של האתר היא ASP מומלץ לבחור באיחסון על שרתים מבוססי WINDOWS וכאשר שפת האיחסון היא PHP עדיף לבחור בשרת מבוסס LINUX.
-
מערכת שליטה באתר- קימות מספר מערכות שליטה באתר. הנפוצות שבהן: Plesk, vDeck, cPanel. מערכות אלו גמישות מאוד ואמינות. ישנם גם חברות שמציעות ממשק ניהול יעודי לכל מערכת הפעלה. הצעה זו מצביעה בדרך כלל על רצינות חברת האיחסון. סטטיסטיקה – חברות אחסון רבות מציאות סטטיסטיקות לאתר חלק מבקשות תוספת תשלום בעבור שרות זה. כיום גוגל מאפשר להתקין בכל אתר מערכת סטטיסטיקה חינמית – גוגל אנליטיקס, לפיכך אין צורך אמיתי בתוכנות הסטטיסטיות שמציאות חברות האיחסון.
-
בסיסי נתונים – יש להתייעץ עם חברת בניית האתרים באיזה מס"ד נתונים היא משתמש: Access, MS-SQL, MySQL. לא כל חברה מאפשרת שימוש בכל סוג מסדי הנתונים, וגם אלו שמספקות תמיכה בסוג מסד נתונים כלשהו, לא תמיד נותנות את התמיכה לכל חבילות האיחסון. כיום קיימות עבור windows מספר אופציות אחסון עיקריות:
-
Microsoft Access טובה לעבודה עם כמות קטנה של משתמשים, ועם תעבורת מידע פשוטה יחסית.
-
MySQL תוכנת מסד נתונים חופשית שמאפשרת עבודה עם כמות גדולה של משתמשים ועם שאילתות מורכבות. חשוב להקפיד שחברת האחסון שנבחר בה תתמוך בגרסאות המתקדמות של MySQL, PHP.
-
Microsoft SQL Server תוכנת מסד נתונים חזקה ואמינה אך מחירה יחסית גבוה.
-
מחירים - עקרונית אחסון אתרים על שרתים מבוססי LINUX זול יותר משרתי WINDOWS. קיים ויכוח מתמיד בנוגע לאיזה אחסון טוב יותר. באופן עקרוני כדאי שאתרים שניבנו ב-ASP יאוחסנו ב-WINDOWS ואתרים שנבנו ב-PHP יאוחסנו על שרתי LINUX.
-
בדרך כלל אותן חברות המציעות שרות זה מוסיפות פרסומות לאתר. השילוב הוא מגוון ויכול להתבטא בשימוש בפריימים, חלונות קופצים ( Pop-Unders / Pop-Ups ) ושלל אלמנטים שגם מפריעים לגולש וגם פוגעים בקידום האתר בגוגל.
-
בדרך כלל אותן ספקיות מגבילות את כמות התעבורה ושטח האחסון.
-
במקרים רבים האתר עולה מאוד לאט בשל צפיפות האחסון.
-
בדרך כלל החברות מציאות סאב דומיין ארוך ולא קליט ואינן מאפשרות לעלות דומין שנרכש באופן עצמאי.
-
ספקי אחסון חינם אינם מתחייבים לכלום: לא לתמיכה טכנית ולא לזמניות השרת.
-
חברה שעל שרתיה מאוחסנים אתרים רציניים שמדורגים גבוה בתוצאות החיפוש – בדקו מי הם לקוחות החברה. ניתן לוודא בעזרת הכלי הבא: http://whois.domaintools.com כי האתר אכן מאוחסן אצל אותה חברה.
-
בחרו חברת אחסון ידועה. ישנן אלפי חברות אחסון אתרים באינטרנט, כה מאות מהן נמצאות בישראל. כדאי תמיד להעדיף חברה ידועה מוכרת.
-
שרות – הרימו טלפון ובקשו פרטים. שימו לב במיוחד לזמינות השרות. נסו להתקשר או לשלוח מייל בלילה או בשבת. בדקו ל-30 יום לפני שאתם מתחייבים לשנה.
-
קיימים ברשת מספר כלים אשר מנטרים את זמינות השרת. הכלים מצריכים רישום קצר ומספקים לכם נתונים יומיים/שבועיים וחודשיים בנוגע לזמינות אותו שרת. מומלץ לבחור בחברה שזמינות שרתיה הוא 100% באותו החודש ולברוח מחברות שזמינות שרתיהן נמוכה מ-98%. כיום יש לצפות מחברות רציניות לזמינות של 100% ולא צריך להסתפק בפחות.
חברות לניטור שרתים:
כלי ניטור מתקדמים לבדיקות זמינות האתר
מעקב ניתוב ברשת: FREEpingPath AnalyzerD-Tracert ,
כלי איתור דומיינים: sams pade, ip-to-country, all-nettools
ניתן למצוא באינטרנט מספר רב של מאמרים על חברות אחסון אתרים טובות יותר וטובות פחות. כדאי לשים לב שרוב המאמרים מתייחסים לנקודת זמן ספציפית ואינם עוקבים באדיקות אחר מספר רב של פרמטרים חשובים. פעמים רבות ניתן לקרוא תשבחות רבות על חברת אחסון מסוימת אך כאשר בודקים את שביעות רצון לקוחותיה בחודשיים האחרונים מסתמנת ירידה גדולה ברמת השרות לכן לא כדאי אך ורק להסתמך על המלצות אלא למצוא חברה שעונה במדוייק על הדרישות ולבדוק אותה לבד.
- מומחים בתחום קידום אתרים סבורים שאחסון חינמי עשוי לפגוע במיקום האתר בגוגל. הנימוק לכך הוא שאתר המאוחסן באחסון חינמי "אינו רציני" ולכן דירוגו נפגע.