ברמה עקרונית קיימות שתי שיטות לבניית אתר המותאם לגלישה סלולרית, מנוע החיפוש של גוגל יעבוד מצוין עם שתי השיטות, והבחירה באיזו מהשיטות להשתמש תלויה במספר גורמים: האם אתר כבר קיים, אופיו של האתר מבחינת מטרותיו (מיתוג, מכירה של מוצר אחד או מספר מוצרים, שירותים ועוד), מורכבותו של האתר (במקרה של אתר שכבר קיים ו"כבד" מבחינת תוכן עדיף לבנות אתר נפרד לנייד) ועוד.
גוגל ממליצה באופן עקרוני לעבוד בשיטת פיתוח אתרים המכונה Responsive, בשיטה זו מפותח אתר עם URL אחד, אשר מזהה את המכשיר ממנו מתבצעת הגלישה ומתאים עצמו אליו. מעבר ליתרונות עבור הגולש המתבטאים בהתאמת התצוגה והתכנים, בשיטת ה-Responsive לאלגוריתם הקישורים של גוגל (שאחראי במידה רבה לאינדוקס האתר) כמו גם לסורק האתרים של גוגל קל יותר לעבוד מול האתר.
אך, כאמור, קיימים אתרים "כבדים" הכוללים תכנים ארוכים ומרכיבים רבים, שלא ניתן בפשטות להעתיק למטרות של גלישה סלולרית, ולכן ממליצים בגוגל על שימוש במספר אלמנטים טכניים במקרים של שימוש באותו URL, אך עם גישת HTML שונה, או במקרים של URL שונה לחלוטין, המאפשרים למנועי הסריקה והאינדוקס לעבוד טוב יותר מול האתר ומקורותיו.
קידום אתרים סלולריים טומן בחובו אתגר מרכזי נוסף – בניגוד לאתרים רגילים, בסלולרי לא מומלץ ולא נכון להעמיס תכנים וטקסטים, דבר העשוי לפגוע באינדוקס האתר ע"י גוגל. הפתרון לאתגר זה אינו פשוט ודורש איזון נכון בין עיצוב ידידותי ומינימליסטי למשתמש הסלולרי (שנחשב לאחד הדורש סיפוקים מיידיים) ובין קידום נכון באמצעות תכנים. אנו באקטיביטק מאמינים שבכדי לבצע איזון נכון צריך להכיר לא רק את צרכי האתר ואופיו, אלא גם להבין טוב יותר את המשתמש ורצונותיו, ובזאת גם מתבטא יתרוננו היחסי.
בקישור הבא ניתן לקרוא עוד על ההבדלים והגישות השונות בשיטות קידום האתרים המיועדים למכשירים ניידים.