אז הצלחתם לפתוח קמפיין בפייסבוק. כל הכבוד. אבל גם הטירגוט המדויק ביותר שתעשו, גם התקציב הגדול ביותר שתשקיעו, כל זה לא יעזור אם המודעות שלכם לא יהיו פשוט מאוד...טובות.
מצבעי מותג ועד אמוג'ים, אלו הם 18 הצעדים שיעניקו לכם מודעות טובות יותר, שיתפקדו טוב יותר ויעניקו לכם תוצאות גדולות וטובות מאי פעם! נסו אותם במודעה הבאה שלכם, ותראו את השינוי בפרסום בפייסבוק.
1. כתבו כותרת מעולה למודעה
הכותרת היא החלק החשוב ביותר בפרסומת שלכם בפייסבוק. המשימה שלכם היא לתפוס את תשומת הלב של הקהל ברגע הראשון שהם נתקלים בפרסומת שלכם. מחקר מראה ש-70% מהמשתמשים קוראים רק את הכותרת של פוסט בפייסבוק לפני שהם משתפים אותו. מתפלאים איך חברים שלכם בפייסבוק עושים SHARE לFake News? זו אחת הסיבות העיקריות.
בשביל ליצור כותרת שאנשים יקליקו עליה. ישנם שלושה צעדים פשוטים שעליכם לנקוט:
- היו ברורים ומדויקים
- השתמשו בפעלים כמו "קבלו" ו"נסו"
- הדגישו את היתרונות בשימוש במוצר או השירות שלכם.
2. צרו עסקה עם ערך שלא יסרבו לו
הדרך הטובה ביותר לגרום למישהו לרכוש את המוצר שלכם, היא לתת להם ערך גבוה ומלהיב. קדמו משהו שאנשים באמת רוצים לרכוש. אתם יכולים להציע למשל תקופת ניסיון, או מבצע לזמן מוגבל.
המודעה שלכם צריכה לתת תשובה ברורה לשלוש שאלות חשובות:
- למה שמישהו יקליק על המודעה שלכם וירכוש את המוצר? (טקטיקת ה- WIIFM או "What's in it for me?")
- מה המשתמשים מרוויחים מרכישת המוצר או הרשמה אליו?
- למה המוצר שלכם טוב יותר משל המתחרים?
3. הביאו הוכחות להצלחה שלכם
כמו שלא הייתם סומכים על זר או רוכשים ממנו, כך גם לקוחות חדשים מרגישים כשהם נתקלים במודעות שלכם לראשונה. הם לא באמת מכירים אתכם ואת המותג שלכם. לכן, כאשר אתם מטרגטים קהל "קר" לחלוטין שלא היה באתר שלכם אי פעם, השתמשו ב"הוכחות" כדי ליצור אמון אצל המשתמש:
- השתמשו במספר שמתארים את כמות הלקוחות/יתרונות של המוצר שלכם
- השתמשו בעדויות (Testimonials) של לקוחות גדולים קיימים
- הוסיפו לוגואים של לקוחות שלכם למודעות (רצוי לבקש את אישורם להיזהר לא להוסיף את הלוגו של פייסבוק)
כשאנחנו לא יכולים לקבל החלטה, אנחנו בודקים מה אחרים עשו ומשערים שההחלטות שהם קיבלו הן נכונות גם לנו. במודעה הבאה שלכם בפייסבוק השתמשו בנתונים הללו כדי לתת לעצמכם יתרון על המתחרים.
4. נצלו את "הפחד מלפספס" (Fomo)
קרה אי פעם שעמדתם בתור בחנות והבחור/ה לפניכם בדיוק רכש/ה את היחידה האחרונה של המוצר הזה שרציתם? אתם וודאי יודעים כמה רע זה מרגיש. הפחד מלפספס רודף אותנו יום-יום. התפקיד שלכם כמפרסמים הוא לנצל את הפחד מלפספס ולהשתמש בו לטובתכם: כתבו מודעות פייסבוק שיגרמו למשתמשים לחשוב שכל האחרים משתמשים כבר במוצר שלכם, והם האחרונים שמצטרפים לחגיגה. דרך נוספת לתפוס את תשומת ליבם של אנשים היא ליצור תחושה של דחיפות: צרו מבצעים לזמן מוגבל מאוד. אף אחד לא אוהב לפספס דילים טובים.
5. השתמשו בעיצובים איכותיים למודעות
6. השתמשו במודעות צבעוניות
כאמור, בפייסבוק אנחנו נלחמים על תשומת הלב של המשתמש. הוא לא בהכרח מחפש אותנו באופן אקטיבי, או אפילו בכוונת רכישה כלשהי. אנחנו רוצים להתבלט מעבר לפוסטים על האחיינים החדשים של המשתמש, גיפים של חתולים, וסרטונים ויראלים. אחת הדרכים הטובות ביותר להשתמש במדיום הויזואלי הזה לטובתנו, היא לנצל את ספקטרום הצבעים העומד לרשותינו. בנוסף, אל תזלזלו בתיאוריות פסיכולוגיית הצבעים (צהוב מסמל אופטימיות, אדום מביע התלהבות, כחול לאמון וכדומה).
7. בצעו מבחן A/B לעיצובים שלכם
כאשר אתם מוצאים את עצמכם מתלבטים בין מספר עיצובים שונים, ולא בטוחים מי מהם יתאים יותר טוב לקהל היעד שלכם, זה בדיוק הזמן למבחן A/B. למקרה שאתם לא בקיאים בז'רגון המקצועי: מבחן A/B הוא פשוט סוג של ניסוי בו אתם מעמידים שתי קבוצות מודעות או שתי מודעות עם שינויים בינהן, ובודקים מי מהן מביאה תוצאות טובות יותר. ניתן כמובן לבדוק יותר משתי מודעות במקביל. מבחן A/B יכול לחסוך כסף רב ולהפוך את הקמפיינים שלכם ליותר מדויקים ומוצלחים.
צרו מבחן A/B קצר ונסו כמה עיצובים באותה קבוצות מודעות. נסו כמה וריאציות לעיצובים ולכותרות ושילוב בינהם. תוך זמן קצר תוכלו לדעת אילו מהמודעות מביאות תוצאות טובות יותר, ותוכלו לפעול בהתאם.
8. השתמשו במודעות קרוסלה
על פי מחקר שבוצע, מודעות קרוסלה מניבות אחוזי הקלקה טובים יותר עד פי עשרה בהשוואה למודעה סטנדרטית בפייסבוק. מודעות קרוסלה מאפשרות לכם להשתמש בעד 10 תמונות וכותרות שונות בפוסט אחד. זו דרך נפלאה להפעיל יצירתיות וליצור מודעות מיוחדות, או להראות את מבחר המוצרים שלכם. בשביל לנצל את מודעות הקרוסלה עד הסוף, יש כמה צעדים כדאיים:
- התמונה הראשונה צריכה להיות מוצלחת מספיק כדי שמשתמשים ירצו לראות את ההמשך.
- נסו לספר סיפור עיקבי דרך השקופיות השונות
- הוסיפו קריאה לפעולה בכותרת (קנו, נסו, לימדו עוד וכדומה)
9.השתמשו בוידאו במקום בתמונות
מחקר נוסף שבוצע לאחרונה הראה שסרטונים זוכים למחיר לקליק הנמוך ביותר בפייסבוק, עם ממוצע של 0.18 דולרים לקליק. יצירת מודעת וידאו היא פעולה קלה בדיוק כמו יצירת מודעה רגילה, לכן אין שום סיבה שלא תנסו להשתמש בוידאו במקום בתמונה.
10. הוסיפו כתוביות לסרטונים שלכם
"אבל אנחנו בישראל", אתם בוודאי אומרים. "כולם מדברים פה עברית". אז חוץ מהעובדה שזה פשוט לא נכון, רוב המשתמשים צופים בסרטונים שלכם ללא סאונד, וגם כשהם מחליטים לצפות בהם, הם לא בהכרח יקליקו על הוידאו כדי להאזין לסאונד שלו, ויסתפקו בלצפות בו ללא סאונד. אם אתם לא משתמשים בכתוביות, משתמשים פשוט יקליקו פחות על המודעה שלכם כיוון שהם לא יודעים במה הסרטון עוסק.
11. צרו דפי נחיתה מושכים
אז השקעתם בעיצוב מוצלח, הרכבתם קהלים מדויקים ומדהימים, בניתם רשימות, השקעתם בקופי מדויק. אבל מה כל זה שווה אם בסופו של דבר, הלקוחות הפוטנציאליים שלכם לוחצים על המודעה ומגיעים לדף נחיתה לא טוב? מחקרים מראים שמהרגע שמשתמשים לחצו על כפתור ה"קריאה לפעולה", יש לכם בערך עשר שניות לשכנע אותם להישאר בדף הנחיתה שלכם ולקרוא עוד על המוצר שלכם. המשתמש בעיקר מנסה לראות האם דף הנחיתה שלכם הוא אמין, מעניין ושווה את הזמן שלהם.
דף נחיתה איכותי ממודעות פייסבוק צריך להכיל את התנאים הבאים:
- להתאים למודעה שהופיעה בפייסבוק ולהעביר את אותו המסר
- להכיל ערך ברור וקריאה לפעולה ברורה
- לא להכיל טקסט או אימג'ים לא נחוצים, אלא רק כאלו שתורמים להמרה
- להשתמש בתמונות איכותיות ועיצוב איכותי.
12. צרו דפי נחיתה נפרדים לכל קמפיין
"תפסת מרובה לא תפסת", מכירים? אתם לא באמת יכולים לקלוע לטעם ולרצונות של כולם במכה אחת.
מפרסמים חכמים בפייסבוק לא משתמשים לעיתים קרובות באותו דף נחיתה או אותה הצעה לכולם, כיוון שזה פשוט לא עובד.
בנו קבוצות קהלים שונות עם שוני מובהק. תפקידכם כמפרסמים הוא לבדל את הקהלים ולכל אחד מהם להנגיש מודעות רלוונטיות משלהם.
13. שלטו על תדירות המודעות
לאחר שקמפיין רץ במשך כמה שבועות, וודאי תוכלו להבחין ששיעור הקליקים מתחיל לרדת, והמחיר לקליק עולה. הסיבה היא פשוטה: לאנשים פשוט נמאס לראות את המודעה שלכם בפיד שלהם שוב ושוב. בהנחה שאתם לא מפרסמים לקהל של מיליוני אנשים שונים, פייסבוק תציג בעצמה את המודעה שלכם שוב ושוב לאותו קהל במהירות. ככל שאנשים רואים את המודעות שלכם יותר פעמים, הסיכוי שהם יקליקו עליהן פוחת.
דרך טובה להימנע מהחלשות קמפיין היא לצמצם את הימים בהם המודעה שלכם מופיעה. פשוט אל תתנו לה לרוץ במשך כל השבוע. כך אתם נותנים לקהל שלכם "חופש" מהמודעות שלכם וחוסכים סכומי כסף רבים שהיו יוצאים באותם ימים, ומחירים גבוהים יותר לקליק כתוצאה מהתעייפות המודעה.
רצוי גם לרענן קהלים מידי פעם ולשנות תמונות וקופי, על מנת לחדש ולא לשעמם את קהל הגולשים אשר נחשף למודעות שלכם.
14. סבב מודעות
מאחר ובFacebook, בניגוד לAdwords, לא ניתן להגדיר סבב מודעות אוטומטי, יש לנו שיטה חלופית מוצלחת: השתמשו בפונקציית הSchedule בכדי להציג בימים מסוימים מודעה אחת, ולהציג מודעה שניה בימים אחרים. כך לא תצטרכו לפספס ימי פרסום, לא תמצו את הקהל שלכם, ותוכלו לבצע מבחני A/B איכותיים תוך כדי. הרבה יותר מלתפוס רק שתי ציפורים במכה אחת.
15. שימו דגש על תחושות
מחקר שנערך הראה שאנשים שלא מרגישים רגשות לא מסוגלים לקבל החלטות. רגשות הם חלק בלתי נפרד וחשוב בתהליך קבלת ההחלטות. משתמשים שמרגישים תחושות חזקות כלפי המודעות שלכם הם בעלי סיכויי ההמרה הגבוהים ביותר. נצלו את העיצוב של המודעה ואת המסר שלה כדי להדליק רגשות חזקים אצל הצופה.
- השתמשו בתמונות אילוסטרציה של אנשים המביעים תחושה חיובית
- השתמשו במילים מרגשות כמו "מדהים", "קסום", "מרגש".
- השתמשו בסימני קריאה כדי לתת תחושה שמחה לכתוב.
16. שמרו על הפשטות
מודעה ארוכה שמפרטת את כל היתרונות של המוצר/שירות שלכם היא לא בהכרח הרעיון הטוב ביותר. משתמשים לא יקראו את המודעה שלכם אם היא ארוכה מדי ומכילה מידע לא רלוונטי. הם מחפשים תשובה מהירה לשאלה פשוטה: האם אני רוצה/צריך להקליק, או לא.
מודעות עם מסר ברור וקצר, מובילות לתוצאות טובות יותר. בנוסף, מודעות קצרות יותר בולטות יותר ממודעות ארוכות מדי שהמשתמשים נמנעים מהן.
17. הקפידו על עיצוב תואם מותג
אם משתמשים לא מצליחים לקשר בין המודעה שלכם למותג שלכם, תפסידו הזדמנות מעולה להגדיל את המודעות למותג. על ידי שימוש בצבעי מותג והקפדה על אחידות במסרים שלכם לאורך כל ערוצי הפרסום שלכם, תביא לתוצאות טובות יותר בכל הערוצים. גם אם אתם חברה קטנה שמפרסמת לקהל קטן, זה לא אומר שאותו קהל לא יוכל לזהות אתכם באמצעות עיצוב עקבי לאורך זמן.
18. תבלו את המודעות שלכם עם אמוג'ים
חברה ביצעה מחקר והריצה מבחן A/B קטן שבו היא ניסתה לבדוק האם לאמוג'ים תהיה השפעה כלשהי על שיעורי הקליקים והמעורבות. התוצאות היו מדהימות: המודעה עם האמוג'ים בכותרת גרפה שיעור קליקים גבוה יותר ב241% מאשר המודעה שלא הכילה אמוג'ים.
הוספת אמוג'ים למודעה שלכם היא פעולה פשוטה מאוד:
אפשר להשתמש באמוג'ים גם בכותרת של המודעות, גם בתיאור שלהן וגם בטקסט הכללי של הפוסט עצמו. אז נצלו את ה"פרצה" הזאת ותבלו את המודעות שלכם!
תודו. חשבתם שאתם מכירים כבר הכל, אבל אנחנו בטוחים שגם אתם מצאתם כאן לפחות טיפ אחד שלא חשבתם עליו. אז קדימה, גשו לקמפיינים שלכם ותתחילו לשפר אותם! בהצלחה!
ובינינו, באמת יש לכם מספיק זמן להקדיש את מלוא תשומת הלב גם לעסק שלכם, וגם לדף הפייסבוק שלכם? רוב הסיכויים שלא. בדיוק בשביל זה מומחי הפרסום שלנו בנו עבורכם חבילות פייסבוק מצוינות.חבילות פרסום בכמה וכמה רמות מחיר, שיקפיצו את העסק שלכם עשרות צעדים קדימה.