בסדרת פוסטים מאוד מעניינת שהציג אילן הרץ בבלוג קידום אתרים, הוא הציג את עשרת הגורמים המשפיעים על קידום אתר בגוגל לפי סקר שנערך בין מומחי SEO עולמיים. בהמשך למאמר זה ברצוני להציג מחקר גרמני הפעם (נכתב במקור בגרמנית) של חברה בשם SISTRIX שבוחן גם הוא את הגורמים המשפיעים על הקידום בגוגל. בשלב זה אני אציג אך ורק את המסקנות ובפוסט הבא אנסה לדון בהבדלים בין שני המחקרים: במתדולוגיה ובמסקנות. החברה בחנה 10,000 מילות מפתח אקראיות ועבור כל מילה ניתחה החברה את 100 התוצאות הראשונות. המטרה כאמור היתה למצוא אילו אלמנטים מובילים לדרוג גבוה בגוגל.
כותרת Title (ציון 4)
מילות מפתח בכותרת הוא אלמנט חשוב ביותר לדרוג גבוה בגוגל. כמו כן חשוב שמילות המפתח יופיעו גם בגוף הטקסט למרות שהופעתן בכותרת היא החשובה ביותר. מאמר על כותרת Title
מילות מפתח בגוף הטקסט (ציון 3.5)
בעשרת התוצאות הראשונות רואים מתאם ברור בין הופעת מילות המפתח ובין הדרוג בגוגל. החל מהמקום העשירי עוצמת הקשר הולכת ופוחתת.
כותרת H1 ו H2-H6 (ציון 4)
אחת המסקנות המפתיעות לפי דעתי במחקר הוא חוסר המתאם בין H1 לדרוג בגוגל בניגוד לH2-H6 שנראים בעלי השפעה רבה יותר מ- H1 .
תגיות מודגשות (ציון 2.5)
ב-20 הדרוגים הראשונים נמצא מטעם גבוה בין התגיות המודגשות לדרוג בגוגל. משום מה החליטו עורכי המחקר לתת ציון נמוך יחסית של 2.5 לתגיות מודגשות. אני הייתי ממליץ מאוד להמשיך להדגיש את מילות המפתח.
Alt- טקסט אלטרנטיבי במיוחד לתמונות (ציון 2.5)
שוב, נמצא מתאם יחסית גבוה וחזק ב-20 התוצאות הראשונות.
מילות מפתח בדומיין (ציון 3.5)
אתרים שהשתמשו במילות מפתח בדומיין דורגו בדרך כלל גבוה יותר. יכול להיות שאתרים אלו קיבלו יותר קישורים נכנסים עם שם הדומין שכולל מילות מפתח ולכן יש השפעה עקיפה.
מילות מפתח בכתובת-URL
לא נמצאה השפעה למילות מפתח שמשולבות בכתובת URL.
כמות הפרמטרים ב-URL (ציון 3)
נמצא מתאם בין כמות הפרמטרים למיקום האתר, ככל שמספר הפרמטרים יותר קטן כך דורג האתר במקום גבוה יותר.
גודל הקובץ (ציון 2.5)
כפי שניתן לראות מתאם נמוך מאוד. במקומות הראשונים נמצאים דפים בעלי גודל קובץ קטן יחסית.
כמות הקישורים הנכנסים (ציון 4.5)
לא מפתיע שמספר הקישורים הנכנסים יש השפעה חזקה מאוד על מיקום האתר בגוגל. המחקר מצא שלמקום הראשון יש בדרך כלל פי 4 קישורים נכנסים מלמקום ה-11. מאמרים נוספים על כמות ואיכות הקישורים: חשיבות הקישורים, בניית קישורים
Page Rank (ציון 3)
מדד בעייתי כיוון שיש לו מולטיקורולציה עם כמות הקישורים. במילים פשוטות לא ניתן לנתק בין כמות הקישורים הנכנסים ובין ה-Page-Rank
לסיכום: אין במחקר תוצאות מאוד מפתיעות, בכל אופן מעניין מאוד לקרוא על מחקרים אמפירים שנעשים על תחום קידום אתרים כיוון שניתן למצוא הרבה מאוד רעיונות לא מאוד מבוססים.
הערונת: (לגבי PageRank) – קוראים לזה מולטיקולינאריות ולא מולטיקורולציה.