מאמר זה מומלץ למפרסמים מתקדמים. במידה והתחלתם לפרסם לאחרונה מומלץ לקרוא את '150 טיפים לפרסום בגוגל'.
1. שימוש בתוסף הסבר במודעות (CallOut Extension)
תוסף ההסבר למודעות מאפשר למעשה להוסיף תיאור בן שורה אחת הכולל פרטים נוספים אודות בית העסק והמוצרים אותם הוא משווק. מומלץ להשתמש בתוסף ההסבר להוספת טיעונים תחרותיים (מה אני נותן בעסק שלי שהמתחרים שלי לא), מתן מידע נוסף אודות המוצרים או החברה ועוד. לשימוש בתוספי הסבר למודעות יש מספר יתרונות משמעותיים: הגדלת נפח המודעה בשורה נוספת - מה שמושך יותר תשומת לב, השקעה מינימלית מבחינת הזמן - ניתן להוסיף את אותו התוסף לכלל המודעות במסע הפרסום, אפשרות להוסיף את התוסף ברמות שונות (מסע פרסום, קבוצת מודעות), הגדלת החשיפה למודעות ועוד. טיפ נוסף למתקדמים - ניתן להשתמש בתזמון ולתעדף את זמני הצגת התוסף על מנת לייעל את פעילות הקמפיין.
לדוגמא:
2. מודעות מותאמות אישית באמצעות מתן עדכונים בזמן אמת (Ads Customizers)
אפשרות חדשה שנכנסה לשימוש במערכת Ads היא הוספת קריאה לפעולה אשר מתעדכנת בזמן אמת. לדוגמא, אם חנות למוצרי צילום משיקה מצלמה מדגם חדש ומעוניינת לפרסם את ההשקה, ניתן לציין זאת באמצעות טקסט במודעה (פרמטר 'Countdown'). החברה תפרסם את המודעה כשבוע לפני ההשקה ובכל יום שעובר המודעה תעדכן באופן אוטומטי מתי תתקיים ההשקה (לדוגמא: 'חשיפה ראשונה של מצלמה חדישה תתקיים בעודX ימים!). אפשרות נוספת היא להכריז על מבצע מטורף בחנות שבעל העסק מפרסם (מבצע מטורף בחנות מתחיל עוד X ימים). התוספת ניתנת להוספה בצורת טקסט בגוף המודעות על ידי שורת הקוד {=COUNTDOWN(Discounts.CountdownDate,'fr')}
. הטמעת הקוד - לעיתים ממשק Ads לא יאשר באופן אוטומטי את המודעות עם הקוד לאור מגבלות פיסוק, ניקוד ועוד. במקרים כאלו מומלץ ליצור קשר טלפוני עם מוקד התמיכה של גוגל.
שיווק מחדש דינמי, או בשמו הלועזי Dynamic Remarketing, הוא כלי חדש ומתקדם של השיווק מחדש. כלי זה למעשה מאפשר לעסקים לפרסם מודעות דינמיות מותאמות אישית ללקוחות פוטנציאלים או לקוחות קיימים אשר ביקרו באתר שלהם. לדוגמא, נניח ויש לי עסק שמוכר אביזרים לטלפונים סלולריים, לקוח פוטנציאלי נכנס לעמוד של מוצר, קורא את המפרט שלו ויוצא מהאתר מבלי לבצע רכישה. במידה שבניתי והפעלתי מסע פרסום של שיווק דינמי מחדש, הלקוח יראה מודעות ברשת המדיה עם פרטי המוצר הספציפי בו הוא צפה (כולל מחיר, תיאור כללי, תמונה ועוד). מסע פרסום כזה מתבסס על קובץ נתונים שמכיל את פרטי המוצרים והאלגוריתם המתוחכם של גוגל יודע למשוך את הנתונים הרלוונטיים ולהתאים אותם ללקוח הרלוונטי. אומנם, בנייה של מסע פרסום כזה איננה משימה פשוטה, אולם לצד זאת מדובר בשיווק מחדש ממוקד להפליא - המוצר אותו חיפשת בדיוק, ולכן גם נתוני ההמרה של מסע פרסום שכזה גבוה לרוב ממסע פרסום של שיווק מחדש רגיל.
4. שימוש בעורך Ads Editor - גרסה 11
אחד הכלים הפופולריים ביותר עבור מפרסמים מקצועיים בגוגל הוא תוכנת Google Ads Editor ששודרגה לאחרונה לגרסה חדשה - 11. התוכנה מיועדת למפרסמים אשר מעוניינים לערוך שינויים בקנה מידה גדול בחשבונות שלהם. בשונה מהממשק הרגיל של Ads שהינו פעיל רק באופן מקוון, כאן זה הרבה יותר פשוט ונוח. לדוגמא, ניתן להוריד לתוכנה מסעות פרסום מהממשק באינטרנט, לבצע שינויים באופן לא-מקוון גם ללא צורך בחיבור לאינטרנט, לאתר כפילויות של מילות מפתח בחשבון ולמחוק אותן, לחפש ולהחליף טקסטים שונים, לשכפל מודעות/קבוצות מודעות/מסעות פרסום ועוד. הגרסה החדשה כוללת מספר שינויים ושיפורים הבאים לעזרת המפרסמים, ביניהם: מתיחת פנים לעיצוב של הממשק, אפשרות לפתוח מספר חלונות של חשבונות במקביל לצורך צפייה ועריכה, שדרוג מערכת החיפוש והסינון, אפשרות להוריד חשבון MCC שלם ועוד. השימוש בתוכנה מומלץ עבור מפרסמים מתקדמים מאחר והוא מפשט את ניהול החשבונות, מייעל את האופטימיזציה ומעניק שלל כלים נוספים.
לינק להורדה: http://www.google.co.il/intl/en/adwordseditor/
5. כרטיסיית מאפיינים דמוגרפיים (Demographic Tab)
כלי מתקדם נוסף שעוסק בפילוח מאפיינים דמוגרפיים של קהלים שונים ברשת המדיה הושק בסוף 2014. הכרטיסייה מאפשרת למפרסם לקבל תצוגת מאפיינים דמוגרפיים ע"פ חתך גיל, מין ומצב הורות בהתאם לקטגוריה (קליק, הופעות, המרות). ניתן להגיע לכלי דרך כרטיסיית רשת המדיה תחת 'כל מסעות הפרסום'. על סמך הנתונים האלה, קל יותר לקבל החלטות בנוגע לביצועי מסע הפרסום, תקציב, מיקוד לקהל יעד ועוד. לדוגמא, אם אני מנהל מסע פרסום ומגלה שרוב ההקלקות על המודעות שלי מתבצעות על ידי גולשים בגילאים 20-34, יתכן שיהיה עדיף לי להקים מסע פרסום ממוקד אך ורק לקבוצת גילאים ספיציפיות זו. אפשרות מתקדמת נוספת בממשק היא הצגת דו"חות של מאפיינים דמוגרפיים בשילוב אפשרויות מיקוד נוספות ברמה מפורטת הרבה יותר.
6. שימוש בסקריפטים (Scripts)
סקריפטים הם שורות קוד ב-Javascript אשר ניתן לעשות בהם שימוש לביצוע שינויים אוטומטיים בחשבונות Google Ads. אילו סוגי פעולות ניתן לבצע באמצעות קודים אלו? קבלת דו"חות סיכום באשר לביצועי החשבון, שינוי הצעות המחיר של מילות מפתח, החלפת טקסטים במודעות באופן גורף (לדוגמא, במידה ויש מבצעים או ימי הנחות מטורפים), העלאת הצעות המחיר לקליק עבור מילות מפתח ספציפיות, שהניבו מספר מסוים של הופעות ועוד. ממשק ה-Ads מאפשר להשתמש בסקריפט שהוכן מראש על ידי הממשק או לחילופין לכתוב סקריפט חדש ולהפעיל אותו בחשבון קיים. השימוש בכלי הזה מיועד למפרסמים מיומנים ,ולאלו הרוצים להגדיר שינויים שיתבצעו באופן אוטומטי.
7. מודעות מעורבות (LightBox Ads)
מודעות מעורבות (Engagement) או באנגלית LightBox Ads הן קבוצת מודעות אינטרקטיביות שמטרתן היא הגברת מודעות (Awareness) הגולשים לחברה ולמוצריה, חיזוק הקשר בין הצרכנים למותג וומשיכת תשומת לב. במסע פרסום המכיל מודעות מעורבות יש שימוש במדיה עשירה כגון סרטוני וידאו, אמצעים ויזואליים וגרפיים מתקדמים, סאונד ועוד. כיום קיימים מספר סוגים של מודעות מעורבות, כאשר סוג אחד הוא מודעת סרטון וידאו ה"קופצות" על מרבית שטח המסך ברגע שהגולש מעביר את העכבר מעל המודעה עצמה. סוג אחר של מודעה הוא סרטון וידאו עם תמונה נוספת, הנפתחת כמעט על כל המסך ברגע שהגולש עומד על באנר. מודעות אלו עובדות על בסיס שיטת התמחור (CPE (Cost Per Engagemet. אם הגולש העביר את העכבר על הבאנר שמוביל למודעה וממתין מעל 2 שניות לפתיחה שלה, זה שווה לקליק. חברות רבות בעולם כבר עושות שימוש במסע הפרסום הזה, בישראל מודעות מעורבות כבר קיימות, אם כי בהיקפים קטנים יחסית. צפו בדוגמא של מודעת מעורבות מבית Land Rover:
דוגמא למודעת מעורבות למדפסות (חברת OKI):
8. מדידת המרות באמצעות מספר טלפון למעקב
אחד מהקשיים המרכזיים כיום במדידת המרות מתייחס לספירת המרות באמצעות שיחות טלפון. בעל עסק אשר מפעיל מסע פרסום ב-Google Ads ומקבל פניות באמצעות הטלפון אינו יודע אם הפניות הם תוצר ישיר של מסע הפרסום או לחילופין מספר הטלפון של העסק מופיע באתר וגולשים הגיעו אליו מהחיפוש האורגני. אחד הפתרונות המובילים היום הוא שימוש במספר טלפון ייעודי לצורך מעקב בקמפיינים שונים. מספר הטלפון מחובר למערכת מתוחכמת שסופרת המרות ומאפשרת למנהל הקמפיין לקבל החלטות מושכלות יותר על בסיס הנתונים הללו. ברגע שמודעות של בית עסק מופיעות עם מספר הטלפון למעקב, הגולש הרלוונטי מחייג לבית העסק והמערכת סופרת את השיחה כהמרה. כמובן שניתן 'להצמיד' מספרי טלפון רבים למעקב לקמפיינים שונים (הן באינטרנט והן באמצעי מדיה אחרים כגון טלוויזיה, עיתונות וכו'). בסוף 2014 החלה גוגל לאפשר במדינות בודדות (ארה"ב ומספר מדינות בודדות במערב אירופה) שירות של מדידת המרות באמצעות החלת תוסף השיחה במודעות והטמעת קוד באתר. בישראל עדיין לא ידוע מתי השירות יתאפשר.
לדוגמא:
9. שימוש באסטרטגיות מחיר גמישות - שיפור דירוג המודעה מול מתחרים (Target Outranking Share)
10. מסעות פרסום ייעודיים לקניות (Shopping Campaigns)