Menu
077-3451111
כניסות: 1913
אילו קישורים טובים ומאילו צריך להיזהר?

מנועי חיפוש אוהבים קישורים. ככל שיש יותר קישורים המובילים לאתר, כך הוא נתפס כיותר חשוב. יחד עם זאת לא כל הקישורים שווים בתרומתם. ככל שישנם יותר קישורים המפנים אל דף מסוים, כך רמת ה"פופולריות" שלו בעיני מנועי החיפוש עולה, כתוצאה מכך הדירוג שלו עולה ( Page Rank ), והוא מופיע גבוה יותר בתוצאות החיפושים במנועי החיפוש.

במהלך תהליך קידום אתרים חשוב מאד להיכנס לקמפיין בניית קישורים. קמפיין בניית הקישורים זהו תהליך שוטף לאורך כל תהליך הקידום (וגם אחריו). זאת לא עבודה חד פעמית.
את הקישורים בונים בתדירות המתאימה לגודל האתר.
לא מומלץ לבנות אלפי קישורים ביום לאתר קטן, אלא לבנות בתדירות של קישורים ספורים ביום.
כאשר בונים קישורים לאתר מסוים יש להתייחס יותר לאיכות הקישורים מאשר לכמותם.

אז כיצד קובעים איכות של קישור נכנס?

ישנם שלושה סוגי גורמים המשפיעים על איכות הקישור: מאפייני הקישור, מאפייני העמוד בו קיים הקישור, מאפייני הדומיין בו קיים הקישור.

מאפייני הקישור:

טקסט עוגן
רמת חשיבות: 5/5
טקסט העוגן הוא אחד הגורמים החשובים שיש להתייחס אליהם בבניית קישור.
לדוגמא קישור לאתר קידום אתרים (קישור לwww.actvtec.co.il), עדיף מקישור לאתר: //www.actvtec.co.il .
כאשר העכביש של גוגל סורק את הקישור הוא מזהה את טקסט העוגן עם עמוד היעד ובכך מעלה את ציון הרלוונטיות של עמוד היעד עבור אותו ביטוי המופיע בטקסט העוגן.
גיל הקישור
רמת חשיבות:3/5
גיל הקישור הוא גורם שנוי במחלוקת, אולם כל המומחים מסכימים לגבי העובדה שקישור קבוע מעמוד ותיק יעביר יותר PR מקישור ארעי שקיים בעמוד לזמן קצר.
כמו כן בדרך כלל לעמודים ותיקים יש PR גבוה יותר, אז במקרה זה ככל שהקישור הוא ותיק יותר, הוא יעביר ליעד שלו יותר PR.
סוג הקישור (תמונה, טקסט וכו)
רמת חשיבות 2/5
בראש ובראשונה חשוב לציין שגם לקישור היוצר מתוך תמונה יש אפשרות לטקסט עוגן באמצעות תגית alt של התמונה. בהתחשב בעובדה זו ניתן להניח שלקישור טקסט ולקישור תמונה אותה מידת חשיבות, אולם יש טענות הגורסות כי קישור מתמונה הממוקמת גבוה עבור הביטוי המקודם בחיפושי תמונות בגוגל, משתלם הרבה יותר מאשר קישור טקסט מאתר הממוקם נמוך בתוצאות החיפוש הרגילות של גוגל.
מאחר וקל יותר להביא תמונה למיקומים גבוהים עבור ביטויי חיפוש מסוימים בחיפוש התמונות של גוגל, לעתים קישור מתמונה יחשב לאיכותי יותר מקישור טקסט.
טקסט מקיף – רלוונטיות בסביבות הקישור
רמת חשיבות 2/5
יש טענות רבות בקרב מומחי קידום אתרים שלקונטקסט בו נמצא הקישור יש השפעה רבה, המחלוקת במקרה זה היא לגבי מידת ההשפעה.
כמובן שטקסט העוגן של הקישור הרבה יותר חשוב מהטקסט שמקיף את הקישור, אולם אם הטקסט אינו טקסט ייחודי ומקורי תהיה לו השפעה שלילית על חשיבות העמוד בו קיים הקישור. לקישור מעמוד בעל תוכן ייחודי שעוסק בנושאים הקרובים לביטוי המקודם תהיה השפעה מהותית יותר.
מספר הקישורים
רמת חשיבות 3/5
אם נתייחס לדוגמא הידועה שקישור=הצבעה עבור אתר, ניתן להניח ש100 קישורים מאתר מסוים ישפיעו באופן מהותי.
במקרה זה המצב הוא שונה, ככל שיש יותר קישורים מאותו אתר החשיבות של כל קישור נוסף הולכת ופוחת. כמו כן כאשר יש לאתר מסוים קישור מכל האתר גוגל יכול להתייחס אליו כאל קישור קנוי או כאל טכניקת ספאם.
קישור ממוקד מעמוד טוב הרבה יותר משתלם מקישור כל אתרי, למרות שיש ויכוח לגבי קישורי בלוגרול בבלוגים.
מיקום הקישור
רמת חשיבות 3/5
החלפות קישורים בדרך כלל מתבצעות בקישורי footer אולם ידוע שיש לקישורים אלה ערך נמוך יותר מקישורים הנמצאים בתוך התוכן של העמוד.
גם לקישורים צידיים יש ערך נמוך יותר מבחינת מנועי החיפוש מאשר קישורי תוכן.
לכן המיקום הכי טוב עבור הקישור יהיה קישור מתוך תוכן העמוד.
הדדיות
רמת חשיבות 2/5
אמנם החלפת קישורים היא עניין נפוץ בקידום אתרים, ידוע שעצם ההחלפה מורידה מערך הקישור.
גוגל תופס החלפת קישורים כבניית קישורים יזומה ומתוכננת בין בעלי האתרים ולא כהמלצה על אתר ועל תוכנו האיכותי.
החלפת קישורים היא טובה ויעילה, אולם רק אם היא נעשית בצורה חכמה ולא כהחלפה אוטומטית בין אתרים (החלפת קישורים משולשת יכולה להיות דוגמא להחלפה כזאת).
עמוד מטרה (לאן הקישור מפנה)
רמת חשיבות 2/5
חשוב לקשר לא רק לעמוד הבית באתר אלא גם לעמודים פנימיים. ניתן לחזק עמודים פנימיים באתר ובכך לחזק את מבנה האתר מבפנים.
ברגע שמקדמים מספר ביטויים באתר אז הקידום נעשה על מספר עמודים בנפרד ולא רק עבור העמוד הראשי.
כל קישור עם טקסט עוגן מסוים צריך להפנות לעמוד הרלוונטי המקודם.

מאפייני העמוד בו קיים הקישור
סמכות העמוד – מספר קישורים נכנסים

רמת חשיבות 5/5
העניין הוא די פשוט, ככל שיש לעמוד מסוים יותר קישורים נכנסים כך הקישורים היוצאים ממנו משתלמים יותר. כך הקישורים היוצאים מעבירים יותר PR לעמודי היעד שלהם.
מספר קישורים יוצאים
רמת חשיבות 5/5
כאשר יש 10 קישורים יוצאים מעמוד מסוים – כל אחד מהם מקבל 1/10 מה PR שיש לעמוד. כאשר יש 20 קישורים יוצאים מהעמוד כל אחד מהם יקבל 2/20 מה PR שיש לעמוד, כך שכלל האצבע במקרה זה הוא ככל שיש פחות קישורים יוצאים מהעמוד השפעתו של כל קישור יוצא גדלה.
קישורים פנימיים לעמוד
רמת חשיבות 4/5
כפי שמעבירים PR בין אתרים, ניתן לנתב PR גם באופן פנימי באתר. כך שאם העמוד ממנו יוצא הקישור מקבל קישורים מעמודים ותיקים יותר באתר כך חשיבות העמוד המקשר עולה.
גיל העמוד
רמת חשיבות 3/5
עובדה מוסכמת על רוב מומחי קידום האתרים שקישור מעמוד ותיק ופופולארי עדיף בהרבה על פני קישור מעמוד חדש או מעמוד ישן שאינו פופולארי.
רלוונטיות העמוד
רמת חשיבות 3/5
רוב מנועי החיפוש הגדולים הודיעו באופן רשמי שרלוונטיות העמוד המקשר לביטוי המקודם חשובה מאד. קישור לאתר צימרים מאתרי נופש הרבה יותר משתלם מקישור לאתר צימרים מאתר משחקי מחשב.

מאפייני הדומיין המקשר

סמכות הדומיין (קישורים נכנסים)
רמת חשיבות 5/5
אם לדומיין יש מספר גובה של קישורים נכנסים כך הוא מעביר יותר סמכות וPR לאתרים אליהם הוא מקשר.
וותק הדומיין
רמת חשיבות 4/5
לדומיינים ישנים יותר יש קישורים ותיקים יותר וכך הם מעבירים יותר סמכות.
PR הדומיין
רמת חשיבות 3/5
PR הוא רק אחד מהגורמים, בעובדה שהוא גם עובר הלאה ומשפר את הPR של היעדים השונים באתר.
Pר אינו הגורם היחיד או העיקרי בהערכת איכות הקישור.
סיומת הדומיין (com,gov,edu,)
רמת חשיבות 2/5


בעבר לסיומת הדומיין הייתה חשיבות גבוהה, אבל עם הזמן חשיבות הסיומת פחתה.
לסיומת מקומית עבור אתר המקודם באופן מקומי יש חשיבות גבוהה. אם האתר מקודם בישראל חשוב שעיקר הקישורים יגיעו מאתרים עם סיומת co.il.
לאתרים ממשלתיים ואתרי מוסדות חינוכיים יש סמכות יחסית גבוה שהם יכולים להעביר הלאה באמצעות קישורים יוצאים. כמו כן בדרך כלל לאתרים ממשלתיים ולמוסדות חינוכיים יש מספר גבוה מאד של קישורים נכנסים שחלק ניכר מהם מגיע גם הוא ממוסדות חינוכיים אחרים ומאתרים ממשלתיים.

סיכום

כאשר באים להעריך איכות קישור לאתרכם יש להתייחס למבחר הגורמים שצוינו, ולא להתייחס לPR בלבד.
הקישור המוצלח ביותר הוא קישור המכיל טקסט עוגן מתאים, מתוך עמוד תוכן מקורי, המפנה לעמוד תוכן מקורי, מעמוד וותיק עם מספר גבוה של קישורים נכנסים (חיצוניים ופנימיים), מעט קישורים אחרים שיוצאים מהעמוד, מעמוד תוכן הקשור לנושא המקודם ומדומיין וותיק בעל קישורים נכנסים רבים.
הערכת איכות קישורים אינה מדע מדויק, והגורמים השונים ומידת השפעתם משתנים באופן תמידי בהתאם לשינויי האלגוריתם של מנועי החיפוש השונים.

לחצו כאן למאמר 10 טיפים לבניית קישורים

 

הוסף תגובה


אקטיביטק בע"מ

שיווק דיגיטלי
כתובת: תובל 13, רמת גן.
מיקוד: 5252228

טלפון: 077-3451111
פקס: 077-2070085
מייל: info@actvtec.co.il

הרשמה לניוזלטר

2018 © כל הזכויות שמורות לאקטיביטק בע"מ

actv-logo

צור קשר